Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

PC - Hauptwerk probleem

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 83

Geregistreerd: 17 feb 2011 19:09

Woonplaats: Urk

Bericht 14 jul 2015 11:44

PC - Hauptwerk probleem

Al een paar weken is Hauptwerk voor mij onbespeelbaar, na 10 a 5 minuten spelen crasht de PC.
Na overleg met mijn PC deskundige die zag dat de temperatuur te hoog werd (meer dan 50o) is er een grotere koeler ingezet. De temp. blijft nu 30/ 40 o. Maar nog steeds blijft het probleem, na 10 min. spelen eindigt het spel in een krijs.
Voordat ik weer aan de deur klop bij PC winkel, wil ik eerst jullie mening horen wat er aan de hand zou kunnen zijn.
Ik heb een Intel (R) core i7 - 2600 CPU @ 3.40 GHz. 16.0 GB RAM. 64 bits. Windows 7. De laatste versie van HW 4 is geinstaleerd. Bij wie gaat een :idea: branden?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 14 jul 2015 12:58

Re: PC - Hauptwerk probleem

Ik zou toch teruggaan naar die leverancier.
Ik zie dit als een vervolg op viewtopic.php?f=4&t=1935&p=22255
Volgens dit topic is door die firma een aantal weken geleden een nieuw moederbord geplaatst.
En dit is niet stabiel, zo blijkt nu.
Met een PC stress programma e.a. moeten zij dat kunnen vinden.

Je hebt toch garantie? Dan moeten zij ook een stabiel systeem leveren. Anders zegt men weer: "je hebt er zelf aan gerommeld; wij vergoeden niets".
Avatar gebruiker

Berichten: 83

Geregistreerd: 17 feb 2011 19:09

Woonplaats: Urk

Bericht 14 jul 2015 15:16

Re: PC - Hauptwerk probleem

Dat ga ik doen want het is inderdaad niet stabiel.
Met de leverancier was het gauw afgelopen: zelf aan gerommeld enz. maar nu is alles bijna nieuw....
Maar ik dacht voordat ik weer naar mijn plaatselijk PC er ga, eerst even mijn licht opsteken.
Het komt wel goed, maar ik zou nog niet weten hoe. Oproep: is er op Urk eo misschien iemand die de crash eens wil meemaken en raad kan geven? Bel 684754.

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 15 jul 2015 10:07

Re: PC - Hauptwerk probleem

Vervelend dit soort problemen! Die pc-deskundige mag zich wel eens achter de oren krabben, 50 graden voor de CPU onder belasting is niet te warm. Pas boven de 80 mag je je wel eens achter de oren krabben, en bij 90+ zal de computer waarschijnlijk zelf terugklokken of uitschakelen, maar echt niet bij 50. Geen wonder dus dat de nieuwe koeler niets veranderd aan de situatie.

Ik zou zeggen dat de harde schijf moet worden getest op fouten, een memtest op het geheugen, alle kabels nalopen en kijken of het moederbord misschien ergens kortsluiting kan maken? Voeding kan ook te oud zijn en daardoor na een paar minuten instabiel worden wat leidt tot een crash.

Succes ermee!
Avatar gebruiker

Berichten: 83

Geregistreerd: 17 feb 2011 19:09

Woonplaats: Urk

Bericht 17 jul 2015 18:46

Re: PC - Hauptwerk probleem

Het probleem is definitief verholpen. Er zitten twee keer 8Gb geheugen in, een van de schijfjes was niet goed.
Twee nieuwe ingezet van betere kwaliteit en het probleem was opgelost. :D Er kan weer zonder problemen gespeeld worden. Bedankt voor de suggesties!

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com