Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

windows 10 en Hauptwerk

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 42

Geregistreerd: 13 feb 2016 13:16

Bericht 23 jun 2016 21:28

windows 10 en Hauptwerk

Goedendag

Ik heb een vraag :
Ik ben in het bezit van een Dell Optiplex micro i7 met een ssd kaart van 256 Gb,maar met windows 10 erop.
Alleen zit er geen dvd/cd lade in en daarom heb ik een externe dvd/cd speler aangeschaft.
Ik heb zelf een Johannus orgel omgebouwd voor Hauptwerk,gemidificeerd enz.
Ik ben nu aan het installeren van de computer toe,heb een originele installatie dvd van windows 8.1 aangeschaft,maar helaas stopt windows 10 de installatie dvd ,als hij net aan het installeren is en geeft de melding'' Het vaststellen van ondersteunende installatieopties is mislukt ''.
Ben nu al 1 1/2 dag van alles aan het proberen om windows 10 eraf te krijgen en windows 8 erop te krijgen.
Helaas tot nu toe zonder succes.

Misschien heeft/weet één van u een oplossing om deze laatste hinderpaal te omzeilen!
Alvast bedankt
Teus(vanderes25@gmail.com)

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 23 jun 2016 23:10

Re: windows 10 en Hauptwerk

Teus,

Vraag: waarom wil je naar W8.1?


Je probleem:
Downgraden van W10 naar W8.1 kan niet. De laptop mag dus niet opgestart worden van de SSD (dus W10) want anders wordt dat installeren van Windows vanaf de DVD geblokkeerd.
Je moet het BIOS instellen dat de laptop na aanzetten direct opstart vanaf de DVD speler met daarin de W8.1 DVD.
En bij installatie dan kiezen voor schone installatie, dus schoonmaken SSD waardoor W10 weg is.

Voordat je eraan begint, moet je wel eerst even zorgen dat je de Windows 8.1 (moederbord) drivers van die laptop hebt. Of deze downloaden via een andere PC.

Berichten: 42

Geregistreerd: 13 feb 2016 13:16

Bericht 23 jun 2016 23:30

Re: windows 10 en Hauptwerk

Had ik al gedaan en heb nu het probleem opgelost door middel van een opstartmedium te downloaden van microsoft.
Het probleem is dus verholpen.
Moet alleen nog kijken hoe ik het tweede beeldscherm aan de praat krijg.
Werkte met windows 10 wel.
Hauptwerk deed het absoluut niet met windows 10,daarom 8.1.
Bedankt voor de tip en hartelijke groeten
Teus

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 13 jul 2016 20:10

Voor mensen die Windows 10 overwegen, tot eind van deze maand is de upgrade gratis.

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 25 jul 2016 21:33

Re: windows 10 en Hauptwerk

Voor degenen die ook nog aarzelen:

Na lang aarzelen, vandaag alsnog ook voor de HW pc de Win10 update gedaan.
Mede n.a.v. van een topic op het engelse Hauptwerkforum, waar gewezen wordt op het feit dat als je naar Win10 update, en deze terugzet naar Win7, je later alsnog GRATIS naar Win10 kan, omdat dan het digitale Win10 recht op de pc vastgelegd is.
Ik had al ongeveer 50 zakelijke pc’s van win7 naar win10 gedaan van een USBstic. Dat kan ik wel dromen.
(ps: geen updates laten doen tijdens dat proces, doe dat maar later als het gelukt is).

Alles wat maar uitgezet kon worden in het instellingen menu, uitgezet. Ook gekeken bij de meer geavanceerde instellingen regels., dus een of twee menutjes dieper.
Alle overbodige gratis programmatjes gedéïnstalleerd. Het in een HWpc zonder internet in principe.

Alles werkte zonder mankementen.
Wel wat HW instellingen opnieuw te doen, o.a. klavieren toewijzen.
Ook de oude (grijze) Focusrite Saffire geluidkaart werkt met de Win7 driver.

Als het niet bevalt, 30 dagen de tijd om terug te zetten naar Win7 én de gratis Win10 overstap is blijvend mogelijk.
HGroet, Gerrit uit Gouda

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 01 aug 2016 22:12

Re: windows 10 en Hauptwerk

Vanavond m'n oude Mixtuur pc uit 2009, weer teruggezet naar Win7.
De FireWire 400 bleek niet werkend te krijgen.
Niet met de on-board FireWire en niet met een Dawi PCI c.q.PCIe kaartje!

Bij m'n nieuwe HW pc werkt het Dawi PCIe FireWire kaartje wél onder win10 !
HGroet, Gerrit uit Gouda

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com