Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Audio hapert in windows 8

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 89

Geregistreerd: 19 feb 2011 17:33

Bericht 03 feb 2014 22:18

Audio hapert in windows 8

Hallo,

Een kennis heeft een hauptwerk pc met windows 8, af en toe hapert het geluid. Niet echt kraken maar het stopt even voor een seconde of iets langer. Soms meerdere keren achter elkaar. Gebeurd met wisselende registraties, dus niet alleen met hoge polyfonie. Gaat om een pc met core i5, 32GB ram, hauptwerk advanced, windows 8.0, focusrite saffir pro24.

Onboard geluidskaart staat al uit, ook zaken als defender en superfetch staan uit. PC heeft geen internetverbinding, dus ook geen last van windwos updates etc. Er staat ook geen virusscanner op.

Iemand enig idee/tips? Zelf heb ik windows 7 dus is lastig vergelijken.

Groet, Edwin
Avatar gebruiker

Berichten: 89

Geregistreerd: 19 feb 2011 17:33

Bericht 12 feb 2014 22:55

Re: Audio hapert in windows 8

Niemand enig idee?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 12 feb 2014 23:24

Re: Audio hapert in windows 8

Nog een aantal dingen om te controleren:
- audio op videokaart ook uitgezet in windows?
- lopen alle processor kernen op constante snelheid (in bios geen turbo boost e.d. enabled)?
- TI chipset op de Firewire interface in de PC?
- zit er ook draadloos internet in die PC? Als dat zo is, moet de driver worden uitgeschakeld om draadloos internet dood te maken
Avatar gebruiker

Berichten: 89

Geregistreerd: 19 feb 2011 17:33

Bericht 13 feb 2014 21:09

Re: Audio hapert in windows 8

Hoi Evert-Jan,

Dank voor je tips!

- De Onboard video kaart wordt gebruikt, dus daar zit geen audio op. Wel een hdmi uitgang, dus zo het misschien kunnen zijn?
- ik heb de settings in de bios default gelaten, maar turbo boost zal ik checken
- Firewire kaart heeft een TI chipset
- draadloos internet zit erop, alhoewel netwerk disconnected is (in windows). Dus dat zou het kunnen zijn. Ga ik uitschakelen.

Groet, Edwin

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 13 feb 2014 21:40

Re: Audio hapert in windows 8

Edwin

Als er hdmi op de videokaart zit, zit er ook audio op. Dit moet je in Windows uitzetten.
En bij draadloos internet moet je de driver uitzetten, omdat deze toch gaat kijken welke netwerken er zijn.

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com