Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Windows 7 minimaliseren geheugengebruik voor Hauptwerk

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 33

Geregistreerd: 26 maart 2011 23:20

Bericht 05 jan 2015 21:32

Windows 7 minimaliseren geheugengebruik voor Hauptwerk

Dag allemaal,

Heeft iemand tips welke services je bij opstarten van Windows 7 kunt uitzetten, zodanig dat Hauptwerk het goed blijft doen en het geheugengebruik voor Windows 7 geminimaliseerd wordt?

Ik loop tegen de grenzen van mijn geheugen op bij installatie van de grotere samplesets.

Ben benieuwd naar de ervaringen

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 06 jan 2015 22:45

Re: Windows 7 minimaliseren geheugengebruik voor Hauptwerk

Beste Leeuw,

je kunt in de zoekbalk eens 'msconfig' typen (zonder de haakjes uiteraard) en naar tabblad services gaan. Zet linksonder een vinkje bij Microsoft services, en bekijk alle overige dingen die daar staan. Staan waarschijnlijk wel dingen tussen die uit kunnen. Op het tabblad opstarten kun je iets soortgelijks doen. Vaak staan er van allemaal programma's ook updaters tussen, die zijn vaak best uit te schakelen omdat programma's als ze opstarten vaak ook wel controleren of ze nog up-to-date zijn.

Verder kun je wellicht een programma als RevoUninstaller gebruiken om overbodige meuk te deinstalleren, daarmee verdwijnen ook vaak weer services. Ik doe dat nog wel eens bij mezelf en bij andere mensen, en sta soms versteld wat er allemaal op een pc terecht kan komen!

Als je sowieso maar weinig geheugen hebt, kun je eens proberen om een USB-stick als extra werkgeheugen te gebruiken. (Ready Boost). Maar die optie is niet altijd beschikbaar.

edit: ik verwacht overigens niet dat je hiermee ineens 2 gig vrijmaakt ofzo. Sommige microsoft services kunnen ook wel uit, maar uit mijn hoofd durf ik dat niet te zeggen. Iets bijprikken is geen optie?

Groeten
Pim

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 06 jan 2015 23:59

Re: Windows 7 minimaliseren geheugengebruik voor Hauptwerk

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 07 jan 2015 22:19

Re: Windows 7 minimaliseren geheugengebruik voor Hauptwerk

Nuttige links ook!
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 07 jan 2015 22:30

Re: Windows 7 minimaliseren geheugengebruik voor Hauptwerk

Het programma game booster gebruik ik niet meer.
Wat wel een goede site is om achtergrondservices te begrijpen is
http://www.blackviper.com
Met name de achtergrond service superfetch heeft bij een aantal Hauptwerkers ervoor gezorgd dat de cpu op het scherm audio midi en performance steeds uitschieters geeft (cpu spikes) uitschakelen van deze service heft dit probleem op.

Groeten Jan

Berichten: 33

Geregistreerd: 26 maart 2011 23:20

Bericht 07 jan 2015 22:57

Re: Windows 7 minimaliseren geheugengebruik voor Hauptwerk

Allen,

Bedankt voor de nuttige antwoorden!

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com