Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Probleem met Touche OSC na updat Hauptwerk

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 54

Geregistreerd: 25 sep 2011 19:41

Woonplaats: Hellevoetsluis

Bericht 12 maart 2016 12:49

Probleem met Touche OSC na updat Hauptwerk

HAllo,

Ik heb Hauptwerk geupgrade van versie 4.0 naar versie 4.2.1.003. Dat resulteerde er in dat ik mijn sample set Krzeszow weer opnieuw moest installeren. Ik registreer via de Ipad met het programma TouchOSC. Nu werkt echter het registratie systeem niet meer. Omdat ik een beperkte compputer - hauptwerk kennis hebt is het mij tot heden niet gelukt om het probleem opgelost te krijgen.
De Ipad maakt contact met het orgel, dat zie ik doordat in het programma CoreMIDI in - out van 0/0 naar 1/1 verandert na opstarten. Als ik op de Ipad een register aanraak, zie ik rechtsboven in het Ipad scherm een rood signaal opflitsen. Normaal is dat echter een rood en groen signaal. Dat groene signaal mis ik dus. Op hauptwerk zie ik niets gebeuren, daar komt dus het signaal niet binnen. Dat zie ik doordat de gekleurde balletjes rechtsonder het scherm niet reageren. k vermoed dat er dus nog iets niet goed staat in Hauptwerk configuratie maar wat? Wie heeft er een idee wat eraan de hand is?

Verder heb ik nog een vraag over Touche OSC. Ik gebruik mijn presets ook vanaf het Ipad scherm. Het is mij tot op heden echter nooit gelukt om op het Ipad scherm zichtbaar te krijgen welk preset actief is. Bij de registers lukt dat wel Weet iemand hier een oplossing voor?

Ik hoor het graag.

Alvast bedankt voor het meedenken

Met vriendelijke groet,

Wout

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 12 maart 2016 18:25

Re: Probleem met Touche OSC na updat Hauptwerk

Waarschijnlijk is bij de update een vinkje weggevallen.
Kijk bij General settings --> MIDI ports
Staat er een vinkje in de kolom MIDI ports In en ook Out tbv TouchOS?


De andere vraag kan ik niet beantwoorden; geen ervaring mee.

Berichten: 54

Geregistreerd: 25 sep 2011 19:41

Woonplaats: Hellevoetsluis

Bericht 14 maart 2016 18:26

Re: Probleem met Touche OSC na updat Hauptwerk

Evert Jan,

Inderdaad vinkje vergeten.
Bedankt.

vriendelijke groet,

Wout

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com