Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Nieuwe Hauptwerk pc

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 98

Geregistreerd: 06 maart 2014 12:00

Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Bericht 26 nov 2014 22:15

Nieuwe Hauptwerk pc

Goedenavond,

Nadat een vriend van mij zijn pc bij gooipc heeft aangeschaft en goede een goede indruk heeft achtergelaten,wilde ik ook eens met wat meer kunnen spelen. Waarschijnlijk komt de winterkorting van hauptwerk volgende week zodat ik die ook mooi kan meenemen. Ik heb een configuratie laten maken voor 1000

Dit is het lijstje:

Behuizing - - - Zalman T5
Voeding - - - be quiet! Pure Power L8 300W
Moederbord - - - MSI H97M-E35
Processor - - - Intel Core i5-4460
Processorkoeler - - - Arctic Alpine 11 Pro Rev. 2
Geheugen - - - 32GB (4x 8) Crucial BX Sport DDR3-1600
Opslag - - - 256GB Crucial M550
Optische drive - - - LiteOn iHAS-124
OS - - - Microsoft Windows 7 Professional 64bit SP1
Prijs incl. btw, transport en 2 jaar on-site garantie - - - 1000 Euro


Zelf denk ik dat het verstandig is om maar voor Windows 8.1 te kiezen omdat straks win 10 er al weer aankomt maar dat moet ik nog even doorgeven. De SSD is prima voor mij omdat ik toch maar een sampleset heb en meerdere aanschaffen laat de portemonnee niet toe. Een harde schijf kan ik achteraf ook nog zelf plaatsen mocht dat nodig zijn. Een kleine videokaartje hoeft niet omdat zonder ook goed kan heb ik bij die vriend gezien.

Vinden jullie deze configuratie ook goed of moet er iets veranderd worden?

Mvg,

Robert-jan

Update:

Ik heb het systeem via alternate even opgezocht en daar zag ik dat het moederbord maar 16 GB kan hebben, klopt dat?
Heb hier het lijstje samengesteld met dezelfde componenten! Is de koeler wel toereikend genoeg?


http://www.alternate.nl/html/configurat ... 43a278ff08

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 27 nov 2014 01:04

Re: Nieuwe Hauptwerk pc

Robert-Jan

heeft GooiPC geen standaard PC, die aan je eisen voldoet (eventueel na een kleine aanpassing)? Dit is waarschijnlijk goedkoper dan allerlei losse onderdelen verzamelen en die door hen als een PC laten bouwen.

Dan inhoudelijk.
Het moederbord kan idd max. 16 GB aan.
Even een ander MB opzoeken.

OS: je moet Windows 8.1 OEM nemen; geen Win7 of Win 8.1 Pro
Windows 8.1 OEM zie ik niet bij Alternate staan.
Bij Azerty (http://azerty.nl/0-6205-649374/windows-8-1-licentie-en-media-1-pc-oem-dvd-64-bit-nederlands.html) wel; deze kost € 94,90. En het is een volledige versie.
Deze windows kan max 128 GB RAM aan en dat is genoeg voor jouw HW PC.
Verder het gratis Classicshell voor een Windows 7 look en feel van het bureaublad.

Je moet nu geen Windows 7 meer kopen, want dan heb je een prof. versie nodig (de gewone Home Premium versie kan max 16 GB aan) en je hebt 3 jaar minder plezier hiervan tov Windows 8.1. HW stopt nl. met support van een specifieke versie als de fabrikant (Microsoft) geen services packs meer uitbrengt.

De koeler past niet op de processor/moederbord. Deze koeler is compatible met de volgende Sockets: 775, 1156, 1155
Jouw processor is een Socket 1150.

De behuizing heeft een groot rooster aan 1 zijkant. Beter is om een dichte kast uit te zoeken om een stiller systeem te krijgen. Of de kast in het orgel bouwen (als dat mogelijk is).

De voeding is qua capaciteit net pas (als het klopt dat die voeding werkelijk een 300 W. voeding is; fabrikanten overdrijven soms ............). De processor neemt 84 W max, moederbord ca 60 W, SSD en DVD speler elk 10 W, geheugen 4x ca 6 W, Firewire/USB geluidskaart ca 10 W. Een event. toekomstige HD ca 10 W extra.
Totaal: 216 W. Rendement voeding is 80%. Nodig 270 W.
Bij toekomstige uitbreidingen moet je een nieuwe voeding kopen. Ik zou wat hoger gaan zitten qua Watts om wat reserve te hebben en de voeding niet steeds op vol vermogen te laten werken.

Heb je al een geluidskaart of ga je die van het moederbord (voorlopig) gebruiken?

Je hebt nu 1 sampleset. Maar er zijn gratis samplesets en demo's verkrijgbaar (de grote orgels zijn ZurekV en Composite Cavaillé-Coll). Even op het forum kijken of bij Sonus Paradisi.

Berichten: 98

Geregistreerd: 06 maart 2014 12:00

Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Bericht 27 nov 2014 23:29

Re: Nieuwe Hauptwerk pc

Evert-Jan schreef:Robert-Jan

heeft GooiPC geen standaard PC, die aan je eisen voldoet (eventueel na een kleine aanpassing)? Dit is waarschijnlijk goedkoper dan allerlei losse onderdelen verzamelen en die door hen als een PC laten bouwen.

Hij heeft maar een paar standaard systemen en die zitten niet in de buurt van deze pc's maar hij assembleert elk systeem die jij maar wilt!


Dan inhoudelijk.
Het moederbord kan idd max. 16 GB aan.
Even een ander MB opzoeken.

Het moederbord was een foutje van hem, hij staat geloof ik goed bij mij lijstje


OS: je moet Windows 8.1 OEM nemen; geen Win7 of Win 8.1 Pro
Windows 8.1 OEM zie ik niet bij Alternate staan.
Bij Azerty (http://azerty.nl/0-6205-649374/windows-8-1-licentie-en-media-1-pc-oem-dvd-64-bit-nederlands.html) wel; deze kost € 94,90. En het is een volledige versie.
Deze windows kan max 128 GB RAM aan en dat is genoeg voor jouw HW PC.
Verder het gratis Classicshell voor een Windows 7 look en feel van het bureaublad.

Wat is het verschil tussen OEM en Pro?

Je moet nu geen Windows 7 meer kopen, want dan heb je een prof. versie nodig (de gewone Home Premium versie kan max 16 GB aan) en je hebt 3 jaar minder plezier hiervan tov Windows 8.1. HW stopt nl. met support van een specifieke versie als de fabrikant (Microsoft) geen services packs meer uitbrengt.

De koeler past niet op de processor/moederbord. Deze koeler is compatible met de volgende Sockets: 775, 1156, 1155
Jouw processor is een Socket 1150.


Ik heb de verkeerde koeler gepakt, want de goede heeft wel een 1150: http://www.alternate.nl/Arctic/Alpine-1 ... uct/152089



De behuizing heeft een groot rooster aan 1 zijkant. Beter is om een dichte kast uit te zoeken om een stiller systeem te krijgen. Of de kast in het orgel bouwen (als dat mogelijk is).


Ik ben een luidruchtige laptop naast mij gewend en ik stoor mij er zeker niet aan, vooral omdat het thuis bijna nooit stil is (Typisch geval van in de stad wonen)


De voeding is qua capaciteit net pas (als het klopt dat die voeding werkelijk een 300 W. voeding is; fabrikanten overdrijven soms ............). De processor neemt 84 W max, moederbord ca 60 W, SSD en DVD speler elk 10 W, geheugen 4x ca 6 W, Firewire/USB geluidskaart ca 10 W. Een event. toekomstige HD ca 10 W extra.
Totaal: 216 W. Rendement voeding is 80%. Nodig 270 W.
Bij toekomstige uitbreidingen moet je een nieuwe voeding kopen. Ik zou wat hoger gaan zitten qua Watts om wat reserve te hebben en de voeding niet steeds op vol vermogen te laten werken.


Mijn speelkunsten zijn niet zo heel erg goed dus een uitbreiding zit er voorlopig niet in!


Heb je al een geluidskaart of ga je die van het moederbord (voorlopig) gebruiken?

ja een focusrite scarlett 2i4


Je hebt nu 1 sampleset. Maar er zijn gratis samplesets en demo's verkrijgbaar (de grote orgels zijn ZurekV en Composite Cavaillé-Coll). Even op het forum kijken of bij Sonus Paradisi.




Over het algemeen vindt Utrecht het mooist maar dat komt waarschijnlijk omdat ik alleen maar eenvoudige koralen speel! Daar is het een machtig orgel voor! Zelfs Drenth klink er een stuk beter ondanks de eenvoudigheid.


Mvg,

Robert-jan

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com