Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Nieuwe computer voor HW

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 56

Geregistreerd: 18 sep 2011 20:21

Woonplaats: Ridderkerk

Bericht 30 nov 2012 20:54

Nieuwe computer voor HW

Beste dames en heren,

In mijn zoektocht naar een nieuwe computer voor HW kwam ik volgende aanbieding tegen:

Eigentijdse mooie zwarte behuizing met audio, 2x USB aansluitingen
Stille voeding van 420 Watt, 21Db, beveiligd tegen overspanning,overbelasting, kortsluiting en temperatuur gestuurd
Western Digital Harddisk 1TB, 32MB Cache 7200Rpm
8GB Geheugen DDR3-1333MHz
6Cores AMD FX-6100 processor met 6x 3300MHz
Videokaart on Board NVIDIA GeForce 7025 grafische kaart aanwezig
Betrouwbaar MSI moederbord
6x Sata aansluitingen
1x PCI-E
2x PCI aansluitingen
6x USB 2.0 + 2x in front van behuizing
CD-DVD brander-speler
2 Jaar Garantie
Prijs: E 330,=

Is dit voldoende voor HW en in later stadium makkelijk uitbreidbaar met SSD en meer RAM??
Ik gebruik het in combinatie met een Focusrite Saffire Firewire geluidskaart.

Gr, Dries

Berichten: 105

Geregistreerd: 30 jul 2012 09:33

Bericht 30 nov 2012 21:05

Re: Nieuwe computer voor HW

Hallo Dries,
Een SSD bijplaatsen zal wel niet zo'n probleem vormen. RAM is een ander verhaal. Een 'betrouwbaar MSI moederbord' zegt nl. niet zoveel. Je moet wel echt een type weten. Er zit nu 8GB in. Stel dat dit mobo maar 2 geheugensloten heeft (goed mogelijk), met 2 x 4GB, dan is een grotere hoeveelheid geheugen alleen mogelijk door de bestaande strips eruit te halen en bv. te vervangen door 2 x 8GB. Heeft het mobo bv. 4 sloten, dan kan de huidige 8GB bereikt zijn door 2 x 4GB (en dus gemakkelijk uit te breiden met nog eens 2 x 4GB), of door 4 x 2GB (en dan zitten alle sloten alsnog vol).
'k Zou proberen iets meer info zien te krijgen.

Groet,
bert

Berichten: 56

Geregistreerd: 18 sep 2011 20:21

Woonplaats: Ridderkerk

Bericht 01 dec 2012 10:23

Re: Nieuwe computer voor HW

Bedank Bert voor de opmerking. Het blijkt een mobo te zijn met 2 slots en maximum van 16 GB. Dat lijkt me geen goed perspectief. Heb gevraagd voor een mobo met meer ruimte voor de toekomst.

Is de videokaart nog een punt van aandacht of is onboard voor HW in meeste gevallen voldoende? Ik heb een console met fysieke registers en één gewone monitor, geen touch.

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 01 dec 2012 22:44

Re: Nieuwe computer voor HW

Mr3sn schreef:Bedank Bert voor de opmerking. Het blijkt een mobo te zijn met 2 slots en maximum van 16 GB. Dat lijkt me geen goed perspectief. Heb gevraagd voor een mobo met meer ruimte voor de toekomst.

Is de videokaart nog een punt van aandacht of is onboard voor HW in meeste gevallen voldoende? Ik heb een console met fysieke registers en één gewone monitor, geen touch.


Ik heb indertijd ook een min of meer standaard PC gekocht(geheugen uitgebreid tot 16 GB) en gebruik de onboard video. Op het moederbord zit HDMI, DVI en VGA. Ik heb mijn monitor (wel een touch) aangesloten op DVI. Werkt prima.

Jan

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com