Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Hauptwerk startklaar binnen 10 sec.

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 05 nov 2012 10:17

Hauptwerk startklaar binnen 10 sec.

Hauptwerk is speelbaar binnen 10 sec.!!

Ik heb vorige week Windows 8 geinstalleerd.
Wat me nog nooit gelukt is, lukt nu wel: vanuit de slaapstand van de computer een speelklaar orgel binnen 10 sec.
Nadat ik op de aan/uit knop druk komt het scherm met het orgel vanuit de slaapstand in een keer terug.
Er is alleen geen geluid, maar door op Engine/Restart Audio te klikken is dat ook weer goed (je kunt dit menu-onderdeel ook aan een midi-signaal of een toets toewijzen, zodat ook dit herstarten van Hauptwerk met een enkele druk op een toets geregeld is).

Ik heb 32GB geheugen.
Als ik daarvan niet meer dan 26 à 26,5 GB gebruik werkt het.
Als ik meer geheugen gebruik voor het orgel werkt het niet, maar krijg ik bij inschakelen een foutmelding.

Het uitschakelen kan wel 2 minuten duren. maar daar heb ik geen last van :)

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 05 nov 2012 10:34

Re: Hauptwerk startklaar binnen 10 sec.

Knappe prestatie, dat biedt perspectief. Toch vreemd dat het bij 26,5+ fout gaat, wat voor foutmelding krijg je precies?
Avatar gebruiker

Berichten: 307

Geregistreerd: 14 sep 2012 16:45

Woonplaats: Huizen

Bericht 05 nov 2012 12:27

Re: Hauptwerk startklaar binnen 10 sec.

Het is zeker wel snel, maar hoeft niet perse

Stel je wilt de Michaelskerk in Zwolle bespelen
je stapt in de auto
rijdt er heen
doet de deur open
klimt naar boven (denk ik)
zet de motor aan.
Trek de registers open,
Gokje, als je dichtbij woont, 30 minuten misschien.

Dan is een paar minuten wachten op geen slaapstand
toch ook niet verkeerd? Scheelt weer een hoop benzine/diesel :D

Voor mij maakt het niet uit hoe snel ie is
als ie het maar doet, en je de Heer kunt prijzen in je lied.

Anton
Even goed veel plezier met je computer
Dit is zomaar even een leuk stukje, om mensen in
deze snelle maatschappij, een beetje rust te geven :D

Bartmans

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 05 nov 2012 12:33

Re: Hauptwerk startklaar binnen 10 sec.

Zou met Windows 7 ook moeten werken; die kent ook een slaapstand en werkt precies hetzelfde.
Alleen Windows 8 kent default de slaapstand als je de PC uitzet (gaat niet rechtstreeks uit maar wel via de slaapstand uit)

Anton Heger schreef:Als ik daarvan niet meer dan 26 à 26,5 GB gebruik werkt het.
Als ik meer geheugen gebruik voor het orgel werkt het niet, maar krijg ik bij inschakelen een foutmelding.
Anton
zijn je HD's niet te vol? Of te wel: kan die 32 GB wel op je HD (SSD's) geplaatst worden?
En inderdaad: wat is de foutmelding?

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 05 nov 2012 12:41

Re: Hauptwerk startklaar binnen 10 sec.

Evert-Jan schreef:Zou met Windows 7 ook moeten werken; die kent ook een slaapstand en werkt precies hetzelfde.


Zoiets dacht ik nu ook. Bovendien is de slaapstand een hoop minder energiezuinig. Ik denk dat ik daarvoor toch liever een minuutje of twee wacht.

Berichten: 296

Geregistreerd: 08 maart 2011 22:05

Woonplaats: Elspeet

Bericht 05 nov 2012 13:30

Re: Hauptwerk startklaar binnen 10 sec.

Slaapstand of waakstand ;-)
Meten is weten, wie durft ?

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/125330/


WiBo

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 05 nov 2012 13:46

Re: Hauptwerk startklaar binnen 10 sec.

ha Wim,

Ik heb dat ding!
Ik zal hem er eens tussen doen en kijken hoeveel de PC in slaapstand verbruikt...

Anton

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 05 nov 2012 13:48

Re: Hauptwerk startklaar binnen 10 sec.

Ik heb zonnepanelen, Kwh'tje meer of minder maakt mij niet zoveel uit :lol:

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 05 nov 2012 14:10

Re: Hauptwerk startklaar binnen 10 sec.

Toch is het interessant. En het moet niet al te moelijk zijn om een systeem te maken waarbij de pc 's nachts volledig uit staat, vervolgens op een vast tijdstip aan gaat en dan in de slaapstand, zodat je orgel toch binnen 10 seconden startklaar is. Dan ook weer op een vast tijdstip uit, voor de nacht bijvoorbeeld.

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 05 nov 2012 14:35

Re: Hauptwerk startklaar binnen 10 sec.

Ik heb zonnepanelen, Kwh'tje meer of minder maakt mij niet zoveel uit

In de slaapstand staat bij mij alles uit: geen lampje wat brand, geen ventilator die draait, enz..
Meer dan één of een paar Watt zal het systeem niet gebruiken.
Avatar gebruiker

Berichten: 317

Geregistreerd: 21 sep 2012 13:59

Woonplaats: Hulshorst

Bericht 05 nov 2012 14:43

Re: Hauptwerk startklaar binnen 10 sec.

Wat is 2 minuten op een mensenleven? Moeten we ons hier ook al gaan haasten !?
Met mijn huidige electronisch orgel zoek ik meestal eerst de muziek uit en zet dan het orgel aan, waarna ik direct kan spelen. Als ik straks HW op m'n orgel heb zal het andersom zijn : eerst orgel aanzetten en sample laden en dan m'n muziek uitzoeken.
Groet,
Teun van Unen
Hulshorst
(tvanu47@gmail.com)

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 05 nov 2012 14:45

Re: Hauptwerk startklaar binnen 10 sec.

De hdd/ssd gaat inderdaad uit, volgens mij wordt het geheugen wel in de geheugenbanken gehouden. Tenminste, dat is bij de slaapstand zo. Bij de sluimerstand wordt het geheugen naar een bestand op de hdd weggeschreven. Gooien we deze termen niet door elkaar?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 05 nov 2012 17:51

Re: Hauptwerk startklaar binnen 10 sec.

Anton Heger schreef:In de slaapstand staat bij mij alles uit: geen lampje wat brand, geen ventilator die draait, enz..
Meer dan één of een paar Watt zal het systeem niet gebruiken.
Het systeem blijft toch onder spanning en alle data blijft in het geheugen en wordt opgeslagen op de harde schijf.
Zet je de PC weer aan, dan is het geheugen al gevuld; ik vind 10 sec. dan lang :lol: :lol: :lol:
Trek jij de netstekker van de PC uit het stopcontact en plaats jij die na enige tijd weer terug, dan weet je de echte opstarttijd.

Even de definities:
De slaapstand is een energiebesparende stand waar de computer snel uit kan worden gehaald (gewoonlijk binnen een aantal seconden) wanneer u uw werkzaamheden hervat. Het inschakelen van de slaapstand is vergelijkbaar met het pauzeren van een dvd-speler: de computer zet onmiddellijk alle bewerkingen stil en start deze weer op het moment dat u uw werkzaamheden hervat.

De sluimerstand is een energiebesparende stand die voornamelijk is ontworpen voor laptops. Terwijl bij de slaapstand uw instellingen in het geheugen worden opgeslagen en er een kleine hoeveelheid stroom wordt verbruikt, worden uw geopende bestanden en programma's in de sluimerstand op de harde schijf opgeslagen en wordt de computer uitgeschakeld. Van alle energiebesparende modi die er in Windows beschikbaar zijn, is de sluimerstand de zuinigste. Gebruik de sluimerstand op een laptop wanneer u weet dat u de computer gedurende een langere periode niet zult gebruiken en in die tijd niet in de gelegenheid bent om de accu op te laden.

De hybride slaapstand is voornamelijk ontworpen voor desktopcomputers. De hybride slaapstand in een combinatie van de slaapstand en de sluimerstand. Geopende documenten en programma worden in het geheugen en op de harde schijf geplaatst en vervolgens wordt op de computer een modus geactiveerd waarin weinig energie wordt verbruikt, zodat u uw werk snel kunt hervatten. Als er plotseling een stroomstoring optreedt, kan Windows uw werk vanaf de harde schijf herstellen. Als de hybride slaapstand is ingeschakeld, wordt de computer automatisch in de hybride slaapstand gezet als u de slaapstand activeert. Op desktopcomputers is de hybride slaapstand standaard ingeschakeld.

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 05 nov 2012 19:47

Re: Hauptwerk startklaar binnen 10 sec.

Slaapstand of waakstand
Meten is weten, wie durft ?

Alleen de PC:
Gewoon aan en een orgel geladen: 50 á 55 Watt verbruik
Voluit spelen: 90 á 100 Watt verbruik
Slaapstand: 2 á 3 Watt verbruik, dat is 26 kWh/jaar en dus ongeveer 6 euro per jaar...

Je kunt dan ook kiezen voor Gapinge natuurlijk... ;)

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 05 nov 2012 22:11

Re: Hauptwerk startklaar binnen 10 sec.

Anton Heger schreef:
Slaapstand of waakstand
Meten is weten, wie durft ?

Alleen de PC:
Gewoon aan en een orgel geladen: 50 á 55 Watt verbruik
Voluit spelen: 90 á 100 Watt verbruik
Slaapstand: 2 á 3 Watt verbruik, dat is 26 kWh/jaar en dus ongeveer 6 euro per jaar...

Je kunt dan ook kiezen voor Gapinge natuurlijk... ;)


Zou je dat niet moeten uitdrukken in geproduceerde CO2?? :oops:
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 06 nov 2012 01:50

Re: Hauptwerk startklaar binnen 10 sec.

in het kader van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (Orgelspelen) MVO kan het natuurlijk niet anders dan dat er een carbon-footprint word gemaakt van al die HW liefhebbers.

In die berekening moet je natuurlijk wel alle niet gereden kilometers meenemen, de niet gebruikte stroom en gas in de kerken enz.... dus we zijn ongelooflijk goed bezig voor het milieu!!
Geen dag zonder Bach!
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 06 nov 2012 17:13

Re: Hauptwerk startklaar binnen 10 sec.

Maar eh, die Gluur kilometers moet je wel meerekenen... :roll:
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com