Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Lemur registeren via tablet

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 16

Geregistreerd: 18 jan 2012 10:47

Bericht 22 nov 2014 00:27

Lemur registeren via tablet

Eindelijk is Lemur er nu ook voor Android. Ik ben echter tot nog toe alleen bekend met Touch OSC. Hiervoor heb je een editor op je PC om layouts te maken. Is dat er ook voor Lemur? Of moet je dan de in-app editor gebruiken (lijkt er alleen voor apple te zijn). Betekend dit dat je nog geen layouts kunt maken met Android?
Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 21 maart 2011 20:35

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 22 nov 2014 12:49

Re: Lemur registeren via tablet

Berichten: 16

Geregistreerd: 18 jan 2012 10:47

Bericht 22 jan 2015 07:32

Re: Lemur registeren via tablet

Met veel plezier gebruik ik Lemur. De registerlayouts werken prima. Het moeilijke vind ik om het zo in te richten dat je alles met je tablet kunt doen en geen gewoon scherm meer nodig hebt. Hoe moet je bijv de volgende zaken in de editor maken;
- een menublokje, in welke vorm dan ook, waarin je in elke layout waarin je op dat moment zit de beschikbare samplesets kunt selecteren en laden.
- welke button heb ik nodig voor knoppen zoals record en stop recording
- welke button kan ik het best gebruiken voor de preset toetsen

Zijn er nog meer zaken dit in dit kader belangrijk zijn? De meest handige heb ik nu wel benoemd dacht ik.

Daarnaast vraag ik me af hoe de app nog beter met het orgel over en weer kan communiceren. Als ik bijv een presetknop intoets kan ik idd met die vooringestelde registratie spelen maar de betreffende registers zijn dan niet zichtbaar geselecteerd in de app.

Berichten: 9

Geregistreerd: 26 jan 2015 23:22

Bericht 08 maart 2016 20:17

Re: Lemur registeren via tablet

Ik gebruik TouchOSC, maar wil overstappen op Lemur. Schipper heeft een mooie startbeschrijving gegeven van TouchOSC:

http://hauptwerkconsult.com/blog/5/Regi ... chOSC.blog

Is er ook zoiets voor Lemur, zodat ik een beetje weet hoe hardware en software samenwerken?
Een stappenplan om de communicatie tussen mijn android-tablet en hauptwerk-pc op te zetten en een paar voorbeeldknoppen

Berichten: 54

Geregistreerd: 25 sep 2011 19:41

Woonplaats: Hellevoetsluis

Bericht 08 maart 2016 23:10

Re: Lemur registeren via tablet

Uit nieuwsgierigheid, wat is het voordeel van Lemur t.o.v. Touch OSC?
Meer mogelijkheden of eenvoudiger toe te passen?

Met vr. groet,
Wout

Berichten: 9

Geregistreerd: 26 jan 2015 23:22

Bericht 21 maart 2016 15:33

Re: Lemur registeren via tablet

Ik heb Lemur nog niet geprobeerd, vandaar mijn vraag.
Voor mij is het belangrijk dat Lemur meer interactie tussen tablet en computer laat zien.
Met TouchOSC kan ik bijvoorbeeld niet zien of het gekozen orgel inderdaad geladen wordt.
Ik zie ook de voortgang van het laden niet.
Ik hoop dat het mij gaat lukken om dit met Lemur wel zichtbaar te krijgen.

Berichten: 9

Geregistreerd: 26 jan 2015 23:22

Bericht 21 maart 2016 19:37

Re: Lemur registeren via tablet

Ondertussen heb ik Lemur geïnstalleerd op pc en tablet (android).
Er is wifiverbinding tussen beide, zodat layout, gemaakt op pc, zichtbaar is op tablet.
Poortinstellingen wijzigen op pc is ook zichtbaar op tablet.

Maar ik krijg de verbinding met Hauptwerk niet aan de praat.
Als ik een autodetect-poging doe, komt er geen communicatie tot stand tussen tablet en hauptwerk.


Ik heb zowel TouchOSC-bridge als Loopbe1 geprobeerd.
Binnen het autodetect-scherm is wel zichtbaar dat TouchOSC-bridge of Loopbe1 actief is.

(Bij bridge kan ik wel midi-out én midi-in aanvinken in hauptwerk, bij loopbe1 kan dat niet)

Kan iemand mij op weg helpen?

Bij voorbaat dank,

Jan

Berichten: 9

Geregistreerd: 26 jan 2015 23:22

Bericht 21 maart 2016 21:49

Re: Lemur registeren via tablet

hallo,

Dank voor je reactie.
Waarschijnlijk neem je daarmee het scherm van je pc over.
Dat doe ik met splahtop. Werkt inderdaad geweldig, alleen de layout van de sampelsets is dan niet optimaal.
Ik heb bijv. Laurenskerk. Als je simple jambs-layout weergeeft op 10 inch tablet, dan zijn de knoppen wel erg klein.
Ik heb zelf een layout gemaakt met TouchOSC.
Dan kun je 100% van de ruimte benutten.
Datzelfde wilde ik nu gaan proberen met Lemur, maar ik krijg dus geen contact met hauptwerk.
En dat wil ik graag.

Jan

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 21 maart 2016 22:12

Re: Lemur registeren via tablet

Heb je bij Menu General settings --> MIDI ports screen in zowel Midi IN en Midi OUT ports de interface zichtbaar en staan daar ook vinkjes?

Berichten: 9

Geregistreerd: 26 jan 2015 23:22

Bericht 24 maart 2016 18:42

Re: Lemur registeren via tablet

Dank je wel.
Het probleem zat in de toewijzing van de kanalen.
Dat is opgelost.
De brug tussen Hauptwerk en Tablet met Lemur is nu loopbe1.
Maar die kan ik binnen Hauptwerk niet als midi-in én midi-out aangeven.
Hauptwerk geeft dan een foutmelding, dat die niet op beide tegelijk kan werken en gooit er een uit.

Vreemd dat dat bij TouchOSCbridge wel kan.
(Maar met deze bridge kan ik niet communiceren tussen pc en lemur.)

Ik krijg dus niet voor elkaar om heen en weer te communiceren.
Weet iemand waar dat aan ligt?
Of moet ik een ander bridge-programma gebruiken?

Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 359

Geregistreerd: 08 feb 2011 10:43

Woonplaats: Wapenveld

Bericht 24 maart 2016 21:19

Re: Lemur registeren via tablet

Dag Jan,

Probeer deze methode ook eens, deze staat in mijn handleiding van DoMidi, ( Johan de Kwant) als je DoMidi gebruikt werkt het uitstekend!
Met loopMidi kunnen meerdere virtuele poorten aangemaakt worden, maak er 2 en noem ze “Lemur IN” en “Lemur UIT” en selecteer deze als IN en UIT poort in Lemur.
Selecteer in de andere applicatie (zoals Hauptwerk) “Lemur UIT” als IN poort en “Lemur IN” als UIT poort. Zo ontstaat een kruisverbinding
tussen Lemur en de andere applicatie.

Succes!

met vriendelijke groet,
Jaap Patijn
Met vriendelijke groet,

Jaap Patijn

Berichten: 9

Geregistreerd: 26 jan 2015 23:22

Bericht 25 maart 2016 15:51

Re: Lemur registeren via tablet

Dag Jaap,

Bedankt.
Nu werkt de communicatie goed.

Volgende vraag ;) :
Welk element binnen Lemur is bedoeld om de status van het laadproces van een orgel weer te geven op de tablet?
En hoe moet ik dat aangeven binnen Hauptwerk?

Zelf dacht ik:
Lemur: monitor of led of text
Hauptwerk: Gen Sttings --> advanced midi appl

Maar met beide lukt het niet.

Bij voorbaat dank.

Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 359

Geregistreerd: 08 feb 2011 10:43

Woonplaats: Wapenveld

Bericht 25 maart 2016 21:27

Re: Lemur registeren via tablet

Dag Jan,

Fijn dat het gelukt is, maar op je andere vragen weet ik nog geen antwoord.
Tot op heden kan ik de communicatie tussen PC en iPad als ik Lemur gebruik niet voor elkaar krijgen en dat is jammer want ik probeer graag alle mogelijkheden uit.
Daarom mijn vraag aan jouw hoe heb jij deze verbinding via Wifi ingesteld?

Het werken met de software DoMidi en TouchOSC is eenvoudiger, maar DoMidi heeft mijn voorkeur omdat het hele proces op de Hauptwerk PC aktief is.
Bij DoMidi is alleen nog een compact touchscreen nodig, ook kan je de iPad gebruiken als je Duet installeerd (ook op PC) en een usbkabel tussen iPad en PC gebruikt.
Lemur en TouchOSC gebruiken een ander besturingssysteem als aansturing, maar DoMidi werkt alleen in Windows.
Omdat ik mijn HauptwerkPC niet met een netwerk wil verbinden gebruik ik een vaste verbinding.

Hoop dat je mij nu met Lemur kan helpen?

Met vriendelijke groet

Jaap Patijn
Met vriendelijke groet,

Jaap Patijn

Berichten: 9

Geregistreerd: 26 jan 2015 23:22

Bericht 26 maart 2016 00:17

Re: Lemur registeren via tablet

Dag Jaap,

Ik heb een fritzbox-router. (Elke kliksafe-gebruiker kan die automatisch krijgen)
Daarop kun je op elk apparaat instellen of het internetverbinding krijgt of niet.
In principe hebben mijn (android-)tablet en hauptwerkcomputer geen toegang tot internet.
Dan gebruik je vanzelf lokale wifi.

(Ik ga er van uit dat het je bedoeling is dat je hauptwerk-pc geen verbinding met internet mag maken.)

Verder ging het verbinden vanzelf: binnen lemur op knop verbinden/synchroniseren klikken.

Het is ook mogelijk om internetpoorten handmatig te blokkeren, maar dat weet ik niet zo goed hoe dat moet.

Juist een kabelverbinding tussen android en pc is lastig. Dat zou via usb-tethering moeten gaan.

Wat Domidi betreft: Voor zo ver ik het kan bekijken, werkt Domidi ongeveer met dezelfde technieken als Lemur, maar dan meer toegespitst op Hauptwerk. Ik dacht dat die alleen via usb-touchscreen werkte.
Kan dat ook met een android-tablet via wifi?

Ik hoop dat er een lezer is, die mijn oorspronkelijke vraag kan beantwoorden: De voortgang van het laadproces weergeven in Lemur.

Groet,

Jan

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com