Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Touchscreen

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 152

Geregistreerd: 02 apr 2011 21:48

Woonplaats: Alblasserdam

Bericht 28 mei 2011 09:16

Touchscreen

Dag ik heb een aantal vragen mbt de aanschaf van een touchscreen:

1. Is in HW 4 15' voldoende? Ik ga voorlopig met Anloo werken

2. Ik heb nu een Mac en wil op termijn overstappen op een windows stand-alone. Zijn touchscreens op beide systemen te gebruiken? Ik zie er verschillende op marktplaats, maar weet niet goed waar ik op moet letten

H gr

Chiel Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 111

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:35

Woonplaats: Urk

Bericht 28 mei 2011 11:15

Re: Touchscreen

Chiel Jan schreef:Dag ik heb een aantal vragen mbt de aanschaf van een touchscreen:

1. Is in HW 4 15' voldoende? Ik ga voorlopig met Anloo werken

2. Ik heb nu een Mac en wil op termijn overstappen op een windows stand-alone. Zijn touchscreens op beide systemen te gebruiken? Ik zie er verschillende op marktplaats, maar weet niet goed waar ik op moet letten

H gr

Chiel Jan



Chiel Jan,

ik heb zelf een 15 inch touchscreen, maar vind dit te klein, niet voor Anloo maar wel voor bijvoorbeeld Kampen of Vollenhove. Ik gebruik meestal gewoon de registers die op mijn speeltafel zitten, dit is voor mij veel handiger en zit dichterbij.

Een toughscreen is gewoon een scherm waar een laag/film op de monitor zit die als een soort muis is te bedienen. Dus ook voor de Mac! Het kan alleen een probleem zijn om de jusite software te vinden. Die is meestal eerder voor handen voor een Windows-systeem.

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 28 mei 2011 11:52

Re: Touchscreen

Ha Chiel Jan,

Ik ben het met Lubbert eens dat 15 inch voor Kampen klein is. Dit komt volgens mij door de niet praktische opbouw van het scherm.

Zelf heb ik ruim een jaar een 15 inch. scherm gebruikt naar volle tevredenheid, ook met grote orgels zoals St Maximim en Litomysl.
Op dit moment werk ik met een 17 inch scherm dat goed voldoet.

Als ik in de toekomst met 2 schermen zou gaan werken kies ik voor 2x 15 inch. In Hw4 heb je dan volgens mij een voldoende gebruiksvriendelijke opstelling mbt het registreren.

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com