Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

advies geschikte hauptwerk pc

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 9

Geregistreerd: 08 feb 2014 21:55

Bericht 11 feb 2014 19:59

advies geschikte hauptwerk pc

Beste Forumleden,

Ik ben van plan om een nieuwe pc aan te schaffen, omdat ik in de toekomst (over een jaar) aan hauptwerk wil beginnen heb ik een paar vragen wat betreft een geschikte pc. Ik heb een paar opties voor ogen:

1. All-in-one Pc bijvoorbeeld een Levovo Ideacentre
2. Desktop pc, bijvoorbeeld een HP phoenix
3 Zelf samengestelde pc: 4e generatie i7 processor, 16 gb ram 32 gb ready

Wie kan mij hiermee helpen, wat is de beste optie.
En wat zijn de eisen voor een goede Hauptwerk pc. Ik wil in het begin een aantal kleine samplesets downloaden en later ook nog Kampen en eventueel nog een andere grote sampleset. Wat zijn een paar goede pc's geschikt voor Hauptwerk. (kant en klaar) en is een goede all in one pc een optie. Een goede grafische kaart (min 2gb) is voor mij ook heel belangrijk ivm foto en video programma's en o.a. 3d tekenen. Mijn budget licht ongeveer rond de 1300/1400 euro, Goedkoper is natuurlijk ook goed

Alvast bedankt,

Martin
Laatst bijgewerkt door Mart11 op 19 feb 2016 18:24, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 11 feb 2014 21:46

Re: advies geschikte hauptwerk pc

Hallo Mart

Allereerst welkom op het forum.

Dan je vraag.
Een all in one valt mi zowiezo af omdat deze te beperkt is.
De Lenova kan 8 GB RAM aan (niet uitbreidbaar) en de harddisk draait op 5400 toeren (duurt nog wat langer voordat een sampleset geladen is) en kost toch nog 1500 euro.
Het is een bureau PC. Heeft wel een voordeel: een heel groot touchscreen "ingebouwd" (27 inch).

De HP Envy Phoenix (bijv. http://www8.hp.com/nl/nl/products/desktops/product-detail.html?oid=6454307#!tab=features ) zit 2x 4 GB RAM in. Maar er staat niet bij of dit uitbreidbaar is. En als dit zo is, moet je deze RAM weggooien omdat je dan 2 of 4 maal 8 GB er in wilt zetten.

Nadeel van kant en klare merkPC's is dat je er moeilijk achter kan komen wat voor moederbord er in zit (zodat je alle mogelijkheden dan kan bekijken). Verder wil men nogal eens binnen een serie van moederbord wisselen. De buitenkant blijft immers hetzelfde.

Ik zou voor de 3e optie gaan.
- Moederbord met plaats voor 4 DDR3 RAM banken, zodat je met 16 GB kan beginnen en tot 32 GB kan gaan
- B75 chipset (is genoeg voor 32 GB RAM en voor HW is meer functionaliteit die deze chipset biedt, niet nodig); vb Asrock B75 Pro3-M
- Intel processor (hoort bij deze chipset) bijv. i7-3770K + koeler
- geheugen DDR3-1600 in 2 of 4 bankjes van 8 GB elk
- 1 TB HD SATA 3; 7200 toeren/min
- DVD speler
- voeding 550 W
- PC kast
- Videokaart met voor Hauptwerk 2 video aansluitingen (2x VGA of 2x DVI of combinatie van die 2)
- geluidskaart (USB of via Firewire; bij de laatste komt er nog een PCIe FW400 kaartje bij met TI chipset)
- Windows 8 64 bits operatingsysteem prof.
- touch screen monitor

- techn. kennis om dit zelf in elkaar te zetten of dit te laten doen door leverancier (kost dan wel extra)

Door ook fotobewerking te gaan doen kom je wel in de knoop met de touchscreen. Deze hebben geen resolutie van 1920 x 1080. Aan de andere kant: ga jij dan "achter je orgel" de foto's bewerken?

Misschien dat andere forumleden hun PC met systeemspecificaties kunnen neerzetten en de prijs. Dan heb je een idee of dat in jouw richting komt.
Of zelf even bij bijv. Alternate in de webshop naar de onderdelen kijken en je resultaat dan hier neerzetten zodat we dat nog kunnen bekijken.
Avatar gebruiker

Berichten: 238

Geregistreerd: 13 feb 2011 13:44

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 11 feb 2014 23:12

Re: advies geschikte hauptwerk pc

Ik zag deze nog. Zitten hier nog nadelen aan, behalve geen SSD?

http://www.enter247.nl/shop/index.php?dispatch=products.view&product_id=223

Mijn lokale computerwinkel kwam duurder uit.

Jochum
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 12 feb 2014 09:31

Re: advies geschikte hauptwerk pc

Ik heb afgelopen december onderstaande configuratie aangeschaft.
Werkt naar tevredenheid. In jou geval zou er dan een wat stevigere videokaart in moeten, maar dan blijft hij nog steeds binnen je budget. Succes!
André

Katana 4, Actieve CPU koeler, DC-1394 PCIe, FireWire controller, N210-MD1GD3H/LP, grafische kaart, Windows 7 Professional NL, Core™ i7-3820, Pure Power L8 500W, 500 Watt voeding, Define R4 Black Pearl, behuizing, GH24NS, DVD-brander, X79A-GD45 Plus, socket 2011 moederbord, DT01ACAxxx, 2 TB harde schijf, 2x 16 GB DDR3-1600, geheugen
Geen dag zonder Bach!

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com