Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

PC, geschikt voor Rotterdam.

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 04 mei 2012 08:58

Re: PC, geschikt voor Rotterdam.

Nou Wout, weer een kans voor een inkoopcollectief (voor echte hollandse korting ;)
Groet, Gerrit uit Gouda
HGroet, Gerrit uit Gouda
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 04 mei 2012 09:51

Re: PC, geschikt voor Rotterdam.

wout v schreef:Maar al die Hauptwerkers die Alternate geplunderd hebben na het lezen van dit item.
Want het geheugen is momenteel niet leverbaar en staat in bestelling. :roll:

Groeten,
Wout V

Weet je i.i.g. zeker, dat je goed spul bestelde... ;)
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 04 mei 2012 13:57

Re: PC, geschikt voor Rotterdam.

Het ASUS P9X79 moederbord heeft een passieve heatsinc koeling op de Intel besturingschip van het moederbord en de Sabertooth heeft een actieve fan. De voordelen hiervan zijn denk ik dat je bij overklokken een beter koeling hebt. Nadelen zijn weer grotere kwetsbaarheid en meer fangeluid. Verder hebben alleen de ASUS P9X79 standaard en de ASUS P9X79 WS uitvoering een firewire aansluiting. Verder zijn de moederborden bijna hetzelfde en dus een goede keus voor Hauptwerk.

Groet Jan

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 04 mei 2012 15:22

Re: PC, geschikt voor Rotterdam.

Evert-Jan,

Voor een kompleet 64 Gb systeem, heb je gelijk, kost algauw 600 meer dan een 32 Gb.
Voor de duidelijkheid, ik bedoelde het verschil tussen een budget systeem met maximaal 32 Gb t.o.v. een 32 Gb die later uitgebreid kan worden naar 64 Gb. Ik wil dus zeker wel een keer naar 64, maar dat hoeft niet nu. M.i.z. de meer investering wel waard om nu al voor i7-3820 te gaan.

Budget met max 32 Gb en een i7 2400K
Geheugen 210,00 + Processor 170,00 + Moederbord 125,00(Asus P8P67)Kast, voeding, DVD, keyb./muis,div. materiaal 200,00 + Harddisk 1 TB 100,00
Totaal 805,00

Voorbereid voor 64 Gb, maar starten met 32 Gb en een i7 3820
Geheugen 264,00 (4x8 Corsair Vengeance XMP)+ Processor 3820 + Sabertooth X79 529,00 + Kast, voeding, DVD, keyb./muis, div. materiaal 200,00 + Harddisk 1 TB 100,00
Totaal 1093,00
Sorry het lukt niet om tabel te maken.

excl. windows prof. (110)
SSD 240 GB: hoeft nog niet, misschien 2 HD’s van 500Gb in RAID 0 ?
Die supersnelle laadtijden hoeft van mij niet zo nodig.
Overigens, met een Asus P9X79 gaat er 32 vanaf nl. 529 – 497 (228+269)

Groet, Gerrit uit Gouda
HGroet, Gerrit uit Gouda

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 04 mei 2012 15:53

Re: PC, geschikt voor Rotterdam.

GerrGouw schreef:Evert-Jan,

Voor een kompleet 64 Gb systeem, heb je gelijk, kost algauw 600 meer dan een 32 Gb.
Voor de duidelijkheid, ik bedoelde het verschil tussen een budget systeem met maximaal 32 Gb t.o.v. een 32 Gb die later uitgebreid kan worden naar 64 Gb. Ik wil dus zeker wel een keer naar 64, maar dat hoeft niet nu. M.i.z. de meer investering wel waard om nu al voor i7-3820 te gaan.

Budget met max 32 Gb en een i7 2400K
Geheugen 210,00 + Processor 170,00 + Moederbord 125,00(Asus P8P67)Kast, voeding, DVD, keyb./muis,div. materiaal 200,00 + Harddisk 1 TB 100,00
Totaal 805,00

Voorbereid voor 64 Gb, maar starten met 32 Gb en een i7 3820
Geheugen 264,00 (4x8 Corsair Vengeance XMP)+ Processor 3820 + Sabertooth X79 529,00 + Kast, voeding, DVD, keyb./muis, div. materiaal 200,00 + Harddisk 1 TB 100,00
Totaal 1093,00
Sorry het lukt niet om tabel te maken.

excl. windows prof. (110)
SSD 240 GB: hoeft nog niet, misschien 2 HD’s van 500Gb in RAID 0 ?
Die supersnelle laadtijden hoeft van mij niet zo nodig.
Overigens, met een Asus P9X79 gaat er 32 vanaf nl. 529 – 497 (228+269)

Groet, Gerrit uit Gouda


en het kan nog goedkoper!!!!

als je bestaande voeding rond de 500/600 wat is, is hij oke
je kan je muis en toetsenbord hergebruiken van je oude pc
als je al ddr3 1066 geheugen heb kan je dit erbij plaatsen
en je bestaande kast? her gebruiken?( ik gebruik zelf helemaal geen kast, moederbord zit in het orgel bij mij)

ik was voor het bord, cpu, geheugen, extreme koeling
780 euro kwijt

gr

Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 04 mei 2012 16:18

Re: PC, geschikt voor Rotterdam.

Loosman schreef:Het ASUS P9X79 moederbord heeft een passieve heatsinc koeling op de Intel besturingschip van het moederbord en de Sabertooth heeft een actieve fan. De voordelen hiervan zijn denk ik dat je bij overklokken een beter koeling hebt. Nadelen zijn weer grotere kwetsbaarheid en meer fangeluid. Verder hebben alleen de ASUS P9X79 standaard en de ASUS P9X79 WS uitvoering een firewire aansluiting. Verder zijn de moederborden bijna hetzelfde en dus een goede keus voor Hauptwerk.

Groet Jan
Jan

inderdaad, die ventilator op de chipset is vaak voor overklokkers. Alle ventilatoren op de Asus zijn temperatuur gestuurd. Dus als je in de kast 3 grote 10 Cm ventilatoren aan bengt, dan hoor je geen bijna fangeluid. De grote ventilatoren draaien langzaam t.o.v. de kleintjes en omdat de inhoud van de kast koel blijft, zal de kleine ook niet hard draaien.

En ter completering: ook de Sabertooth X79 heeft een IEEE 1394a (Firewire) aansluiting.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 04 mei 2012 16:21

Re: PC, geschikt voor Rotterdam.

GerrGouw schreef:Evert-Jan,

Voor een kompleet 64 Gb systeem, heb je gelijk, kost algauw 600 meer dan een 32 Gb.
Voor de duidelijkheid, ik bedoelde het verschil tussen een budget systeem met maximaal 32 Gb t.o.v. een 32 Gb die later uitgebreid kan worden naar 64 Gb. Ik wil dus zeker wel een keer naar 64, maar dat hoeft niet nu. M.i.z. de meer investering wel waard om nu al voor i7-3820 te gaan.

Oké, Gerrit, nu ik eerdere bericht het nogmaals lees, zie ik het.

GerrGouw schreef:SSD 240 GB: hoeft nog niet, misschien 2 HD’s van 500Gb in RAID 0 ?
Die supersnelle laadtijden hoeft van mij niet zo nodig.

2 HD’s van 500Gb in RAID 0 is qua opslag groter en goedkoper dan een SSD en haalt 3/4 van de SSD overdrachtssnelheid.
Je geeft aan "Het gaat niet om supersnelle laadtijden", maar mij zou het gaan om een "acceptabele" laadtijd als je Utrecht volledig surround laad (49 GB); ingeval van een enkele harddisk al gauw 6 minuten of meer om de Domkerk surround te laden ipv 2'41 bij een SSD.

In mijn lijstje heb ik de videokaart niet genoemd, maar die valt wel in de 200 euro. Zonder beeld ook geen orgelgeluid :lol:
Voorbeeld van zo'n kaart:
- Asus GeForce GT210 SILENT V2,1GB
- Asus GeForce GT520 SILENT V2,1GB
Beiden hebben geen ventilator (passieve koeling dus) en hebben een resolutie van 2560 x 1600 pixels (de eerst genoemde heeft 2048x1536 pixels op de analoge uitgang), mogelijkheid voor 2 beeldschermen (1x DVI-I en 1x VGA poort).
De GT520 is een later ontwerp met o.a. DirectX 11 ipv 10.1 en daarom ca. 10 euro duurder dan de eerste (ca 34,00 euro)

En inderdaad, hergebruik van oud materiaal maakt de aanschaf goedkoper.
Mijn voorkeur is toch wel een kast te gebruiken, ook als je hem in het orgel bouwt. De luchtstroom langs de componenten is dan veel beter door de geforceerde koeling. Zo wordt bijv. Jan Wim's harddisk wel warmer dan de mijne; en alleen de processor en voeding hebben ventilatie - koeling.

Als jij nu de Alternate bestelnummers erachter zet en een collectieve inkoopactie start, dan valt er ook nog korting te bedingen bij Alternate. Alleen: de kopers moeten de onderdelen wel zelf in elkaar zetten en dat kan niet iedereen.
Ik doe niet mee omdat mijn PC nog niet zo oud is.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 04 mei 2012 21:07

Re: PC, geschikt voor Rotterdam.

Hoi Evert Jan

Je hebt gelijk de Sabertooth heeft ook firewire. Trouwens wel een goeie tip om 3 grote ventilatoren er in te zetten die langzaam draaien. Ben nu ook met een nieuw systeem bezig dus zal het even met mijn computer leverancier overleggen. Je kan trouwens in de bios ook vaak kiezen voor een silent werking van de processor ventilatoren. Heb ik bij mijn huidige systeem gedaan, gaf genoeg koeling maar toch minder fan geluid.

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 04 mei 2012 21:22

Re: PC, geschikt voor Rotterdam.

Loosman schreef:Hoi Evert Jan

Je kan trouwens in de bios ook vaak kiezen voor een silent werking van de processor ventilatoren. Heb ik bij mijn huidige systeem gedaan, gaf genoeg koeling maar toch minder fan geluid.

Groet Jan

Jan of onze spec. Evert-Jan :!: , zou je me kunnen zeggen hoe ik dat doen kan? Ik heb wel Turbo-Boost erop zitten, doch voordat ik dat heb geactiveerd viel het geluid me ook tegen.
Ik heb nl. een extra geïsoleerde behuizing, daarin ook extra grote ventilatoren, doch die blazen naar mijn idee toch behoorlijk door.
Dank vast!
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 04 mei 2012 21:30

Re: PC, geschikt voor Rotterdam.

ik heb op de cpu onderstaande koeling

geluid hoor je niet, je moet naar de fan kijken dan zie je dat ze draaien, het is wel een forse koeler qua formaat

http://www.alternate.nl/html/product/No ... =7&lk=1693

temp: bij vol belaste cpu rond de 35 graden.

deze fan koelt enorm zonder geluid


Kees in bios( bij opstarten DEL toets of F8 ) kijken wat er aan gegeven word op je scherm tijdens het opstarten

en dan in bios kan je de aanwezige Fan aansluitingen, reguleren indien aanwezig

bij mijn staan ze nog op automatisch,

maar de meeste herrie maakt wel de standaard mee geleverde koeling van de cpu denk ik

gr

Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 04 mei 2012 21:41

Re: PC, geschikt voor Rotterdam.

Ja, maar ik heb geen standaard koeling erop zitten, is een maatwerk pc, welke geheel door ons is samengesteld, conform wat destijds(eind 2009) beschikbaar was.
Ik ga eens kijken. Ik neem aan dat er niets mis kan gaan, wanneer ik wat instellingen terugzet?
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 04 mei 2012 21:58

Re: PC, geschikt voor Rotterdam.

Kees Hoekman schreef:Ja, maar ik heb geen standaard koeling erop zitten, is een maatwerk pc, welke geheel door ons is samengesteld, conform wat destijds(eind 2009) beschikbaar was.
Ik ga eens kijken. Ik neem aan dat er niets mis kan gaan, wanneer ik wat instellingen terugzet?


je kan eerst proberen default instellingen van je bios te doen, en dan kijken of dit een verbetering geeft
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 04 mei 2012 22:17

Re: PC, geschikt voor Rotterdam.

Kees,

je kunt ook merk en type van je moederbord doorgeven, dan kunnen we in de handleiding daarvan kijken naar de mogelijkheden van instellingen.
Voor jou idee: mijn Asus bord heeft bijv de volgende instellingen:
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 04 mei 2012 22:30

Re: PC, geschikt voor Rotterdam.

Hoi Kees

Je zal altijd fan geluid blijven horen, maar dan van je fans die je orgelspel bewonderen :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 05 mei 2012 00:42

Re: PC, geschikt voor Rotterdam.

Hoi Kees,
even een fanmail......speel je gewoon die fan-tasie-fan-fare wat harder joh...fan-tastisch!

Je fan...Ron!
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 05 mei 2012 10:49

Re: PC, geschikt voor Rotterdam.

Ik denk dat het maandag wordt, we moeten straks weg, dus even geen tijd.
Mijn moederboord is ook een ASUS, de p7p55d.
Overigens draait het als een tierelier hoor. De pc is heerlijk snel.

Jij hebt de groetjes van je fans Ronny! :P
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 05 mei 2012 11:08

Re: PC, geschikt voor Rotterdam.

Kees Hoekman schreef:Overigens draait het als een tierelier hoor.
Als dat zo is, zou ik de fans stiekem zo laten draaien :lol: :lol: :lol:
Maak je kunt ook de fans regelen: zowel die van de CPU als van de kast. Op de chipset op het moederbord zit geen fan.
Hieronder zie je waar en hoe:
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 05 mei 2012 11:31

Re: PC, geschikt voor Rotterdam.

Ah, dank je Evert-Jan!
Is het witte schema hoe ik het dan moet instellen? Adviseer je me de AUTO stand? Of kan ik Silent wel wagen?
Ik heb trouwens aan de voorkant een grote ventilator t.b.v. de kast en aan de achterkant ook, één op het mb geschroefd.
De kast is overigens van Nexus, vergat ik te melden, sorry!

Edit:
Was zo gedaan, heb hem op silent gezet. Even moeten zoeken, Q-CPU moest nog aan.
Ga eens kijken wat de temp. blijft doen. Het scheelt i.i.g. in geluid.
Bedankt voor zover!
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 05 mei 2012 12:33

Re: PC, geschikt voor Rotterdam.

Kees

dit kleine prg kun je voor je metingen gebruiken: http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html
Neem de 64 bit zip versie (rechts op de webpagina). Uitpakken en runnen.

En nu veel en langdurig met het volle werk spelen .............
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 05 mei 2012 12:44

Re: PC, geschikt voor Rotterdam.

Evert-Jan schreef:Kees

dit kleine prg kun je voor je metingen gebruiken: http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html
Neem de 64 bit zip versie (rechts op de webpagina). Uitpakken en runnen.

En nu veel en langdurig met het volle werk spelen .............

Dank je, en dat volle werk 8-) Freiberg in Zeeland ;)
Zet je achterdeur maar open, dan kun je 't horen :o
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 05 mei 2012 12:58

Re: PC, geschikt voor Rotterdam.

Hoi Kees

Ik speel al heel lang op de silent stand zonder enig probleem of vastloper. Zelfs het volle werk heeft nooit problemen gegeven. Moet denk ik niet gaan overklokken want dan zou het wel eens mis kunnen gaan. Verder is het natuurlijk ook afhankelijk hoe je kast verder is gekoeld.

Groet Jan

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 05 mei 2012 13:41

Re: PC, geschikt voor Rotterdam.

Kees Hoekman schreef:Dank je, en dat volle werk 8-) Freiberg in Zeeland ;)
Om de stille ventilatoren te compenseren moet je de Blowernoise van Freiberg wel hoger gaan zetten :!: :!:

Ik vind trouwens dat je op de verkeerde weg bezig bent. Bij welk pijporgel kun je het windgeruis in de Bios stiller zetten :?: En het moest allemaal zo echt lijken in Hauptwerk en dan motorgeruis hinderlijk vinden :?: Ik heb zo mijn :?: :?: :?:
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 05 mei 2012 13:58

Re: PC, geschikt voor Rotterdam.

Nee Evert-Jan, dat zie je verkeerd. Er wordt niet altijd gespeeld en dán is dat blazen wel hinderlijk! Het is niet alleen een orgel, maar hij fungeert ook vaak als huiskamer pc, voor b.v. mail etc.
Met spelen vind ik dat geen probleem en die blower noises staan idd. aan.
Maar ik heb ook nog huisgenoten, trouwens zelf vind ik tijdens lezen etc. dat het gewoon minder hard kan.
Zo juist met Caen alles open gespeeld, hij blijft prachtig stabiel.
Het overklokken is verlaagd, hij draait nu max. 100%, anders bleef hij rond de 85% steken. Dit lijkt me wel goed zo.

Ik snap je :?: :?: maar nu begrijp je misschien waarom ik meer stilte wil. I.i.g. bedankt voor je hulp!
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 88

Geregistreerd: 09 feb 2011 23:04

Bericht 07 mei 2012 14:36

Re: PC, geschikt voor Rotterdam.

Vraagje.....?

Ik weet niet of de PC techneuten n.a,v, het voorgaande er nu uit zijn wat de configuratie van de "virtuele"Pc wordt.maar ........
hoe zit het eigenlijk met het Rotterdam sample??? is dit ook virtueel??? of is er wat serieus over te melden???

grt cees
Avatar gebruiker

Berichten: 238

Geregistreerd: 13 feb 2011 13:44

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 07 mei 2012 15:17

Re: PC, geschikt voor Rotterdam.

Als ik me niet vergis, aan het eind van het dit jaar.
Maarrr...... Dit schrijf ik even snel tussendoor zonder te checken.

Jochum
VorigeVolgende

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com