Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Welke services uitschakelen in Windows 7

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 17 maart 2011 20:26

Welke services uitschakelen in Windows 7

Heeft het uitschakelen van services in Windows 7 een positieve invloed op de werking van Hauptwerk?

En zo ja, wie kan een advies geven welke services uitgeschakeld kunnen worden voor een Hauptwerk PC die werkelijk alleen als "orgel PC" gebruikt wordt?

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 17 maart 2011 21:10

Re: Welke services uitschakelen in Windows 7

Ik zou beginnen met het uitschakelen van alle services die met Netwerk te maken hebben :-)
Avatar gebruiker

Berichten: 111

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:35

Woonplaats: Urk

Bericht 17 maart 2011 21:20

Re: Welke services uitschakelen in Windows 7

Misschien mag ik even iets delen?

Ik heb 24GB geheugen. Als ik mijn hauptwerk pc opstart kan ik daar gewoon mee internetten (geen netwerk voor de rest ingesteld) met draadloos internet. (Dit is vooral ook heel makkelijk met de bijna wekelijkse updates van Windows 7.) Ik ondervind hier geen last van. Voorheen met 8GB was dit wel het geval. Ik heb gekozen voor draadloos internet, omdat dit een usb-stick is en ik dan niet kabeltjes eruit hoeft te trekken. Voorheen was het zo als ik de stick eruit trok dat ik ook geen last meer had.

Als je dus gaat investeren in een HW-pc, bezuinig niet op geheugen.... Want je komt jezelf onherroepelijk tegen. Houd er in ieder geval rekening mee dat je het geheugen kunt uitbreiden naar de toekomst toe.
Dit heeft niks met de vraag te maken, maar ik wilde het toch even kwijt.

Services uitzetten vind ik niet de oplossing, ik denk dat je ze beter als dit mogelijk is niet eens moet installeren, dan heb je er later ook geen last van.
Groet Lubbert

Berichten: 70

Geregistreerd: 13 feb 2011 20:22

Bericht 17 maart 2011 22:58

Re: Welke services uitschakelen in Windows 7

Goededag,

Op onderstaande website staan een groot aantal services van windows 7 beschreven.
Aan de hand hiervan kan je bepalen of je deze uit kan zetten.

http://schoonepc.nl/windows7/windows7_services_optimaliseren.html

Groeten
Jeroen

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com