Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

computer aanschaf

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 10

Geregistreerd: 16 dec 2014 22:47

Bericht 03 feb 2015 09:14

Re: computer aanschaf

Goedemorgen Evert,

Ik zal voor 90% met hoofdtelefoon spelen! en als ik zonder speel zal het heel zacht zijn.
Wat voor externe kaart komt er dan nog bij?
Voor de rest zijn je antwoorden mij duidelijk!

Vr. Gr Rene

MrNhanduc schreef:Beste Rene,

lijkt me inderdaad lastig als leek als je moet afgaan op andere meningen. Daarom heb ik ook vooral gerievewde componenten geselecteerd, dan hebben er professionals naar gekeken.

Voeding niet goed? Dat lijkt mij sterk, heeft een Bronze award op nl.hardware.info gekregen, en Be Quiet is een uitstekend merk. Ook qua capaciteit is het meer dan voldoende. Maar wil er best een 400w van maken hoor. Behuizing heeft ook een bronze award. Natuurlijk zijn er betere behuizingen, maar die zijn al snel twee keer zo duur. En volgens mij zaten we al over het budget toch?

Wat Midi/geluidskaart betreft, ik denk dat je even moet aangeven hoe je wilt gaan spelen? Met een koptelefoon die je gewoon in de computer wilt aansluiten? Of via een externe geluidskaart/versterker met boxen. Dat maakt nogal een verschil.

Trouwens, een consumentenpc kun je prima 24/7 laten draaien. Genoeg mensen die een thuisserver bouwen van niet-server onderdelen (maar in feite gewoon een zuinige pc). Ik heb mijn pc tweedehands gekocht, beestje had toen 3 jaar 24/7 als server gedraaid. Inmiddels 2 jaar verder, behalve 1 kapotte ram-lat een half jaar later nooit iets mee geweest. Voorzover ik weet is aan- en uitzetten (en daarmee afkoelen/krimpen en daarna weer uitzetten) schadelijker. Ik kan me wel voorstellen dat het een verschil maakt of je een packard-bell van 300 euro kant en klaar in de winkel koopt, of kwaliteitsspul. (in de genoemde server zie ik trouwens ook een aantal gewone consumenten onderdelen zitten...)
Goedemorgen Evert,

Ik zal voor 90% met hoofdtelefoon spelen! en als ik zonder speel zal het heel zacht zijn.
Wat voor externe kaart komt er dan nog bij?
Voor de rest zijn je antwoorden mij duidelijk!

Vr. Gr Rene

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 03 feb 2015 12:56

Re: computer aanschaf

Rene

Je kunt een nieuwe kaart kopen (bijv. hier http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart/bekijk-alle-producten.html) of een 2e hands op Marktplaats. Er staan daar verschillende. Merken waar je naar kunt zoeken zijn: M-audio, Saffire, Muto, Presonus en E-mu. Een RME kaart zal zeker boven je budget zijn.

Waar je op moet letten:
De drivers moeten ASIO drivers zijn en ze moeten geschikt zijn voor de versie van Windows, die jij geïnstalleerd hebt.
Op de meeste van de "kaarten" zit een DINplug aansluiting voor midi; wel even controleren voor je iets koopt. Kijk in de specificaties op de site van de producent van de kaart. Wordt een midi kabel meegeleverd? Zo niet, dan deze nog afzonderlijk aanschaffen.
Verder minimaal 2 analoge uitgangen en een koptelefoonuitgang of 4 analoge uitgangen (tbv surround in de toekomst) en een koptelefoonuitgang. Dit laatste is tegen geringe meerprijs, dus dat zou bij mij de voorkeur hebben; je kunt er dan een versterker met boxen of actieve speakers op aansluiten.
En natuurlijk is een USB aansluiting voor op je PC op de geluidskaart vereist. Sommigen hebben ook een Firewire aansluiten, maar dan moet je er een FW kaart bij kopen voor in je PC.

Als je twijfelt over merk/type gewoon even op het forum vragen.
Vorige

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com