Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Opstartprobleem Windows 7

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 10 feb 2014 07:30

Opstartprobleem Windows 7

Ik heb voor Hauptwerk een offline pc (windows 7 Professional). Zaterdag stopte de MIDI opeens, dus startte ik de pc opnieuw. Na geruime tijd sloot hij niet af en heb ik gekozen voor een harde reset. Waarschijnlijk onverstandig, want at er nu gebeurt:
ik krijg windows foutherstel
zowel bij normaal starten als bij foutherstel zegt hij "bestanden laden"
ik krijg vervolgens het schermpje "opties voor systeemherstel", moet toetsenbordindeling selecteren, en krijg dan een schermpje met de kolommen "besturingssysteem", partitiegrootte" en "locatie". Dit schermpje is leeg (Windows 7 zou er moeten staan?)
In hetzelfde schermpje heb ik de optie om de pc met een eerder gemaakt systeemkopie te herstellen. Kies ik deze optie, dan krijg ik de melding dat er een interne fout is opgetreden: Het systeem kan het bestand 0x80070002 niet vinden.
Vervolgens krijg ik een scherm "opties voor systeemherstel". Kies ik voor "opstartherstel" dan krijg ik de melding "deze computer kan niet automatisch worden hersteld" . Bij details: gebeurtenisnaam "StartupRepairOffline" Probleemhantekening 1 en 2: 0.0.0.0; 3, 5 en 7: unknown; 4: 0; 5: 1; versie van besturingssysteem 6.1.7602.2.10.256.1.
De andere opties voor systeemherstel werken niet (het opdrachtprompt wel maar daar kan ik niet mee overweg).
Bij opnieuw opstarten krijg ik steeds hetzelfde.
Wie kan me helpen?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 feb 2014 14:02

Re: Opstartprobleem Windows 7

Jos

ik denk dat het systeem corrupt is geraakt.
Je kan het volgende nog proberen.
Opstarten PC en kies dan tijdens opstarten voor command prompt (Console)
Tik in: sfc /scannow
Tussen sfc en / een spatie.

Dit commando gaat de systeembestanden te scannen en de beschadigde bestanden vervangen door een kopie die zich in een gecomprimeerde map op je harddisk bevindt.

Een tweede mogelijkheid:
chkdsk /f
ook weer een spatie tussen commando en de /

Vraag: kun je de PC wel in veilige modes opstarten (F8 regelmatig indrukken tijdens booten).
Zo ja, dan kunnen we daar misschien nog wat doen.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 10 feb 2014 17:00

Re: Opstartprobleem Windows 7

dank voor de hulp!
sfc levert op: dat er n herstelbewerking wordt uitgevoerd die pas kan worden voltooid als het systeem opnieuw wordt opgestart.

chkdsk meldt: type bestandssystem is nfts. kan actieve station niet vergrendelen. schijfcontrole kan niet worden uitgevoerd omdat volume tegen schrijven is beveiligd.

Bij F8 krijg ik de vraag om een boot device te selecteren

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 feb 2014 17:49

Re: Opstartprobleem Windows 7

En heb je bij sfc het systeem dan opnieuw gestart?

en bij chkdsk moet je /p gebruiken ipv /f
Dit omdat je het vanuit de recovery console runt.

Maar eerst het resultaat van sfc bekijken.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 10 feb 2014 17:50

Re: Opstartprobleem Windows 7

Ja, dan krijg ik hetzelfde weer (tot 2 of 3x toe)...

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 feb 2014 18:04

Re: Opstartprobleem Windows 7

Dan moet je chkdsk /p uitvoeren

(maar ik geef dan weinig hoop. Het besturingssysteem is corrupt geraakt en is er niet meer)

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 10 feb 2014 18:13

Re: Opstartprobleem Windows 7

Bij chkdsk /p zegt hij: ongeldige parameter.

Ik weet niet of het nu buiten hoop is, maar als dat zo is: welke onderdelen kan ik laten vervangen om weer een werkend geheel te krijgen? En wat kan de oorzaak zijn?

Groet!
Jos

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 10 feb 2014 18:23

Re: Opstartprobleem Windows 7

Geprobeerd. Als ik in de opdrachtprompt c: intyp, zegt ie "apparaat is niet klaar". En d: kan ie niet vinden.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 feb 2014 18:24

Re: Opstartprobleem Windows 7

Nog 2 opties:

In d eCMD prompt intikken
bootrec.exe /fixmbr
bootrec.exe /fixboot

En dan de PC opnieuw opstarten om te kijken of hij nu wel Windows boot

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 10 feb 2014 18:29

Re: Opstartprobleem Windows 7

zegt ie 'het apparaat is niet klaar'

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 feb 2014 18:33

Re: Opstartprobleem Windows 7

En de Windows foutenconsole: wordt die opgestart vanaf die zelfde harddisk of vanaf DVD's?

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 10 feb 2014 18:35

Re: Opstartprobleem Windows 7

ik heb op dit moment geen dvd's er in zitten.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 feb 2014 18:43

Re: Opstartprobleem Windows 7

dat is raar omdat hij wel boot vanaf de harddisk, maar op het moment dat je het bootrecord wil fixen, zegt het programma dat "het apparaat niet klaar is"

Ik ga nog even nadenken tijdens eten

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 10 feb 2014 19:20

Re: Opstartprobleem Windows 7

Na herstart nog eens geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat. Ik ben benieuwd wat jouw creativiteit nog oplevert ;)

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 feb 2014 19:37

Re: Opstartprobleem Windows 7

Jos

gebruik je de harddisk in een RAID configuratie?

Wat ook nog te proberen valt, is starten vanaf de Windows DVD, ga dan naar de command prompt en dan naar drive c:
Als je dir doet, die je dan ook de windows directory staan?

Dit kun je vervolgens ook uitvoeren sfc /scannow
en chkdsk /p (of anders /f)

bootrec.exe /fixmbr
bootrec.exe /fixboot
bootrec.exe /RebuildBcd

Of dit verhaal misschien in zijn geheel:
  Code:
How to repair and reboot to Windows 7:

a) Insert the Windows 7 System Repair DVD or Installation DVD and reboot.

b) Select the correct keyboard input method and click ‘Next’.

Note: If you are using the Windows7 Install DVD then at the 'Install Now' prompt (Do not pick the Install Now option) instead choose the 'Repair your computer' option located in the lower left of the dispay.

c) The System Repair tool will search for a valid operating system and will report that “Windows found problems with your computer’s startup options. Do you want to apply repairs and restart your computer?”

d) Click ‘Repair and restart’ and reboot again to the Windows 7 System Repair environment.

e) Click ‘Next’ at the keyboard selection prompt and when the ‘System Recovery Options’ screen appears verify that the “Use recovery tools that can help fix problems starting Windows” is selected.
Note that on your Dual Boot system there now should be only one operating system listed. Click the ‘Next’ button.

f) Now from the menu list select the ‘Command Prompt’ option.

g) At the DOS prompt type the following three commands:

bootrec.exe  /fixmbr

bootrec.exe  /fixboot (may return an 'Eliment not found' message)

bootrec.exe  /RebuildBcd

h) Close the command prompt window and click the ‘Startup Repair’ option.

i) The repair process may take some time, so wait until the process completes at which point you will see two messages “Windows cannot repair this computer automatically” and “Startup Repair cannot repair this computer automatically”.

These messages are the result of the radical changes made by removing the other drive. Ignore the Send/Don’t send options.

J) Close this message window by clicking on the X in the upper right corner of the Send/Don’t send window. Next click on the ‘View advanced options for system recovery and support’ option and from the main menu once again click ‘Startup Repair’. This time the repair process may only that a few seconds and when prompted “Startup Repair could not detect a problem”, click ‘Finish’  and run the ‘Startup Repair’ option one more time, click ‘Finish’, and then remove the System Repair DVD and click ‘Restart’.  Reboot the computer.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 10 feb 2014 19:39

Re: Opstartprobleem Windows 7

Hi Evert-Jan, ik heb deze computer 2ehands gekocht en kom er nu achter dat ik daar de installatieDVD niet bijgekregen heb. Dat valt waarschijnlijk nog wel te regelen, maar ondertussen heb ik van een andere PC wel een installatieDVD. Dat is echter Home Premium en niet Professional. Zou het een probleem zijn om die te gebruiken?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 feb 2014 19:48

Re: Opstartprobleem Windows 7

Die kun je wel gebruiken.
De windows key bepaalt of het home of professional wordt bij het installeren

Is de harddisk in RAID?

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 10 feb 2014 20:00

Re: Opstartprobleem Windows 7

Euhm, volgens mij is de C in SSD en de D in Raid

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 feb 2014 20:02

Re: Opstartprobleem Windows 7

En je boot vanaf de SSD?

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 10 feb 2014 20:27

Re: Opstartprobleem Windows 7

waaraan kan ik dat zien?

ik heb nu met cd erin en f8 geprobeerd windows te installeren. op t moment dat ik op installeren klik, geeft hij aan dat een stuurprogramma voor het cd station ontbreekt. c: pakt de prompt nog steeds niet

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 feb 2014 20:37

Re: Opstartprobleem Windows 7

Als hij snel boot, dan is het een SSD. Vergelijk de starttijd met je andere PC

En je moet nu booten van de DVD.
Dat is F10, F11 of F12 bij het booten van de PC. Kies dan voor de DVD.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 10 feb 2014 20:47

Re: Opstartprobleem Windows 7

Dat geeft hetzelfde resultaat: je hoort het CD-station " ruisen", ik krijg de optie om Windows te installeren en vervolgens zegt ie dat het stuurprogramma ontbreekt.

Ik kan op een gegeven moment ook bij een mappenstructuur, maar dan is alleen de X: bereikbaar, de C: niet, hoewel die er wel bijstaat als zijnde het CD-station.

SSD: hij is wel iets sneller dan de andere pc, maar daar heb ik dan weer internet en een virusscanner op.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 10 feb 2014 20:54

Re: Opstartprobleem Windows 7

Vind je 't goed om over een kwartier te bellen? Ik geef mijn nummer wel in een PB
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 11 feb 2014 22:46

Re: Opstartprobleem Windows 7

Hoi Jos, sterkte daar met je gecrashte systeem!! Ik hoop dat jet het met hulp van Evert-Jan weer op poten krijgt.

Je hebt er nu nix meer aan, maar om evt toekomstige crashes het hoofd te kunnen bieden is mijn ervaring met software die dus een image van je totale C-schijf maakt, die je natuurlijk op een andere HD of partitie moet zetten, en waar ook een stukje software op een bootable CD bijhoort van waaraf je geheel C: weer kunt restoren, zeer positief!

Ik maak regelmatig een totale backup op die manier, en, omdat ik nogal wat systemen heb draaien, is het bij mij ook al diverse keren heel erg van pas gekomen dat ik dan binnen plm 20 minuten ALLES weer terug heb.

Ik gebruik Acronis True Image.

HG

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com