Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Novation launchpad MK2 met Hauptwerk V

Toon actieve onderwerpen


Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 10 jan 2020 01:31

Novation launchpad MK2 met Hauptwerk V

Mijn Hauptwerk V functioneert intussen inclusief de samplesets.
Ik heb Martini Groningen aangeschaft maar het aantal trekregisters op mijn speeltafel is onvoldoende voor de Martini.
Volgens de handleiding van Hauptwerk wordt de Novation launchpad MK2 ondersteund en daarom heb ik die ook aangeschaft.

Het toewijzen van de drukknoppen met de registers gaat goed tot ik op ongeveer driekwart ben. Vervolgens lijkt het alsof er iets vastloopt.
Ik heb intussen de laatste versie firmware in de launchpad geschoten.

Hauptwerk geeft op een gegeven moment wel foutmeldingen, iets van ' geen driver voor lauchpad geinstalleerd'
Volgens mij is er voor een launchpad geen driver beschikbaar, althans ik heb de hardware geregistreerd en bij het kopje 'software' is alleen de firmware updater beschikbaar.

Kan het zijn dat de opgenomen vermogen van de LED's het maximum van de USB poort overschrijdt? (omdat deze - tot twee keer toe- bij ongeveer driekwart vastloopt)
De launchpad is op dit moment via de orginele kabel + een USB verlengkabel aangesloten op een USB poort voorop de PC. Zou het beter zijn om deze op een USB poort op de achterzijde aan te sluiten? (vanwege de inbouw is het niet even een kwestie van stekkertje omsteken).
Reacties en ervaringen welkom.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 10 jan 2020 10:17

Re: Novation launchpad MK2 met Hauptwerk V

De Launchpad is erop gemaakt om de power exclusief via USB te krijgen, toch? Dus dat lijkt me niet de oorzaak.

Ik heb zelf een MK1, en bij mij schiet de USB-kabel makkelijk los. Dan krijg ik een vergelijkbare foutmelding en moet ik HW opnieuw opstarten.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 jan 2020 10:46

Re: Novation launchpad MK2 met Hauptwerk V

In apparaatbeheer --> USB controllers kun je bij USB root hub op het tabje Power (Energie oid in de Ned. Windows) zien hoeveel stroom er wordt afgenomen. En als je daar toch aan het kijken bent, haal bij alle USB hubs het vinkje web op het tabblad "Power management" (Energie beheer).

Soms is het beter om een USB apparaat in een USB2 poort te stoppen ipv USB 3 (ivm compatibiliteit). Daarna wel HW opnieuw starten.

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 10 jan 2020 13:02

Re: Novation launchpad MK2 met Hauptwerk V

Bedankt voor de reacties. Ik zal het vanavond eens even gaan bekijken.
Als eerste denk ik dat ik de bovenbouw van het orgel maar eens loshaal en een USB kabel zonder verlengkabel aansluit op een poort aan de achterzijde.

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 10 jan 2020 23:48

Re: Novation launchpad MK2 met Hauptwerk V

Jan schreef:Bedankt voor de reacties. Ik zal het vanavond eens even gaan bekijken.
Als eerste denk ik dat ik de bovenbouw van het orgel maar eens loshaal en een USB kabel zonder verlengkabel aansluit op een poort aan de achterzijde.


Ik heb een USB kabel op de achterzijde aangesloten en de registerknoppen opnieuw ingesteld.
Nu werkt het perfect. Ik weet dus nog niet waar het aan heeft gelegen, maar daar kom ik nog wel achter.
DSC01457.JPG
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 298

Geregistreerd: 13 nov 2013 21:59

Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Bericht 10 jan 2020 23:52

Re: Novation launchpad MK2 met Hauptwerk V

Mooie praktische oplossing! En ik zie pedaalkoppels die ik mijn Martini set niet kan vinden ;-)

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 11 jan 2020 00:29

Re: Novation launchpad MK2 met Hauptwerk V

David Peekstok schreef:Mooie praktische oplossing! En ik zie pedaalkoppels die ik mijn Martini set niet kan vinden ;-)


Het lijkt op de foto mooier dan het in werkelijkheid nog is. Ik heb de knoppenlayout in Coraldraw getekend en vervolgens geprint op een transparant die nu nog los op de knoppen ligt.
Moet nog even kijken hoe ik daar een verwisselbaar systeem van kan maken.
Achteraf gezien zijn pedaalkoppels misschien ook helemaal niet nodig. Dit is mijn eerste samplet met een fors aantal pedaalstemmen.

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com