Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Advies gevraagd: Nieuwe pc configuratie

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 89

Geregistreerd: 19 feb 2011 17:33

Bericht 29 okt 2012 21:01

Advies gevraagd: Nieuwe pc configuratie

Hallo,

Ik ben voornemens om m'n pc te upgraden.
D.w.z: nieuw moederboard,processor en geheugen. De bestaande kast blijf ik gebruiken, ook de 2x 500GB sata2 drives. Ik wil een SSD toevoegen voor een snellere opstarttijd van Windows

Om het financieel haalbaar te maken ga ik voor een 32GB, i5 combo.
Ik vraag me nog af of het de meerprijs van ongeveer 100 euro waard is om voor een i7 te gaan :?:

Ik heb de volgende config in gedachten:
ASRock B75 Pro3-M Eur 62
Intel® Core™ i5-3550 FC-LGA4, "Ivy Bridge" Eur 193
G.Skill 32 GB DDR3-1600 Quad-Kit Eur 170
Samsung MZ-7PC128B/WW Eur 90

Totaal Eur 515
(o.b.v alternate prijzen)

Als je ideeen, suggesties hebt voor deze configuratie hoor ik het graag :)

Ik wil de 2 huidige 500GB drives in raid0 plaatsen t.b.v hauptwerk en samplesets.
De SSD wordt dan voor Windows.
Weet iemand of het mogelijk is de cache bestanden van samplesets te verdelen over meerdere partities? Dan zou ik namelijk de cache files van de meestgebruikte sample sets op de SSD kunnen opslaan.

Groet,
Edwin

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 29 okt 2012 21:32

Re: Advies gevraagd: Nieuwe pc configuratie

Hoi Edwin

ik zou minimaal voor een i7 gaan
een moederboard kopen die ook 64GB aan werkgeheugen kwijt kan
de huidige 32mb zo kopen dat je deze kan laten zitten en ooit nog aanvullen tot 64GB als dit mogelijk is

gr

jw
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 29 okt 2012 22:02

Re: Advies gevraagd: Nieuwe pc configuratie

Weet iemand of het mogelijk is de cache bestanden van samplesets te verdelen over meerdere partities? Dan zou ik namelijk de cache files van de meestgebruikte sample sets op de SSD kunnen opslaan.
Nee, volgens mij, kan dit nu niet.

Berichten: 105

Geregistreerd: 30 jul 2012 09:33

Bericht 29 okt 2012 22:07

Re: Advies gevraagd: Nieuwe pc configuratie

Edwin,
Als je doet wat Jan Wim voorstelt, zou je bv. een i7-3820 kunnen nemen (afuture.nl: 272,50, dus zo'n 80 euro duurder). Alleen dan moet je ook een ander moederbord kiezen (socket 2011 en voor 64GB geschikt), bv. Asus P9X79 (afuture: 222,40 euro) en da's een heel andere prijs dan de Asrock die je noemt. Is het dat waard? Dat moet je natuurlijk zelf beslissen. Het zal vast beter presteren en laat meer geheugenuitbreiding voor je toekomstige grote samplesets toe.

bert
Avatar gebruiker

Berichten: 89

Geregistreerd: 19 feb 2011 17:33

Bericht 29 okt 2012 22:11

Re: Advies gevraagd: Nieuwe pc configuratie

Als je voor 64GB (of tot 64GB uitbreidbaar) wilt gaan zijn de moederboards gelijk een stuk duurrder.
Dat vind ik het nu niet waard. Dan over een paar jaar maar weer uitbreiden. Kost waarschijnlijk een stuk minder dan nu al voor 64GB gaan.

Groet,
Edwin

Berichten: 123

Geregistreerd: 14 feb 2011 23:22

Bericht 29 okt 2012 22:33

Re: Advies gevraagd: Nieuwe pc configuratie

Gert schreef:
Weet iemand of het mogelijk is de cache bestanden van samplesets te verdelen over meerdere partities? Dan zou ik namelijk de cache files van de meestgebruikte sample sets op de SSD kunnen opslaan.
Nee, volgens mij, kan dit nu niet.

HW biedt deze mogelijkheid inderdaad niet. Waar ik zelf aan zit te denken is om symbolic links hiervoor te gebruiken. Daarmee kun je een soort snelkoppelingen maken tussen folders. Je kunt daarmee een folder op je SSD laten verwijzen naar een folder op de HDD (of andersom). Ik heb het nog niet getest maar in theorie zou het moeten werken.

Op Windows kun je hiervoor mklink gebruiken: http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc753194(v=ws.10).aspx

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 30 okt 2012 07:53

Re: Advies gevraagd: Nieuwe pc configuratie

Waar ik zelf aan zit te denken is om symbolic links hiervoor te gebruiken.
Daar heb ik ook aan gedacht, maar daar schiet je niets mee op. Je hebt dan nog steeds 1 folder (die op 1 plek staat).
Avatar gebruiker

Berichten: 89

Geregistreerd: 19 feb 2011 17:33

Bericht 30 okt 2012 08:08

Re: Advies gevraagd: Nieuwe pc configuratie

Weet iemand of het mogelijk is de cache bestanden van samplesets te verdelen over meerdere partities? Dan zou ik namelijk de cache files van de meestgebruikte sample sets op de SSD kunnen opslaan.


Er is dus ook al e.e.a over geschreven op het engelstalige hauptwerk forum:
http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.ph ... 60&start=0


Waar ik zelf aan zit te denken is om symbolic links hiervoor te gebruiken.

Daar heb ik ook aan gedacht, maar daar schiet je niets mee op. Je hebt dan nog steeds 1 folder (die op 1 plek staat).


Ik weet niet of de cache files per sample set in een aparte folder staan? (kan ik nu ook even niet controleren). ALs dat het geval is zou je namelijk eerst de sample set gewoon kunnen installeren. Dan de folder met cache files verplaatsen naar de SSD en vervolgens een symbolic link plaatsen voor de orginele folder van de sample set die dan linkt naar de locatie op de SSD....

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com