Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

PC aanschaffen

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 121

Geregistreerd: 10 okt 2012 22:12

Woonplaats: Hilversum

Bericht 10 jan 2015 17:02

Re: PC aanschaffen

Bedankt Evert-Jan,

ben lekker bezig nu,

En als je de installatie sets van de orgels op de HD hebt staan, hoef je na installatie alleen de HW cache files op je SSD opnieuw aan te maken.

Ik heb al de downloads (rar files) op de HD staan, wat bedoel je dan met alleen de HW cache files aanmaken ?

Berichten: 18

Geregistreerd: 28 dec 2012 22:39

Bericht 10 jan 2015 17:13

Re: PC aanschaffen

Lees dit even na, helemaal onderaan: viewtopic.php?f=11&t=1363

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 jan 2015 18:58

Re: PC aanschaffen

Dennis

bij installatie heb je toch aangegeven dat alles, behalve de HW Working files op de HD moeten komen?
Nu, als je de SSD wist voor een schone installatie blijft de HD in takt. Dus kun je daar gewoon de geinstalleerde orgels opstarten en dan wordt automatisch opnieuw een cache file aangemaakt. Installeren vanuit de RAR file is dus niet nodig in dat geval; alleen laden.
Avatar gebruiker

Berichten: 121

Geregistreerd: 10 okt 2012 22:12

Woonplaats: Hilversum

Bericht 10 jan 2015 20:57

Re: PC aanschaffen

Ik heb eigenlijk de eerste keer alles standaard gelaten bij installatie, dus alles stond op de SSD.
Welke files moeten dan op de SSD en welke kan ik op de HD laten ?

En moet ik naast de Focusrite software ook de ASIO4ALL driver installeren ?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 11 jan 2015 01:06

Re: PC aanschaffen

Als je alles van HW op de SSD installeert, dan is deze snel vol en heeft de HD in je PC geen nut.
Bij installatie van HW moet je niet kiezen voor standaard installatie maar voor custom

Vervolgens moet je bij de verschillende vragen, waar een directory wordt voorgesteld, alles op D (de harddisk) zetten, behalve de HauptwerkInternalWorkingFiles. Allen deze directory moet op de SSD komen. In deze directory zitten alle cache files van je orgels. Deze worden in het geheugen van de PC geladen als je een orgel laadt. In de andere directories zitten zitten bijv. de losse WAV files, plaatjes, orgel definities, enz. Die worden maar eenmalig gebruikt of zijn klein en kunnen op de tragere harddisk komen.
Om dat nu aan te passen moet je HW opnieuw installeren en dan de juiste dingen kiezen als hier boven. HW verhuist dan zelf de bestanden naar de HD en laat de workingfiles op de SSD staan. Het eerst de-installeren van HW is dus niet nodig.

Je hebt toch een FocusRite geluidskaart? Daar wordt een ASIO driver (voor deze kaart dus) bijgeleverd en die heb je denk ik ook geïnstalleerd. ASIO4ALL is een algemene ASIO driver als je bijv. het geluid van je moederbord gebruikt. In jouw geval dus NIET installeren.
Avatar gebruiker

Berichten: 121

Geregistreerd: 10 okt 2012 22:12

Woonplaats: Hilversum

Bericht 11 jan 2015 11:11

Re: PC aanschaffen

Dank je wel Evert-Jan, duidelijk

Gister is windows kaal volledig geinstalleerd, met alle updates, start lekker snel op, vandaag Hauptwerk geheel opnieuw installeren, bedankt voor de duidelijke info !!
Vorige

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com