Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

SSD pcie vs SSD Sata

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 15 nov 2019 18:40

Re: SSD pcie vs SSD Sata

Ik denk dat je het hier idd bij moet laten. Als je zou overclocken dan zou het nog iets sneller gaan.

En misschien is de limiet van gebruik van max. 5 cores in HW5 er uit gehaald. Pas dan kun je lekker snel laden.
Over max. 15 dagen weten we het.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 15 nov 2019 18:46

Re: SSD pcie vs SSD Sata

Evert-Jan schreef:Ik denk dat je het hier idd bij moet laten. Als je zou overclocken dan zou het nog iets sneller gaan.

En misschien is de limiet van gebruik van max. 5 cores in HW5 er uit gehaald. Pas dan kun je lekker snel laden.
Over max. 15 dagen weten we het.



Ja...………. mits de stoomboot geen vertraging heeft
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 15 nov 2019 19:06

Re: SSD pcie vs SSD Sata

Ik had gehoord dat de stoomboot zoek was ......... Nog erger dus.

Als de deadline nu weer niet gehaald wordt, mag MDA iedereen wel een gratis update V4.2.1 --> V5 geven als beloning voor het trouwe wachten .............

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 15 nov 2019 19:15

Re: SSD pcie vs SSD Sata

stoomboot verdwenen ? zal wel weer een milieu maatregel zijn
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 15 nov 2019 21:51

Re: SSD pcie vs SSD Sata

Jan Wim schreef:stoomboot verdwenen ? zal wel weer een milieu maatregel zijn
.

Nee het paard had last van schimmels, :D
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 15 nov 2019 22:27

Re: SSD pcie vs SSD Sata

ik heb jammer genoeg het probleem dat mijn 3 mapjes op een andere schijf staan, op de 970 pro staat HW, en op de 850 de samplesets
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 15 nov 2019 22:42

Re: SSD pcie vs SSD Sata

de laatste benchmark zijn extreem mooie cijfers Henk

ik neem aan een M.2?
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 15 nov 2019 23:08

Re: SSD pcie vs SSD Sata

Henk

je bedoelt op de 970 pro HW --> de organ cache files.
Daar plaatsen zorgt voor het snelle laden

@Jan Wim: M.2. is alleen een format; zegt niets over snelheid. Je hebt M.2 SATA: op SATAIII snelheid. Het gebruikt een AHCI driver. En je hebt M2. NVMe of NVM Express. Die gebruikt een NVMe driver.
M2 SATA & NVMe.jpg

Je hebt 2 soorten aansluitingen M.2:
Een M.2 SSD met M-sleutel (keys) past niet in een moederbord met alleen B-sleutel en omgedraaid. De sleutel heeft ook te maken met de snelheid: SSD's met een M-sleutel (het bovenste in het plaatje) kunnen een hogere snelheid aan dan varianten met B-sleutel.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 15 nov 2019 23:42

Re: SSD pcie vs SSD Sata

Jan Wim schreef:de laatste benchmark zijn extreem mooie cijfers Henk

ik neem aan een M.2?


klopt Jan Wim, op de 1 970 pro m2 pci adapter draait windows 7 met alleen Hauptwerk
En op de andere M 2 draait windows 10

De orgelcaches staan op de 850 evo ssd, vandaar ook de lagere waarden. Maar snel inladen ??? het kan wel wat sneller.


Deze staan op de 850 evo

HauptwerkInternalWorkingFiles
HauptwerkSampleSetsAndComponents
HauptwerkUserData
ia_a1d3f5c9c4d1_temp

maar deze staat ook op de 970 pro

HauptwerkInternalWorkingFiles en deze HauptwerkUserData
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 16 nov 2019 00:04

Re: SSD pcie vs SSD Sata

2 Windows versies.

Draait Hauptwerk op het W10 OS systeem, dus op de 970 pro, en niet op het Windows7 systeem (de 850 evo)?

Op de 970 pro staan alleen de HauptwerkInternalWorkingFiles en HauptwerkUserData. Die horen daar ook ivm snel laden
En gebruik je dan de HauptwerkSampleSetsAndComponents van de 850 EVO schijf?

Maar waarom HauptwerkInternalWorkingFiles & HauptwerkUserData ook op de 850 EVO staan is mijn onduidelijk, tenzij je op de 850 EVO onder Windows 7 ook Hauptwerk draait.

Als bovenstaande klopt, dan laadt een orgel onder Windows10 tot ca 4x sneller dan onder W7.


De directory ia_a1d3f5c9c4d1_temp kun je weggooien. Dit is een overblijfsel van een installatie sessie of Windows-update.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 16 nov 2019 00:25

Re: SSD pcie vs SSD Sata

Evert-Jan schreef:Henk

je bedoelt op de 970 pro HW --> de organ cache files.
Daar plaatsen zorgt voor het snelle laden

@Jan Wim: M.2. is alleen een format; zegt niets over snelheid. Je hebt M.2 SATA: op SATAIII snelheid. Het gebruikt een AHCI driver. En je hebt M2. NVMe of NVM Express. Die gebruikt een NVMe driver.
M2 SATA & NVMe.jpg

Je hebt 2 soorten aansluitingen M.2:
Een M.2 SSD met M-sleutel (keys) past niet in een moederbord met alleen B-sleutel en omgedraaid. De sleutel heeft ook te maken met de snelheid: SSD's met een M-sleutel (het bovenste in het plaatje) kunnen een hogere snelheid aan dan varianten met B-sleutel.



Nu ik plaatje zie, realiseren ik me dat ik zo'n ding nog ergens moet hebben liggen.
Het is een Samsung Evo 970 m.2 Deze komt uit een akte van verwerping.
Als ik hier een adapter voor Koop naar pcie kan ik altijd proberen of het werkt op mijn MB.
Herkent mijn MB het niet om van te booten kan ik hem altijd nog inzetten voor HW?
Ik moet nog even zoeken maar volgens mij was het ook 1Tb

Het is een Evo 970 plus m.2
Geen Evo 970 pro, maar goed een adapter zou ik ervoor kunnen aanschaffen om te proberen.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 16 nov 2019 01:03

Re: SSD pcie vs SSD Sata

Het zou kunnen: alleen HW gebruik als hij niet wil booten vanaf de Evo 970 plus m.2

Maar het heeft m.i. geen zin hierin te investeren. Bij je huidige RAID0 systeem loopt het inlezen al stuk op Core5
Dat verandert niet door een nog snellere NVMe drive in te zetten. De snelheidswinst bij laden zal dus marginaal zijn.

Ik zou nog even wachten op HW5 en het slechten van de limiet van 5 cores (14 dagen intussen nog wachten .........)

Hij kan wel als vervanger dienen voor je nieuwe 1 TB SSD.
En dan de mappen "doorschuiven": cache files/userdata op de EVO970 en de componentsdirectory op het RAID systeem
Het aanmaken van een cache file gaat dan wel sneller.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 16 nov 2019 01:32

Re: SSD pcie vs SSD Sata

Evert-Jan schreef:2 Windows versies.

Draait Hauptwerk op het W10 OS systeem, dus op de 970 pro, en niet op het Windows7 systeem (de 850 evo)?

Op de 970 pro staan alleen de HauptwerkInternalWorkingFiles en HauptwerkUserData. Die horen daar ook ivm snel laden
En gebruik je dan de HauptwerkSampleSetsAndComponents van de 850 EVO schijf?

Maar waarom HauptwerkInternalWorkingFiles & HauptwerkUserData ook op de 850 EVO staan is mijn onduidelijk, tenzij je op de 850 EVO onder Windows 7 ook Hauptwerk draait.

Als bovenstaande klopt, dan laadt een orgel onder Windows10 tot ca 4x sneller dan onder W7.


De directory ia_a1d3f5c9c4d1_temp kun je weggooien. Dit is een overblijfsel van een installatie sessie of Windows-update.


Windows 7 draait op de nieuwe schijf dus de 970 pro, Met de hauptwerk software. De samplesets , dus drie mapjes, staan op de 850 evo, deze draait mee met Windows 7.

Windows 10 deze draait op een andere m2 schijf van Samsung, dus helemaal stand alone. ik krijg dus een boot te zien bij het opstarten van mijn pc.

ik kies dus of voor Windows 7 met Hauptwerk, of ik kies voor Windows 10. je kan het ook zo zien dat ik zeg maar twee computers heb draaien los van elkaar.

vanwege ruimte gebrek, op de schijf is mijn complete Windows 7 schijf met hauptwerk gekloond naar de nieuwe schijf, dit is dus de 970 pro.
de drie mapjes op de 850 schijf die zijn gewoon blijven bestaan, ik moest wel hauptwerk opnieuw installeren, met een reparatie, om te zeggen dat mijn drie mapjes op de 850 stonden, want die zag hij niet.

in principe is er niks veranderd, alleen dat dus mijn Hauptwerk schijf gekloond is naar een nieuwe schijf, dus de 970 pro.

en Windows 10 die draait nog gewoon door op de MZHPV256HDGL-0000 Dit dus de andere M 2 schijf van Samsung
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 16 nov 2019 14:44

Re: SSD pcie vs SSD Sata

Henk

als ik het nu zo lees, draai je Windows7 met Hauptwerk op je nieuwe 970 Pro disk, maar de 3 Hauptwerkmappen staan nog op je 850 disk. In Windows10 doe je niets met HW.
En in die opzet laat je laadsnelheid liggen. De 970 is de snelste van de 2 en daar moet je de mappen HauptwerkInternalWorkingFiles & HauptwerkUserData op hebben staan en ook actief hebben
De HauptwerkSampleSetsAndComponents map kan op de 850 blijven staan

Nu draai je HW met alles wat HW betreft op de 850: HauptwerkSampleSetsAndComponents, HauptwerkInternalWorkingFiles &
HauptwerkUserData
Dus eigenlijk moet je nog een keer HW repair draaien en dan aangeven dat HauptwerkInternalWorkingFiles &
HauptwerkUserData op de 970 staat en de map HauptwerkSampleSetsAndComponents op de 850.

Je mag ook het bestand
C:/Program Files/Hauptwerk Virtual Pipe Organ/InternalRescources/FileLocations.FileLocations_Hauptwerk_xml
even zippen en hier posten. Dan kan ik e.e.a. met 100% zekerheid zeggen en kun je dat beamen
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 16 nov 2019 22:22

Re: SSD pcie vs SSD Sata

Evert-Jan schreef:Henk

als ik het nu zo lees, draai je Windows7 met Hauptwerk op je nieuwe 970 Pro disk, maar de 3 Hauptwerkmappen staan nog op je 850 disk. In Windows10 doe je niets met HW.
En in die opzet laat je laadsnelheid liggen. De 970 is de snelste van de 2 en daar moet je de mappen HauptwerkInternalWorkingFiles & HauptwerkUserData op hebben staan en ook actief hebben
De HauptwerkSampleSetsAndComponents map kan op de 850 blijven staan

Nu draai je HW met alles wat HW betreft op de 850: HauptwerkSampleSetsAndComponents, HauptwerkInternalWorkingFiles &
HauptwerkUserData
Dus eigenlijk moet je nog een keer HW repair draaien en dan aangeven dat HauptwerkInternalWorkingFiles &
HauptwerkUserData op de 970 staat en de map HauptwerkSampleSetsAndComponents op de 850.

Je mag ook het bestand
C:/Program Files/Hauptwerk Virtual Pipe Organ/InternalRescources/FileLocations.FileLocations_Hauptwerk_xml
even zippen en hier posten. Dan kan ik e.e.a. met 100% zekerheid zeggen en kun je dat beamen


Oh jongens ,dan kan ik weer zeker alles opnieuw inladen. ik weet wel wat beters of je het misschien wil overwegen, iets met teamvieuwer volgende week op een avond, stuur dan maar even een pb
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 16 nov 2019 22:39

Re: SSD pcie vs SSD Sata

Henk

m.i. staat alles nu al goed.

Windows 7 en HW staan op drive C; dat is de nieuwe 970 Pro disk
HauptwerkUserData staat op C:\Hauptwerk/HauptwerkUserData
HauptwerkInternalWorkingFiles staat op C:\HauptwerkInternalWorkingFiles

HauptwerkSampleSetsAndComponents staat op H:\HauptwerkSampleSetsAndComponents (je 850 EVO SSD)

Kortom: de files die nodig zijn voor het snelle laden staan al op je 970 Pro disk. En dat is je snelste disk.
Sneller dan dit kan niet !!.

Alleen de mappen HauptwerkInternalWorkingFiles en HauptwerkUserData kunnen verwijderd worden van de 850 EVO disk. Die doen niet mee in jouw opstelling.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 16 nov 2019 23:00

Re: SSD pcie vs SSD Sata

Evert-Jan schreef:Henk

m.i. staat alles nu al goed.

Windows 7 en HW staan op drive C; dat is de nieuwe 970 Pro disk
HauptwerkUserData staat op C:\Hauptwerk/HauptwerkUserData
HauptwerkInternalWorkingFiles staat op C:\HauptwerkInternalWorkingFiles

HauptwerkSampleSetsAndComponents staat op H:\HauptwerkSampleSetsAndComponents (je 850 EVO SSD)

Kortom: de files die nodig zijn voor het snelle laden staan al op je 970 Pro disk. En dat is je snelste disk.
Sneller dan dit kan niet !!.

Alleen de mappen HauptwerkInternalWorkingFiles en HauptwerkUserData kunnen verwijderd worden van de 850 EVO disk. Die doen niet mee in jouw opstelling.


Beste Evert jan, deze staan dus nog wel op de H schijf, en daar staan al mijn orgels in HauptwerkSampleSetsAndComponents. dus dat staat nu zo goed brrr. ik weet het af en toe niet meer
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Vorige

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com