Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

GO Upgrade advies processor

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 312

Geregistreerd: 12 feb 2014 18:08

Woonplaats: Waarder

Bericht 31 jul 2018 22:19

GO Upgrade advies processor

Ik heb nu een desktop HP Compaq 8000 Elite SFF voor de GO samples. Ging altijd prima tot ik pas een RAM geheugen uitbreiding erin deed naar 16 Gb en ook zwaardere 3 klaviers sample sets ging toepassen. Volgens de grafieken loopt de processor tegen grenzen aan, dan begint het te hakkelen bij snelle passages bij vol werk.
In de HP Compaq 8000 Elite zit nu een processor E7500 Intel Core 2 Duo die draait op 2,93 GHz. Ik heb me laten inlichten dat een behoorlijke upgtade wordt bereikt met een Q9650 Intel Core 2 Quad. Die heeft dus 4 cores in plaats 2 en draait op 3,0 GHz. De effectieve speed volgens Benchmark zou ruim 1,6 x beter zijn. De PC gaat met Win-7.

Mijn vraag is : maakt GO gebruik van de Quad cores ? of is alleen de kloksnelheid (gaat van 1066 naar 1333 MHz) van belang ?
Ik kan het gewoon proberen met de Q9650, maar misschien weet iemand iets van deze materie meer af ? :idea:
Vriendelijke groet, Marius

Zeer tevreden GrandOrgue gebruiker op Johannus Rembrandt 375 orgel

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 31 jul 2018 23:48

Re: GO Upgrade advies processor

Marius

Ik heb geen ervaringen met GO. Geeft GO ook iets als polyfonie afregelen? Zo ja, misschien kun je hier eerst iets mee doen.

Verder moet je de CPU op hoge en constante snelheid laten draaien. Dit geldt ook bij GO. In te stellen in Windows.
Zie viewtopic.php?p=32793#p32793

Heb je een van de volgende zaken op je HW PC?
- virusscanner? Uitzetten tijdens spelen.
- internet aangesloten? Kabel tijdens spelen er uit halen zodat achtergrond programma niet het internet op kunnen
- draadloos internet op die PC aanwezig? Uitzetten bij gebruik van GO.

De voor GO niet benodigde services uitzetten: viewtopic.php?p=28350 , niet alleen het lijst je van Henk maar ook mijn aanvulling daarop even lezen.

Dan je vraag: de beide processoren zijn al oudjes en zijn alleen 2e hands nog verkrijgbaar. De q9650 kan in dezelfde socket als de E7500
Benchmark E7500 versus Q9650: https://www.cpubenchmark.net/compare/In ... /1050vs947
Het verschil komt vnl. doordat de ene een duo core en de andere een quad core is. Verder is de bussnelheid naar geheugen e.d. hoger.

Ik verwacht wel dat GO ook gebruik maakt van alle 4 cores. Waarom zou dat niet het geval zijn?
Avatar gebruiker

Berichten: 312

Geregistreerd: 12 feb 2014 18:08

Woonplaats: Waarder

Bericht 01 aug 2018 13:51

Re: GO Upgrade advies processor

Hartelijk dank voor je duidelijk antwoord. De PC is niet aangesloten op internet en heeft geen virusscanner. De sample gegevens zet ik over naar deze PC met een usb stick.
Vriendelijke groet, Marius

Zeer tevreden GrandOrgue gebruiker op Johannus Rembrandt 375 orgel

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com