Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

CPU loopt direct in het rood en stoort

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 26

Geregistreerd: 01 sep 2013 15:56

Woonplaats: Werkendam

Bericht 31 mei 2014 18:18

CPU loopt direct in het rood en stoort

Een goede kennis van mij heeft het volgende probleem:

Als je de polyfonie hoger opschroeft dan pak 'm beet 2000-2500 loopt de CPU direct (zonder dat je ook maar een toets aanraakt) direct in het rood. Dat geeft vervolgens natuurlijk een ontzettend storend geluid en er is vervolgens nauwelijks op te spelen.

Aan de specificaties van de PC kan het niet liggen, dat is een I7, dus de polyfonie moet zeker op 6000 kunnen.

De geluidskaart is een Behringer FCA 610.

Zelf heb ik een soort gelijk geval: mijn CPU slaat constant uit naar het geel. Daar heb ik voor de rest bij het spelen helemaal geen last van (het geluid stoort niet en wordt niet afgebroken), maar zeker als ik iets meer registers open trek staat de CPU helemaal in het rood, dat lijkt me toch niet de bedoeling?

Is er hier iemand met een oplossing???
Mijn buren zijn gek op mijn orgelspel. Laatst gooiden ze mijn ruiten in om me beter te kunnen horen. :D

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 07 jun 2014 21:51

Re: CPU loopt direct in het rood en stoort

Een paar dingen ter controle door jou.
1)
het audio van het moederbord al in het BIOS uitgezet? Zo nee, dan alsnog doen.

2)
In Apparatenbeheer (tik bij Start --> configuratie scherm --> apparaatbeheer) ook de driver voor het audio op de video kaart uitzetten indien aanwezig. Niet de-installeren maar kies voor UITZETTEN.

3)
In Hauptwerk gekozen voor AUDIO OUTPUT naar de ASIO drivers van de Behringer FCA 610 geluidskaart (en niet WDM drivers) ?

4)
Heb je ook draadloos netwerk op de PC? Dan de driver daarvoor ook uitzetten. Niet de-installeren maar kies voor UITZETTEN.

5)
heb je een virusscanner geïnstalleerd? Zo ja, dan de-installeren.

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com