Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Android en Hauptwerk

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 125

Geregistreerd: 18 feb 2013 20:14

Bericht 25 feb 2013 22:50

Android en Hauptwerk

Het was een tijdje prutsen, maar het is me gelukt: Hauptwerk bedienen vanaf mijn Android tablet (Asus Transformer).

Op mijn tablet heb ik het programma OSCPad geïnstalleerd, voor een paar euro te verkrijgen in Google Play. Er is een online-editor waar je een layout voor dit programma kunt maken (http://burnsmod.com/software/oscpad/editor.html). Die editor werkt het best vanaf een desktop. De layout kun je opslaan en dan op je tablet zetten. Voordat je de layout kunt inladen in OSCPad moet je er nog de extensie "json" aan toevoegen. Het resultaat is minder gelikt dan met TouchOSC, maar het voldoet.
ZIe plaatje:

Afbeelding

Voordat je de layout OSCPad stuurt OSC-berichten over Wifi die op een computer opgevangen kunnen worden, met het programma Pd-extended. Met dat programma is het mogelijk om de OSC-berichtjes om te zetten in Midi-codes. Dat was het moeilijkste stuk, om uit te puzzelen hoe dat nu eigenlijk werkt. Ongetwijfeld kan het een stuk efficiënter als je echt verstand van zaken hebt, maar ik ben al blij dat ik het werkend heb gekregen.
Die Midi-codes moeten dan nog op een of andere manier in Hauptwerk terecht komen. Dat is me gelukt met behup van een virtuele midi-kabel, LoopBe. Pd-extended stuurt zijn midi-codes naar LoopBe, en binnen Hauptwerk kun je LoopBe kiezen als Midipoort. En dan is het simpelweg gebruik maken van de auto-detect functie van Hauptwerk om register en gegenereerd midi-code aan elkaar te knopen.

Ik heb het nu werkend voor de sample set van Skratusz. Een kleine demo staat op youtube: http://youtu.be/X7BauXtdWHw.

Als er geïnteresseerden zijn, kan ik de diverse stappen nog wat uitgebreider beschrijven.
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 26 feb 2013 11:14

Re: Android en Hauptwerk

Mooi dat het werkt! Ik krijg het wel werkend op de tablet/laptop, maar niet op de tablet/PC combinatie??

Ik heb gisteren PhoneMyPC op mijn computer en tablet geinstalleerd en daarmee krijg je een live
weergave van je beeldscherm te zien op je Android telefoon/tablet, werkt nu als een touchscreen.
Is eenvoudiger dan wat jij nu omschrijft.
Geen dag zonder Bach!

Berichten: 83

Geregistreerd: 08 feb 2012 21:41

Bericht 28 feb 2013 21:05

Re: Android en Hauptwerk

En dat werkt via PhonemyPC? Ook het touchgedeelte?
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 28 feb 2013 23:36

Re: Android en Hauptwerk

Ja helemaal!!! :D
Geen dag zonder Bach!
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 28 feb 2013 23:38

Re: Android en Hauptwerk

Jacco de Bree schreef:En dat werkt via PhonemyPC? Ook het touchgedeelte?


Deze App is in de playstore te koop, stuur mij maar een PB voor meer details, is vrij simpel hoor.
Geen dag zonder Bach!
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 12 jun 2017 12:20

Re: Android en Hauptwerk

Werkt 'phonemypc"ook als je 2 schermen gebruikt?
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 12 jun 2017 15:41

Re: Android en Hauptwerk

Jaap380 schreef:Werkt 'phonemypc"ook als je 2 schermen gebruikt?


Geen idee, gebruik het niet meer, en mijn HW PC hangt niet aan het internet/thuisnetwerk, dus dan werkt het sowieso niet.
Geen dag zonder Bach!

Keer terug naar Computers voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com