Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Touchscreen en IMAC

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 152

Geregistreerd: 02 apr 2011 21:48

Woonplaats: Alblasserdam

Bericht 23 jun 2011 19:03

Touchscreen en IMAC

dag allemaal,

Ik heb onlangs een ELO touchscreen gekocht. Als ik 'm aan een windowsmachine koppel, dan doet ie het gewoon. Zodra ik 'm via de mini-VGA aansluiting aan de IMAC koppel, geeft het scherm de melding: No video signal, please check the cable. Overigens merkt de IMAC het touchscreen wel op, want hij schakelt wel naar een andere resolutie, maar het touchscreen blijft zwart. Wie helpt mij verder met tips?

H gr

Chiel Jan

Berichten: 143

Geregistreerd: 17 maart 2011 14:18

Bericht 27 jun 2011 22:10

Re: Touchscreen en IMAC

Tja een i mac werkt toch weer heel anders dan een windows PC.

Zo had ik bv bij mijn windows pc dat ik regelmatig de screens opnieuw moest uitlijnen omdat er één niet herkend werd. Verschillende drivers geprobeerd maar geen resultaat.
Tot ik op het idee kwam om de usb kabels allebei aan de voorkant van de pc aan te sluiten i.p.v. 1 voor en 1 achter.
Gevolg: Probleem opgelost. Soms zit het in een kleinigheidje waar je het niet zoekt, maar dat is wel met meer dingen in het leven. ;)

Lia

Berichten: 82

Geregistreerd: 22 feb 2011 19:30

Woonplaats: Schiedam

Bericht 28 jun 2011 12:49

Re: Touchscreen en IMAC

Heb je al geprobeerd een driver te installeren? Zie hier voor downloads: http://www.elotouch.com/Support/Downloads/dnld.asp
Avatar gebruiker

Berichten: 152

Geregistreerd: 02 apr 2011 21:48

Woonplaats: Alblasserdam

Bericht 28 jun 2011 15:03

Re: Touchscreen en IMAC

Yep, de driver staat er op, maar zonder resultaat. Normaal ben ik altijd heel enthousiast over mijn Mac, nu even iets minder :cry:

Berichten: 1

Geregistreerd: 28 jun 2011 17:23

Bericht 28 jun 2011 18:31

Re: Touchscreen en IMAC

Hallo Chiel Jan,
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met mijn Ilyama touchscreen aan de Imac, kreeg alleen een rode kleur. Aan een laptop deed ie 't wel. Het bleek aan het mini display kabeltje te liggen, (breukje) Nieuwe eraan en het was opgelost. Uiteraard weet ik niet 100% zeker of dit ook jouw probleem is, maar wie weet...
Avatar gebruiker

Berichten: 152

Geregistreerd: 02 apr 2011 21:48

Woonplaats: Alblasserdam

Bericht 29 jun 2011 13:44

Re: Touchscreen en IMAC

hkooistra schreef:Hallo Chiel Jan,
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met mijn Ilyama touchscreen aan de Imac, kreeg alleen een rode kleur. Aan een laptop deed ie 't wel. Het bleek aan het mini display kabeltje te liggen, (breukje) Nieuwe eraan en het was opgelost. Uiteraard weet ik niet 100% zeker of dit ook jouw probleem is, maar wie weet...


Ha,

Bedankt! Dat zou het natuurlijk ook kunnen zijn, als is mijn mini-vga kabel wel nieuw, maar je weet maar nooit. Het gekke is wel dat de IMAC wel zijn eigen beeldscherminstellingen direct verandert als de ELO eraan gekoppeld wordt, dus klaarblijkelijk komt er wel iets naar binnen maar gaat er niks naar buiten. Heel vreemd......

Lia

Berichten: 82

Geregistreerd: 22 feb 2011 19:30

Woonplaats: Schiedam

Bericht 29 jun 2011 14:28

Re: Touchscreen en IMAC

Wordt het scherm weergegeven in 'Beeldschermen' (onder Systeemvoorkeuren)?
Avatar gebruiker

Berichten: 152

Geregistreerd: 02 apr 2011 21:48

Woonplaats: Alblasserdam

Bericht 01 jul 2011 08:48

Re: Touchscreen en IMAC

Ja, als ik het scherm aansluit, kan ik kiezen uit 'IMAC' of VGA scherm, dus de mac ziet 'm.

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com