Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Prioriteit van Hauptwerk verhogen in Taakbeheer

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 24 jul 2012 23:12

Re: Prioriteit van Hauptwerk verhogen in Taakbeheer

Kees Hoekman schreef: div. verborgen bestanden, die Ccleaner niet zag en die Revo en Glary wel!
CCleaner is een programma dat tijdelijke bestanden opruimt. Glary is ook zo iets maar vindt er veel meer en heeft ook een betere registry cleaner.
Revo uninstaller is het enige prog. dat programma's goed deinstalleert en ook de restanten, die de standaard uninstaller laat zitten, weg haalt. Het te verwijderen programma moet dus nog wel op je PC staan; als het er al af is, dan doet Revo uninstaller niets meer. Dan kun je Glary utilities gebruiken (registry cleaning), maar dit geeft niet altijd 100% resultaat.

En als bij Revo uninstaller gevraagd wordt om de PC te resetten, dit niet doen totdat Revo uninstaller zijn werk heeft afgemaakt en dan pas resetten.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 24 jul 2012 23:23

Re: Prioriteit van Hauptwerk verhogen in Taakbeheer

Succes en welterusten!
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 25 jul 2012 00:07

Re: Prioriteit van Hauptwerk verhogen in Taakbeheer

Jan Wim toch, ik heb je uiteraard niet als gediskwalificeerd willen beschouwen... Maar gezien het pc-brein van EJ kwam hij als eerste in mijn HauptWerk...


Ik snap werkelijk niet waarom je zulk soort vragen niet aan MIJ stelt! :roll: :o :cry: ;)

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 25 jul 2012 12:56

Re: Prioriteit van Hauptwerk verhogen in Taakbeheer

Ik heb er nog even een nachtje over geslapen :) en het verhogen van de prioriteit heeft geen zin. Immers, als je Hauptwerk PC goed is ingericht zijn er (nagenoeg) geen andere processen op je PC die CPU tijd vreten. En als er geen andere processen zijn, dan heeft prioriteitverhoging dus geen zijn: hoger prioriteit tov iets, dat er (bijna) niet is ........... De processor gaar ook niet harder lopen als je de prioriteit verhoogt.
Ik heb van mijn PC de lopende taken in onderstaand plaatje weergegeven.

@Kees: jouw systeem liep al als een zonnetje en het verhogen van prioriteit heeft misschien een psychologisch effect maar doet in de praktijk niet. Het opvoeren van de PC met bijv. Turboboost wel.

@Wim: ik denk dat bij jouw andere processen (veel) CPU tijd benutten waardoor prioriteitsverhoging volgens jouw metingen 10% meer polyfonie geeft. Misschien kun je ook kijken welke andere processen dan CPU tijd benutten en hoeveel.

PS: gebruikte programma is Process Explorer ( http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896653.aspx )
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Laatst bijgewerkt door Evert-Jan op 25 jul 2012 13:07, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 25 jul 2012 13:06

Re: Prioriteit van Hauptwerk verhogen in Taakbeheer

Oké, dank je Evert-Jan.
Dan gooi ik Prio er meteen weer af, want ik wil indd. geen overbodige prog. meer op mijn pc.
Hij moet zo schoon mogelijk blijven, en, snel natuurlijk.... ;) Maar dat is hij nu wel, verbazend!

Die moederboorden zijn nog steeds te koop en ook geschikt voor de i7. Kan je dus een budged pc regelen, mits je niet boven de 16 GB aan ram wilt.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 148

Geregistreerd: 15 maart 2011 16:42

Woonplaats: Bruinisse

Bericht 25 jul 2012 21:29

Re: Prioriteit van Hauptwerk verhogen in Taakbeheer

Kees Hoekman schreef:Ah, maar bij mij was die Emu ook de boosdoener!!
Patchmix heeft nog een extra Asioprograma geïnstalleerd en div. verborgen bestanden, die Ccleaner niet zag en die Revo en Glary wel!!
Probeer nog maar es!


Vanavond glary geïnstalleerd inderdaad waren er nog register files van EMU. Deze zijn nu verwijderd.
:D. Het opnieuw installeren van patchmix gaat niet omdat de kaart er niet meer in zit.

Op 256 spelen gaat al stuk beter, maar blijft nog af en toe een probleem. waarschijnlijk is pc niet snel genoeg :cry:
Al begrijp ik dit niet (6 Core 3,2 GHz ) Komt Ws om dat het geen Intel processor is maar een AMD.

we blijven lekker spelen op 1024 :D .

Gr. Jacob
Groet,

Jacob

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 25 jul 2012 21:42

Re: Prioriteit van Hauptwerk verhogen in Taakbeheer

AMD is niet direct de oorzaak. Hauptwerk werkt prima op AMD.
Wel dat het 6 cores zijn, terwijl Kees en Wim een 4 (real) + 4 (virtual) cores hebben. AMD kent geen hyper trading; Intel wel. Dus daarop gaat de vergelijking met beide andere systemen stuk: je "mist" 2 cores.
Maar misschien kun je 512 als buffergrootte definiëren

Berichten: 148

Geregistreerd: 15 maart 2011 16:42

Woonplaats: Bruinisse

Bericht 25 jul 2012 21:50

Re: Prioriteit van Hauptwerk verhogen in Taakbeheer

Evert-Jan schreef:AMD is niet direct de oorzaak. Hauptwerk werkt prima op AMD.
Wel dat het 6 cores zijn, terwijl Kees en Wim een 4 (real) + 4 (virtual) cores hebben. AMD kent geen hyper trading; Intel wel. Dus daarop gaat de vergelijking met beide andere systemen stuk: je "mist" 2 cores.
Maar misschien kun je 512 als buffergrootte definiëren


En ik maar denken dat ik 2 Core meer had dan Kees :oops:


Evert Jan,

Weet jij hoe het komt dat hauptwerk soms in het rood komt als slechts 60 van processor wordt benut?

Bij normaal orgel spel wordt processor voor 30 à 40 procent benut

Gr. Jacob
Groet,

Jacob
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 25 jul 2012 22:14

Re: Prioriteit van Hauptwerk verhogen in Taakbeheer

Och Jacob, je moet maar zo denken: niets is wat het lijkt... ;)

Eén ding, ik had een goede adviseur, mijn schoonvader, én een verkoper, die niet alleen zichzelf, maar juist ook de cliëntbehoefte in het oog had, en daardoor dus ook toch weer zichzelf...
Hij adviseerde een Intel, toen was die i5 net uit en dus het paradepaardje.
Hij zei letterlijk, liever een Intel met soms minder goede specs dan een AMD topper...

Ik kocht hem bij LowBudgedPC te Middelburg. Een steengoede zaak, deskundig, en super aardige lui. En nee, ik heb geen aandelen... :roll:
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 25 jul 2012 22:18

Re: Prioriteit van Hauptwerk verhogen in Taakbeheer

Jacob

Andere forumleden mogen ook advies geven !!! ;)

Dat probleem heb ik ook. En ik heb daarvoor nog niet met mogelijke oplossingen geëxperimenteerd. PC zit ingebouwd in het orgel en dan moet ik de zaak openschroeven e.d. (stap 1 hieronder).

0)
Alle overbodige processen stoppen (zie een eerder topic hierboven)

1)
Ik weet niet hoe jouw PC / audiokaart configuratie is.
Als het een kaart is die in de PC is, kun je proberen deze in een ander slot te plaatsen (of eerst in de doc. kijken)
Er zijn PCIe2x, 4x 8x 16x sloten. De laatste heeft de grootste bandbreedte om data over te brengen. Meestal zit hier de videokaart in. Als je de kaart in een 8x slot kan plaatsen, is dat beter dan een 2x slot.
En natuurlijk de laatste versie van de driver.

2)
Als je genoeg geheugen heb, de cache file van een orgel aanmaken niet met een losless compressie

3)
Volgende stap zou kunnen zijn: disable interpolatie (organsettings --> organ preferences --> audio tab). Dit alleen als je de originele temperament en pitch van een sampleset gebruikt (je kan het nl. niet wijzigen als je dit vinkje zet).

Probeer eerst bovenstaande maar en laat het resultaat weten.

Evert-Jan

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 25 jul 2012 22:22

Re: Prioriteit van Hauptwerk verhogen in Taakbeheer

Kees Hoekman schreef:Hij adviseerde een Intel, toen was die i5 net uit en dus het paradepaardje.
Kees
Heb jij een i5? ik dacht dat jij een Q9xxx had.
De i5 heeft geen hypertrading dus "maar" 4 processorkernen. Dus heeft Jacob er wel 2 meer :lol: :lol: :lol:

Evert-Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 25 jul 2012 22:34

Re: Prioriteit van Hauptwerk verhogen in Taakbeheer

Kijk, ik zei het immers: niets is wat het lijkt....
Vlgs mij wordt je een daggie ouder, want vorige week heb je nog voor me op een i5 gezocht ;)
Maar, gelijk heb je wel, dat mijn pc als een zonnetje loopt, geeft gelukkig wel wat minder warmte :lol:
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 25 jul 2012 22:46

Re: Prioriteit van Hauptwerk verhogen in Taakbeheer

Kees Hoekman schreef:want vorige week heb je nog voor me op een i5 gezocht ;)
Ik zou niet weten ik welk kader, want een trage PC kan elke processor bevatten.
Maar ik wis ook een hoop want anders loopt de harde schijf vol. ....

Berichten: 148

Geregistreerd: 15 maart 2011 16:42

Woonplaats: Bruinisse

Bericht 25 jul 2012 22:49

Re: Prioriteit van Hauptwerk verhogen in Taakbeheer

Kan het niet aan de hoogte van de polyfonie liggen? Deze staat bij Caen op 4250.
Als ik deze lager zet heeft dit ook positieve gevolgen voor CPU.

Zie ook viewtopic.php?f=4&t=294.

Of is dit te makkelijk gedacht?
Groet,

Jacob

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 25 jul 2012 22:55

Re: Prioriteit van Hauptwerk verhogen in Taakbeheer

Jacob

valt bij jou de galm dan ook weg (of te wel, grijpt HW te snel in omdat de polyfonie instelling te hoog staat)?
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 25 jul 2012 22:55

Re: Prioriteit van Hauptwerk verhogen in Taakbeheer

Evert-Jan schreef:
Kees Hoekman schreef:want vorige week heb je nog voor me op een i5 gezocht ;)
Ik zou niet weten ik welk kader, want een trage PC kan elke processor bevatten.
Maar ik wis ook een hoop want anders loopt de harde schijf vol. ....

kijk maar even onder het topic kraken/tikken.

Welterusten!
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 148

Geregistreerd: 15 maart 2011 16:42

Woonplaats: Bruinisse

Bericht 25 jul 2012 22:58

Re: Prioriteit van Hauptwerk verhogen in Taakbeheer

Evert-Jan schreef:Jacob

valt bij jou de galm dan ook weg (of te wel, grijpt HW te snel in omdat de polyfonie instelling te hoog staat)?


Geen probleem met geluid en galm.
Groet,

Jacob

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 25 jul 2012 23:00

Re: Prioriteit van Hauptwerk verhogen in Taakbeheer

Kees Hoekman schreef:kijk maar even onder het topic kraken/tikken.
Welterusten!

Dat gegeven heb ik gewist :? ; dat topic geldt voor alle soorten processoren

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 25 jul 2012 23:08

Re: Prioriteit van Hauptwerk verhogen in Taakbeheer

jmvanoostenbrugge schreef:Geen probleem met geluid en galm.
Dan heeft verlagen geen zin; immers HW grijpt niet in omdat je tegen de polyfoniegrens aan loopt.

Je zou de waarde misschien wel hoger kunnen zetten zodat dat "ingrijppunt" nog hoger gelegd wordt en de processor meer moet verstouwen dus meer belast wordt.

Je kunt dit het beste testen met een midi file. Even een snel stuk met volle werk opnemen. En dan afspelen; je hebt dan je handen vrij om dingen te doen. Alleen: de HW afspeelsequencer is minder belastend dan live spelen.
Als je iets live speelt en met midi opneemt (met een bepaalde buffer grootte, bijv. 1024), dan kun je het buffer kleiner maken (bijv. 256) om hetzelfde polyfonieresultaat te behalen.
Maar door deze werkwijze heb je wel steeds hetzelfde uitgangspunt van "snel spelen met volle werk"

Berichten: 148

Geregistreerd: 15 maart 2011 16:42

Woonplaats: Bruinisse

Bericht 25 jul 2012 23:22

Re: Prioriteit van Hauptwerk verhogen in Taakbeheer

Evert Jan,

ga ik proberen.

Zie ook onderstaande (gedeeltelijk)reactie van Gerrit uit eerder genoemd topic

Je polyfonielimiet moet zo laag staan dat je cpu-meter nooit in het rood komt en tegelijk zo hoog mogelijk, zodat je polyfonie-meter zo min mogelijk in het rood komt.

Hoger zetten van polyfonie zorgt dan toch voor nog snellere rode status van CPU?

Kzal morgen eens een testen

Bedankt voor de reacties

Gr. Jacob
Groet,

Jacob

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 25 jul 2012 23:33

Re: Prioriteit van Hauptwerk verhogen in Taakbeheer

Jacob

het hoger zetten van de polyfonie betekent dat HW later ingrijpt om galmstarten weg te knijpen omdat de processor het niet aan kan. Dus als je de polyfonie hoger zet, kun je in jouw geval een betere balans krijgen tussen CPU in het rood (nu komt deze maar op max 60%) en polyfonie in het rood (is nu het geval bij jou).
Het is dus een kwestie van uitproberen

Evert-Jan

Berichten: 148

Geregistreerd: 15 maart 2011 16:42

Woonplaats: Bruinisse

Bericht 27 jul 2012 18:32

Re: Prioriteit van Hauptwerk verhogen in Taakbeheer

Evert-Jan schreef:Jacob

het hoger zetten van de polyfonie betekent dat HW later ingrijpt om galmstarten weg te knijpen omdat de processor het niet aan kan. Dus als je de polyfonie hoger zet, kun je in jouw geval een betere balans krijgen tussen CPU in het rood (nu komt deze maar op max 60%) en polyfonie in het rood (is nu het geval bij jou).
Het is dus een kwestie van uitproberen

Evert-Jan


De polyfoon kwam niet in het rood.
Nu heb ik de polyfonie van 4250 gewijzigd naar 3500. dit verhelpt dat de cpu in het rood komt. Ook hèt spelen op 768 gaat daardoor beter.

Wellicht was toch het asio bestandje van de oude EMU kaart het probleem!
Groet,

Jacob

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 27 jul 2012 22:22

Re: Prioriteit van Hauptwerk verhogen in Taakbeheer

jmvanoostenbrugge schreef:De polyfoon kwam niet in het rood.
Nu heb ik de polyfonie van 4250 gewijzigd naar 3500. dit verhelpt dat de cpu in het rood komt. Ook hèt spelen op 768 gaat daardoor beter.

Jacob

ik had begrepen dat de polyfonie in het rood kwam en de processor op 60% stond:
jmvanoostenbrugge schreef:Evert Jan,

Weet jij hoe het komt dat hauptwerk soms in het rood komt als slechts 60 van processor wordt benut?

Bij normaal orgel spel wordt processor voor 30 à 40 procent benut

Gr. Jacob


Maar goed: het werkt nu. Door de polyfonie te verlagen grijpt de processor eerder in om galmstaarten ed te verwijderen als polyfonie zijn grens bereikt.

Berichten: 148

Geregistreerd: 15 maart 2011 16:42

Woonplaats: Bruinisse

Bericht 28 jul 2012 00:08

Re: Prioriteit van Hauptwerk verhogen in Taakbeheer

Evert Jan,

Inderdaad niet juist geformuleerd door mij :oops:

Niet de polyfonie, maar de CPU in hauptwerk liep vol terwijl processor in taakbeheer in windows zelf maar op max 60 procent kwam.

Ik snapte dus niet waarom de cpu status in hauptwerk rood was terwijl de De processor maar voorq 60% werd benut.

Inderdaad werkt het nu goed dus probleem opgelost

Bedankt voor jullie reacties
Groet,

Jacob
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 28 jul 2012 13:12

Re: Prioriteit van Hauptwerk verhogen in Taakbeheer

Moet sneller kunnen. Met die sixcore en 3.2 gh. Ik haal 256.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
VorigeVolgende

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com