Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Nieuwe ontwikkelingen

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 06 aug 2015 21:27

Nieuwe ontwikkelingen

Dag beste mensen,

ik heb de nieuwste processors van Intel ("Skylake") eens bekeken, en de bijbehorende nieuwe chipsets (Z en H170). Deze bieden interessante mogelijkheden als de prijzen van met name DDR4 geheugen nog wat verder zakken.

Voor nu zijn er binnen de i5 en i7 reeks nieuwe topmodellen in het 'gewone' segment, dus zonder dat je aan het relatief dure X99 platform vast zit. Tot nu toe was het nadeel van goedkopere i5- en i7-modellen dat deze gelimiteerd waren tot 32 Gb, wat voor Hauptwerk vaak net te weinig is (of in ieder geval niet de mogelijkheid biedt in de toekomst uit te breiden).

Met de komst van 16 Gb geheugenmodules op korte termijn wordt het mogelijk om met een i5-6600K of een i7-6700K 64 Gb geheugen te gebruiken! (4x16). Dat moet al kunnen op de goedkopere moederborden. Stop daar een i5-6600K bij met een vaste overklok naar 4,2 GHz o.i.d met een fatsoenlijke koeler, en zie daar de mogelijkheden voor een relatief goedkoop, maar krachtig systeem wat je niet snel op zijn max. krijgt denk ik. Die i5 gaat heel dicht in de buurt komen van de i7-4820K die je nog in veel systemen ziet (en waar volgens mij niemand te kort komt).

Overigens biedt dit ook mogelijkheden voor zeer compacte builds op mITX moederborden met 32 Gb geheugen. Tot slot zijn er met de nieuwe chipsets veel meer mogelijkheden voor meerdere snellere SSD's (M.2, U.2 en PCI-E SSD's).

Groeten
Pim

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 07 aug 2015 10:37

Re: Nieuwe ontwikkelingen

Dat klinkt allemaal als heel goed nieuws! Ik hoop het nog een aardig tijdje uit te zingen met mijn huidige 32GB systeem, maar soms laat ik mijn gedachten er wel over gaan en dan klinkt het alsof mijn wens dat er ooit een betaalbaar 64GB systeem komt een stuk dichter in de buurt komt.

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hans en 14 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com