Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Computer start niet meer op

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 317

Geregistreerd: 21 sep 2012 13:59

Woonplaats: Hulshorst

Bericht 29 nov 2012 17:21

Computer start niet meer op

Beste forumleden,

Ik (nou ja, eigenlijk één van m'n schoonzoons) heb één van m'n PC's omgebouwd (zie voor verdere informatie dit draadje viewtopic.php?f=7&t=686). Toen het gisteravond uur U werd gingen de stekkers in het stopcontact en werd de PC aangezet, maar de rode CPU_LED op het moederbord (P9X79) bleef branden en de biep bleef dus uit.
Toen de CPU (I7 3820) geherinstalleerd:lost niets op. Toen alle kaarten en geheugen losgekoppeld:zelfde probleem.

Van de account-manager van mijn leverancier (geen techneut overigens) kreeg ik de mededeling dat volgens hem de I7-3820 een 4core was en het moederbord (ASUS P9X79) alleen een 6core ondersteund. Ik vond het een vreemd verhaal en heb ook op internet gezocht maar niets kunnen vinden.
Weet iemand of dit waar is en zo nee weet iemand dan een technische oplossing voor het probleem. Het wordt voor mij steeds roder voor ogen :cry:
Groet,
Teun van Unen
Hulshorst
(tvanu47@gmail.com)

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 29 nov 2012 17:43

Re: geen Hauptwerk-vraag maar wel i.v.m.

zit het kleine voedings stekkertje ook op het moederbord???
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 317

Geregistreerd: 21 sep 2012 13:59

Woonplaats: Hulshorst

Bericht 29 nov 2012 18:14

Re: geen Hauptwerk-vraag maar wel i.v.m.

Stekkertjes zat, maar hoe ziet dat door jouw bedoelde stekkertje eruit, Jan Wim ?
Vanuit de voedingsunit gaat een 24-pins kabel naar het moederbord.

Je ziet wel : ik ben totaal geen 'hardware man'.
Groet,
Teun van Unen
Hulshorst
(tvanu47@gmail.com)

Berichten: 123

Geregistreerd: 14 feb 2011 23:22

Bericht 29 nov 2012 18:50

Re: geen Hauptwerk-vraag maar wel i.v.m.

Alleen de 24-pins voeding is niet genoeg. Er is ook nog een 4 of 8-pins aansluiting op het moederbord aanwezig die daarnaast ook aangesloten moet worden.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 29 nov 2012 19:35

Re: geen Hauptwerk-vraag maar wel i.v.m.

precies zoals Pieter al aangeeft, alleen de 24 pins is niet genoeg

er zal ergens op je moederbord denk in de buurt van de cpu nog een aansluiting zitten denk een 4/8 pins

die moet je ook aansluiten, anders gaat je moederbord niet werken

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 317

Geregistreerd: 21 sep 2012 13:59

Woonplaats: Hulshorst

Bericht 29 nov 2012 21:07

Re: geen Hauptwerk-vraag maar wel i.v.m.

Bedankt, heren, volgens mij heb ik 'm gevonden, maar mijn schoonzoon komt zo even een extra check leggen voordat ik me vergaloppeer. Ik hoop dat dat het probleem oplost want dan kan ik verder gaan en aan installatie van W7, hauptwerk, samples beginnen. Het begint zo langzamerhand wel te kriebelen.
Groet,
Teun van Unen
Hulshorst
(tvanu47@gmail.com)

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 29 nov 2012 22:36

Re: geen Hauptwerk-vraag maar wel i.v.m.

Teun schreef:

Het begint zo langzamerhand wel te kriebelen

Dit is een specifiek kenmerk van het Hauptwerk virus :lol: :lol:
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 105

Geregistreerd: 30 jul 2012 09:33

Bericht 29 nov 2012 23:22

Re: geen Hauptwerk-vraag maar wel i.v.m.

undix schreef:Beste forumleden,
Van de account-manager van mijn leverancier (geen techneut overigens) kreeg ik de mededeling dat volgens hem de I7-3820 een 4core was en het moederbord (ASUS P9X79) alleen een 6core ondersteund. Ik vond het een vreemd verhaal en heb ook op internet gezocht maar niets kunnen vinden.
Weet iemand of dit waar is en zo nee weet iemand dan een technische oplossing voor het probleem. Het wordt voor mij steeds roder voor ogen :cry:


Hallo undix,
De technische oplossing weet ik niet (maar misschien is met het extra draadje e.e.a. opgelost?).
Maar ik kan je zeggen dat ik zelf een i7-3820 op asus P9X79 heb, en dat werkt uitstekend - dus die bewering van de betreffende account-manager is een "broodje-aap" verhaal.

Groet,
bert

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 30 nov 2012 07:34

Re: geen Hauptwerk-vraag maar wel i.v.m.

bijgevoegd een plaatje

als het goed is heb je alleen de grote connector aangesloten
maar het gaat ook om de kleine zoals aan gegeven met rode pijl

dus totaal heb je 2 punten die je moet voeden

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 317

Geregistreerd: 21 sep 2012 13:59

Woonplaats: Hulshorst

Bericht 30 nov 2012 14:40

Re: geen Hauptwerk-vraag maar wel i.v.m.

Dat was DE oplossing. We hebben 'torgel' nog niet aangesloten, maar gisteravond de eerste tonen uit de speakers van het scherm gehoord. Het touch-screen werkt ook perfect.
Vandaag of morgen de Domus aansluiten via midi.
Ik heb nog wel een vraag over audio. Gelukkig weet ik dat er geen domme vragen gesteld kunnen worden, maar wel vragen van domme mensen, waarvan dit er dus één is : Ik wil voorlopig de speakers van m'n orgel gebruiken, daarvoor zit er volgens mij een AUX-aansluiting aan de achterkant. Welke aansluiting van de Delta 1010LT kaart moet dan naar deze AUX-port ?
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Groet,
Teun van Unen
Hulshorst
(tvanu47@gmail.com)
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 30 nov 2012 14:54

Re: geen Hauptwerk-vraag maar wel i.v.m.

Hoi Teun, gewoon je twee kanalen naar je geluidskaart vanuit hw. Dan de uitgang 1 out van je kaart naar je orgel.
En dom...?
Jij lost alles zelf op. Ik heb alles moeten laten doen moest veel leren en nog...
Veel plezier en succes ermee!
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com