Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

touch screen calibreren

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 47

Geregistreerd: 24 aug 2015 22:20

Woonplaats: Rozenburg

Bericht 08 sep 2016 15:08

touch screen calibreren

beste lezers.

een paar dagen reeds ik ben in het bezit van een 17inch touch screen bedoelt om de registers in HW mee te bedienen.
de verkoper gaf mij een link naar de bijbehorende software.
ik heb vervolgens alles aangesloten en geinstalleerd.
wat vervolgens niet lukt is het scherm calibreren op de juiste wijze. als ik de aanwijzingen volg die de software mij geeft is het resultaat dat alle registers er 2 of 3 cm naast zitten en aan de linkerkant van het scherm werkt het helemaal niet lijkt het.
wie heeft ervaringen als bovengenoemd? en wie weet een, de oplossing?

groeten

wim haveman

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 08 sep 2016 16:11

Re: touch screen calibreren

Toch moet het met kalibreren goed te krijgen zijn

Misschien kun je merk en type nummer geven zodat andere eigenaren van zo'n zelfde scherm kunnen reageren.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 09 sep 2016 16:48

Re: touch screen calibreren

Kan het zijn dat je na het calibreren nog op een knop moet drukken met bijv. "opslaan" of "toepassen"?

Berichten: 47

Geregistreerd: 24 aug 2015 22:20

Woonplaats: Rozenburg

Bericht 15 sep 2016 14:48

Re: touch screen calibreren

Beste allen.

Ik bezit een GPEG model AOD170. Een TFT-LCD monitor.
Het systeem op zich werkt wel namelijk dat ik de registers kan bedienen via het scherm maar de plek op het scherm waar het betreffende register te zien is, is niet de plaats waar ik moet drukken maar enkele cm daarnaast en dat verschilt ook weer per register, de plaats op het scherm. Onbruikbaar dus.
De software die ik op aanwijzen van de verkoper heb geinstalleerd is "touchkit"
Zou het kunnen dat deze software niet overweg kan met Windows 10? Bestaat er een ander software pakket die het zelfde kan?

Groeten

Wim

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 15 sep 2016 18:07

Re: touch screen calibreren

Dag Wim,

In neem aan dat je de kalibratie uitgevoerd hebt vanaf de orgelbank, met andere woorden, vanaf de plaatst waar je het touchscreen bedient.

In het verleden heb ik het wel eens meegemaakt dat iemand dat niet gedaan had, maar de kalibratie uitgevoerd had vanuit een testopstelling. Dat werkt niet zuiver.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 15 sep 2016 18:38

Re: touch screen calibreren

Wim

De AOD170 zie ik op de website van de producent er niet tussen staan: http://www.gpegint.com/products/monitors#range
Op http://www.gpegint.com/support zie ik niets van drivers (ik kan daar dus ook niet controleren of W10 ondersteund wordt). En de datasheet van de AOD150 (de 15 incg versie) wil bij mij niet downloaden ondanks het invullen van een geldig wegwerpemailadres (er wordt wel heel veel aan webanalytics gelogd op die site en dat block ik). En een manual staat niet op hun site.

Een tamelijk onbekend merk in HW land. Je hebt deze 17 inch waarschijnlijk gekocht omdat het een inbouw type is. Zou daar tijdens de inbouw niets iets verschoven kunnen zijn in het touch deel?

De software van een andere monitor werkt niet op jouw monitor. Dat komt omdat elk touch bord in die monitor afhankelijk is van het merk monitor en de driver die bij dat touch interface bord hoort. Het is iets anders dan bij het VGA deel, want dat is gestandaardiseerd.

Touchkit is zo'n leverancier die deze bordjes levert: http://www.touchkit.com/product/Parts/
Ze hebben 2 soorten drivers: http://www.touchkit.com/driver/DRIVER/. Daar staat Windows Xp, 7 en 8. Maar in de grootste bestand (TP Install of Xp B.zip) zitten XP, Vista en Win7 drivers (wel 32 en 64 bit).
Alles bij elkaar lijkt het mij dat de monitor en touchbordje iets voor een knutselaar is, die ook met de software e.d. overweg kan. Uit het manual in het Taiwainees (in TP Install of Win7、8 A.zip) haal ik niets.
Het moet dus op basis van trial and error.

Ik denk dat je terug moet naar je leverancier en laat deze je probleem oplossen (of de monitor is goed instellen, ook door jou over bijv. een jaar (let daarbij op Peter zijn verhaal hierboven) en niet via een of andere truc, of de monitor moet retour leverancier).

Succes

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com