Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

pc configuratie

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 42

Geregistreerd: 13 feb 2016 13:16

Bericht 18 maart 2016 00:45

pc configuratie

Hallo,
Ik heb een pc gekocht met een SSD kaart van 256 GB.
De computer is er een met een i7 core processor.
Alleen zit er nu een 8 GB ram geheugenkaartje in wat uit te breiden is naar 16 GB.
Is dat genoeg of echt te weinig voor Hauptwerk advanced?
Heb de fabrikant (Dell) gemailt om in de plaats van 8 Gb er een 32 GB kaart in te zetten ,maar volgens hem kan er alleen 2 x 8 Gb in.
Het gaat om de Dell Optiplex 9020 Micro i7
Kan iemand mij hier antwoord op geven?
Groeten
Teus

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 18 maart 2016 08:08

Re: pc configuratie

Beste Teus,

als Dell zelf aangeeft dat 2x8 het maximum is dan zal dat wel kloppen. Er zijn meerdere uitvoeringen van die pc dus het is niet precies na te gaan, maar gezien het doel en de beperkte grootte van de pc (micro) lijkt het me logisch.

Of het genoeg is hangt van je gebruik af (stereo/surround, grote of kleine sets etc.). Je kunt Hauptwerk er op draaien, maar je zult misschien her en der compromissen moeten sluiten.

Pim

Berichten: 42

Geregistreerd: 13 feb 2016 13:16

Bericht 22 maart 2016 23:04

Re: pc configuratie

Dank je Pim voor je reactie.
Het is de bedoeling dat ik bv de sampleset van Heusden,Tiel ermee wil gaan gebruiken.
Ben al in het bezit van Tholen,maar heb nog niets geinstalleerd in afwachting van een reactie.
Dat zijn niet al te grote sets en ik zal in de pc een 8 Gb ram kaartje erbij zetten= totaal 16 Gb.
Zal dat dan voldoende zijn voor deze samplesets?
Hopende op een reactie

Groeten
Teus

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 22 maart 2016 23:28

Re: pc configuratie

Tholen alleen in 16 bits.

Ik zou zelf met zo,n konfiguratie niet meteen naar surround sets gaan, dat vreet geheugen. Er zijn toch hele mooie sets in 2 ch te verkrijgen, denk bv eens aan de sets van prof Mayer, Arlesheim/Ebersmunster, die hebben een hele mooie akoestiek en passen toch gemakkelijk in 16 Gig. Enz enz.......( Holzhey Weissenau...ach ga zo maar door)


Heb je trouwens een surround weergavesysteem, en geluidskaart met veel uitgangen?/ If not, dan is het natuurlijk helemaal niet nodig, die surround sets, tenzij je bv op koptelefoon speelt en met een 2ch mixdown werkt, en je die extra akoestiek mooier vindt.....

HG

Geert

Berichten: 42

Geregistreerd: 13 feb 2016 13:16

Bericht 23 maart 2016 00:49

Re: pc configuratie

Geert,bedankt voor de reactie hoor.
Groeten
Teus

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com