Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

pc start niet op

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 217

Geregistreerd: 09 feb 2011 20:30

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 14 okt 2017 19:59

pc start niet op

M'n pc heeft kuren.
Als ik 'm aanzet dan gaan de fan's allemaal draaien. Direct daarna schakelt de pc zich uit om na een paar tellen weer aan te gaan. Dit blijft zich herhalen. Alleen met de schakelaar op de voeding is uitschakelen mogelijk.
Er klinkt geen geluidssignaal.
Ik heb alle uitbreidingskaarten er al uit gehad en harde schijven, usb en firewire apparatuur losgekoppeld. Dat gaf geen verandering.
Geheugen heb ik nog ongemoeid gelaten want dat vind ik altijd wat tricky om aan te zitten.

Zelf denk ik dat m'n moederbord (Gigabyte) wel eens de oorzaak zou kunnen zijn.
Of zou het aan nog iets anders kunnen liggen?

Groeten, hans

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 14 okt 2017 22:01

Re: pc start niet op

Het kan ook je voeding zijn

Er is een zgn Power-Ok signaal. Dit wordt hoog als de 5 en 3,3 V voedingpennen goed zijn. Waarschijnlijk zakken beiden weer in elkaar als de CPU gaat lopen (belasting).
Misschien heb je ergens nog een andere PC waaruit je de voeding even kan halen en aansluiten.

Ander kun je het meten met een spaningsmeter (pen 8 = grijze draad t.o.v. ground = o.a. pen 3 = zwarte draad). Op https://en.wikipedia.org/wiki/Power_supply_unit_(computer) staat bijna onderaan de pinlayout van die ATX connector.

Berichten: 217

Geregistreerd: 09 feb 2011 20:30

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 16 okt 2017 16:28

Re: pc start niet op

Dank voor het meedenken.
Ik ga er mee aan de slag.


gr. hans

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com