Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

PC loopt af en toe vast (bevriest)

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 21

Geregistreerd: 08 dec 2014 20:42

Woonplaats: Alblasserdam

Bericht 28 jan 2015 20:10

PC loopt af en toe vast (bevriest)

Dag allen,

Na de herinstallatie van mijn pc (grotere hdd) loopt deze soms 100% vast. Alles bevriest, ik kan alleen nog maar de stekker er uit trekken en opnieuw opstarten, dat gaat overigens prima.

Ik heb het idee dat het gebeurd nadat hij langere tijd aan heeft gestaan zonder hem te gebruiken, maar kan daar niet helemaal de vinger opleggen.

Heeft iemand dit überhaupt wel eens bij de hand gehad?

hgr

Adriaan
Avatar gebruiker

Berichten: 138

Geregistreerd: 13 dec 2014 20:43

Woonplaats: Sint Maartensdijk

Bericht 28 jan 2015 20:55

Re: PC loopt af en toe vast (bevriest)

Ik denk dat het door d sample van Utrecht komt :lol: ;)

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 28 jan 2015 22:12

Re: PC loopt af en toe vast (bevriest)

Poeh, dat kan veel zijn...als het kan zou ik trouwens de aan-uit knop langere tijd ingedrukt houden, dan gaat ie ook uit als het goed is. Of een reset knop, als die aanwezig is. Stekker eruit lijkt me niet het meest bevorderlijk. Misschien even googelen, misschien geeft dat een idee wat het kan zijn.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 28 jan 2015 22:54

Re: PC loopt af en toe vast (bevriest)

Het kan door de nieuwe schijf komen (onvolledige installatie enz.) of hardware in je PC (er wordt iets warm of er gaat iets overlijden).

Heb je de oude HD nog en is deze nog niet gewist? Dan deze even terug plaatsen en een aantal duurtesten doen. Blijft dit wel werken, dan ligt het niet aan de andere hardware in je PC maar aan de installatie van Windows 7 of 8 (welke ??) op je nieuwe HD.

Heb je verder niets anders aan de PC aangepast dan alleen een grotere harddisk?
Is de Windowsversie op de oude HD dezelfde als op je nieuwe HD?
In apparatenbeheer geen gele uitrroeptekens te zien?
Alle updates van Window geïnstalleerd?
Als je met de muis beweegt, zie je dan ook harddiskactiviteiten als de PC hangt?
USB geluidskaart? Heb je energiebeheer van de UBS poorten op "altijd actief" staan?

Nog een opmerking: ik weet niet hoeveel RAM in de PC zit. Maar als de PC uit de slaapstand moet komen en je hebt 32 GB, dan moet deze max. 32 GB aan data wel eerst van de harddisk in het geheugen geladen worden. En dat duurt even.
Je zet toch de PC aan om te spelen en niet om hem te laten slapen? Slaapstand configuraties bij een HW is dan ook uit de boze en het scheelt ook nog eens 32 GB harddisk opslag. Dus alle slaapstand issues verwijderen (als je dat nog niet gedaan hebt) behalve die van het scherm; die kun je wel op 30 minuten zetten.
Avatar gebruiker

Berichten: 139

Geregistreerd: 11 feb 2012 20:31

Woonplaats: Huizen

Bericht 02 feb 2015 19:23

Re: PC loopt af en toe vast (bevriest)

Ik heb iets vergelijkbaars gehad met een pc, daar bevroor ook het hele beeld en leek de pc "op slot" te zitten.
Achteraf was dit een condensatortje op de grafische kaart waardoor alleen het beeld niet meer refresht.
Dit is makkelijk te testen. Zorg dat hauptwerk opgestart is voor die bevriest en dan in de bevroren stand gewoon weer gaan spelen op 't urgel en als er dan ook geen geluid komt is het niet hetzelfde probleem als door mij omschreven.
Boudewijn

Er bestaan 3 soorten topic's
[<>] Meesterwerken [<>] Slecht gecomponeerde fuga's [<>] Seriele composities [<>]

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com