Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Tevreden met touchscreen?

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 37

Geregistreerd: 21 sep 2015 11:03

Bericht 16 mei 2016 16:56

Tevreden met touchscreen?

Zijn er ook forumleden die iets kunnen zeggen over het merk en model touchscreen wat ze gebruiken en met name ook of je tevreden bent met de werking van het scherm?

Vast bedankt voor de moeite.

Berichten: 39

Geregistreerd: 15 jun 2015 21:20

Bericht 16 mei 2016 17:12

Re: Tevreden met touchscreen?

Hoi,
Ik maak gebruik van 2 15 inch ELO touchscreens en die werken perfect! Laten zich makkelijk en soepel bedienen, vallen wel in het duurdere segment maar dan heb je ook echte touchscreens en geen computerscherm dat werkt met cameraatjes.

Hartelijke groet,

Matthias
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 16 mei 2016 19:59

Re: Tevreden met touchscreen?

Ik heb een Acer T231H touchscreen 22/23 inch.
Soms werkt het niet meteen en moet je een cm naar links of rechts drukken voordat een register reageert.
Ik wil ook van dat lompe ding af en ben mij aan het orienteren op 2 tablets. Ik zag op Ebay al 10 inch android tablets voor 45 dollar...
Laatst bijgewerkt door Jaap380 op 17 mei 2016 18:52, in totaal 1 keer bewerkt.
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 139

Geregistreerd: 11 feb 2012 20:31

Woonplaats: Huizen

Bericht 16 mei 2016 20:22

Re: Tevreden met touchscreen?

Gnabend,

heb hier 1 stuks tweede hands Elo 17" inzitten, inbouw model. Tweede hands gekocht eind 2011.Het beestje werkt voortreffelijk, het is nog wel een single-touch, dus maar 1 knop tegelijk te bedienen. Mijn grootste set is Freiberg, met 36 registerknoppen (inclusief koppels) en 10 presets, en dat is goed te bedienen. Mis in elk geval niet een tweede scherm.

Het ding werkt voortreffelijk, hieronder even een paar kleine details die soms lastig zijn.

Let bij inbouw op hoe het zit met reflectie van omgevingslicht. Dat kan bij mij bij zonnig weer wel eens lastig zijn.

Omdat bij mij het scherm op zijn kop in de kast hangt (betere kabelroute) en mijn computer soms (1x per 3 maanden of zo) de touchscreen settings kwijt is, moet ik behoorlijk gecoordineert te werk gaan om de zaak weer aan de gang te krijgen. De touch posities zijn dan precies verkeerd om want de touchscreen software is dan vergeten dat het scherm op zijn kop hangt.. Of ik moet dan ff met de muis aan de gang. (de klep waar de monitor in hangt kan naar boven toe open want daar ligt de bladmuziek achter)

Inregelen van de touch posities moet gewoon als je op de orgelbank zit, schuin kijken naar het scherm vertekend. De eerste keren deed ik dat als ik er recht voorstond maar dan zit je vanaf de orgelbank steeds naast de registers te tikken.

Een stevige niesbui probeer ik meestal te onderdrukken onder het spelen. Breekt die toch door moet ik niet raar opkijken als na de nies er een aantal registers meer of minder gekozen zijn, dus dan toch maar het scherm schoondweilen. Maar dat is altijd makkelijker dan trekregisters reinigen.

Afijn, gewoon een top scherm

http://pcorgel.nl/viewtopic.php?f=7&t=421
Boudewijn

Er bestaan 3 soorten topic's
[<>] Meesterwerken [<>] Slecht gecomponeerde fuga's [<>] Seriele composities [<>]

Berichten: 37

Geregistreerd: 21 sep 2015 11:03

Bericht 17 mei 2016 15:31

Re: Tevreden met touchscreen?

Een stevige niesbui probeer ik meestal te onderdrukken onder het spelen. Breekt die toch door moet ik niet raar opkijken als na de nies er een aantal registers meer of minder gekozen zijn, dus dan toch maar het scherm schoondweilen. Maar dat is altijd makkelijker dan trekregisters reinigen.

Soort van virtuele preset dus.....
Avatar gebruiker

Berichten: 326

Geregistreerd: 05 aug 2011 16:03

Woonplaats: Rijsenhout

Bericht 17 mei 2016 19:39

Re: Tevreden met touchscreen?

Ik heb een enkele ELO 17 inch.
Hij staat haaks op de speeltafel en orgelbank aan de zijkant.

Zeker sinds Hauptwerk een instelbare schermgrootte heeft ben ik erg tevreden. Daarvoor (HW3) was het nog wel eens behelpen.

Ik heb destijds gekozen voor een ELO omdat dit een 'echte, stevige' touchscreen is met een mooi dikke glasplaat erin.
Hij staat stevig op de voet (geen inbouwmodel).
De bediening werkt prima.

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 18 mei 2016 08:07

Re: Tevreden met touchscreen?

Bijkomend voordeel van de Elo is dat je de touch op meerdere manieren kan instellen ook qua gevoeligheid.
Het zijn prima schermen, prijs is hoger dan de infrarood schermen, maar je hebt wel een duurzaam produkt.
Bij de infra rood schermen heb je nogal eens dat een spoortje het niet doet.
Er zijn overigens nog een aantal andere merken schermen met touch in glasplaat.
Deze schelen vaak niet veel in prijs met Elo.

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 18 mei 2016 17:11

Re: Tevreden met touchscreen?

Ik heb al jaren een Medion 12,5 " touchscreen in gebruik en dat tot volle tevredenheid. Indertijd nieuw gekocht in de aanbieding vanwege de opening van een nieuwe Aldi vestiging (€ 150,-).
Beschikt over HDMI, DVI en VGA. Voor de touch een USB.
Ik moet wel zeggen dat ik voor een 4-tal favoriete orgels registreer met trekregisters.
Het touchfunctie gebruik is dus misschien minder frequent dan voor die orgelisten die niet over een ander mogelijkheid beschikken.

Berichten: 37

Geregistreerd: 21 sep 2015 11:03

Bericht 19 mei 2016 08:33

Re: Tevreden met touchscreen?

Zover bedankt voor de reacties, maar dan toch nog een toegevoegde vraag:
-heeft het echt voordelen om een multitouch monitoren aan te schaffen?
-zijn alle Elo monitoren multitouch?

Vast bedankt.

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 19 mei 2016 23:32

Re: Tevreden met touchscreen?

Jan schreef:Ik heb al jaren een Medion 12,5 " touchscreen


Moet natuurlijk 21,5 " zijn.
Avatar gebruiker

Berichten: 205

Geregistreerd: 22 okt 2012 14:15

Woonplaats: Hardinxveld Giessendam

Bericht 23 mei 2016 08:56

Re: Tevreden met touchscreen?

Hoi,

Ik gebruik 2 touchscreens van Faytar , d.m.v. een ingenieuze constructie inschuifbaar ,kijk je ook niet steeds tegen 2 zwarte vlakken aan als je het orgel niet gebruikt :D
Correctie met dank : ( Geen uitvinding van Kees Noorlander ,maar wel handig ;)
Laatst bijgewerkt door Orgel duppies op 23 mei 2016 17:30, in totaal 1 keer bewerkt.
Het belangrijkste in de muziek staat niet in de noten.
Gustav Mahler

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 23 mei 2016 16:48

Re: Tevreden met touchscreen?

Orgel duppies schreef:Hoi,

Ik gebruik 2 touchscreens van Faytar , d.m.v. een ingenieuze constructie inschuifbaar ,kijk je ook niet steeds tegen 2 zwarte vlakken aan als je het orgel niet gebruikt :D mooie uitvinding van Kees Noorlander ;)



Beste Hans,

Even een correctie.
Dit systeem is door Jaap Patijn ontwikkeld voor Mixtuur in de tijd dat alleen Harrie Sieders en Mixtuur Hauptwerkorgels leverden.
Dit kan je zowel bij Bert-Jan als bij Jaap Patijn navragen.
Overigens is een soortgelijk systeem gepatenteerd door nog een andere buitenlandse firma.

mvg

André
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 12 jul 2016 22:16

Re: Tevreden met touchscreen?

Hallo luitjes,

Ik ben me ook aan het orienteren op een touch screen. Mijn mijn PC had ik al een Philips Brilliance 24" IPS monitor met giga kijkhoek (destijds voor mijn fotoberwerking hobby) en ik overweeg om de belangrijkste floating windows (recording, etc) op de Brilliance af te beelden en het orgelfront op een touchscreen. Tijden veranderen en ELO schermen zijn peperduur maar bestaan veel eerder dan menig huidig schermen. Ik kijk met interesse naar https://youtu.be/tQjHEFaNCzw en https://youtu.be/eLHuKScl5kM

Wie heeft ervaring met dergelijke schermen?
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com