Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Harde schijf - SSD

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 86

Geregistreerd: 05 jun 2011 13:24

Bericht 02 okt 2012 22:36

Harde schijf - SSD

Ik ben geen PC-kenner, dus mijn probleem is voor velen onder jullie misschien maar een klein probleempje.

Om snel sets te kunnen laden, heb ik indertijd een SSD-schijf genomen (ongeveer 100 GB). Deze staat nu vol.
Volgens mij kan ik Hauptwerk slechts met 1 harddisk laten communiceren, dus heeft het geen zin om sets op de gewone harde schijf te zetten.

Eén optie is om een grotere SSD-schijf te kopen.
De vraag is of er toch een manier is om op mijn huidige PC meer sample-sets te installeren, zonder mijn SSD-schijf buiten spel te zetten?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 02 okt 2012 23:42

Re: Harde schijf - SSD

Dirk

Als je tevreden bent over de huidige SSD, dan een 2e SSD kopen en koppelen aan bestaande SSD.

Windows kent twee soorten schijven, namelijk 'basic' (is de standaard instelling) en 'dynamic'. Dit 'basic' of 'dynamic' geef je op bij het aanmaken van een partitie op een nieuwe harddisk.
Als een schijf dynamic is kun je er een volume op aanmaken. Dit volume kun je dan vergroten door een volume op een andere harddisk er aan te koppelen. In windows zie je dan 1 groot volume, die in werkelijkheid samen op de 2 verschillende HD's staan.

Je doet dit via schijfbeheer
Eerst de oude partities weggooien op de 100GB SSD en dan een nieuwe, dynamische aanmaken en formateren. vervolgens een nieuwe SSD daaraan toevoegen.

Omdat je SSD harddisk leeg zal gaan bij formatteren, hier een hint hoe je dit het snelst kan doen qua Hauptwerk:
http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.php?f=4&t=7570#p53586

Jan Wim heeft dit ook zo gedaan: 2x een SSD HD aan elkaar gekoppeld tot 1 volume.

Evert-Jan

Berichten: 86

Geregistreerd: 05 jun 2011 13:24

Bericht 03 okt 2012 00:55

Re: Harde schijf - SSD

Dankjewel voor het uitgebreide antwoord, ik ga het proberen.

Groet, Dirk1

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com