Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

bios update Asus Sabertooth x79

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 11 mei 2018 20:04

bios update Asus Sabertooth x79

Evert-Jan een vraag aan jou ;)

ik heb een Asus Sabertooth x79 moederbord, met daarop 64GB ram geheugen.

nu zie ik op de site van Asus dat er een bios update is voor mijn type MB, met de vermelding dat er 128GB geheugen op
geprikt kan worden??
het MB is ooit verkocht met een max. van 64GB

het is een beta versie geplaatst op 11-05-2018

of is dit te mooi om waar te zijn
moederbord.jpg


dit is de huidige informatie
1moederbord.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 11 mei 2018 21:11

Re: bios update Asus Sabertooth x79

De beide schermafdrukken geven al aan dat jij die BIOS op het moederbord hebt zitten: Version 4801

Ik heb even op de site van Asus gekeken. https://www.asus.com/Motherboards/SABER ... Desk_BIOS/
Enables 128GB(8*16GB) support by IM ( Intelligent Memory ) memory modules

Ik wist ook niet wat IM memory modules was. Maar dat zijn modules, die gemaakt zijn door Intelligent Memory.
Dat is een producent die niet aan massa productie doet maar excentrieke dingen maakt, zo ook deze 16 GB DDR3 memory modules.
En als je bij IM dan kijkt voor die modules http://www.intelligentmemory.com/modules/ddr3/ , werkt het alleen bij een Intel processor uit de 5e generatie Broadwell-U. Dus een i7-5xxxU. De vraag is of jij die in jouw PC hebt zitten.

Ze zijn verkrijgbaar in Duitsland.

Ik denk al met al een dure upgrade, ook al omdat RAM op dit moment zo wie zo behoorlijk duur is.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 11 mei 2018 21:44

Re: bios update Asus Sabertooth x79

Bedankt voor je antwoord Evert-Jan, ik laat het maar zoals het is, investeren in duur geheugen is m.i het MB niet waard, omdat het toch al een ouder type is
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com