Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Balen....daar sta je dan...

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 09 mei 2013 16:39

Balen....daar sta je dan...

Hoi,

Sta je voor de notre dame in metz, wordt de kerk gerestaureerd. Orgel is deels ingepakt. Heb ik weer...

Mvg,
Paul
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 09 mei 2013 22:58

Re: Balen....

Das altijd nog weer beter dan mijn "matige" voorbereiding vorig jaar:

Ik nam automatisch aan, dat de CC in de kathedraal zou staan, maar nee dus...Wel natuurlijk die mooie ramen van Chagall gefotografeerd.....

Ook al in Caen geweest, Paul?? Die orgels stimuleren wel het reizen; ik zie het vaak als een soort pelgrimstochtjes!!

HG

Geert

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 11 mei 2013 15:48

Re: Balen....

hoi geert,

we zijn begonnen met een overnachting in rouen. heb daar het cc orgel gehoord tijdens delen van een concert. kan alleen maar zeggen: indrukwekkend. nog een orgel op de verlanglijst voor sqmpleset.
hierna doorgereden naar caen en daar de zondag mis bijgewoond. na afloop werd daar even eerste deel van symphonie 3 van vierne gespeelt. wouw!!

in metz hadden we dezelfde fout gemaakt. toen even via internet gekeken waar we moesten zijn.

nu zijn we in oostenrijk en hopen op warmer weer.

mvg,
paul

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 11 mei 2013 15:48

Re: Balen....

hoi geert,

we zijn begonnen met een overnachting in rouen. heb daar het cc orgel gehoord tijdens delen van een concert. kan alleen maar zeggen: indrukwekkend. nog een orgel op de verlanglijst voor sqmpleset.
hierna doorgereden naar caen en daar de zondag mis bijgewoond. na afloop werd daar even eerste deel van symphonie 3 van vierne gespeelt. wouw!!

in metz hadden we dezelfde fout gemaakt. toen even via internet gekeken waar we moesten zijn.

nu zijn we in oostenrijk en hopen op warmer weer.

mvg,
paul
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 12 mei 2013 15:42

Re: Balen....

Allemaal heel herkenbaar, Paul!

Idd, Fr staat toch helemaal vol met die schitterende instrumenten. Niet alleen dat die orgels zo aanspreken, maar er zijn er ook nog eens heel veel van gebouwd.

Btje vroeg voor warmte in die bergstreken.....sterkte daar!

HG

Geert

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 25 mei 2013 07:52

Re: Balen....daar sta je dan...

Hoi,

Zo inmiddels helaas weer thuis.

Zijn ook nog in Passau (Duitsland) geweest voor het orgel met 229 registers. 's Middags een lunchconcert door een van de organisten van de kerk en een ruwe schatting van zeker 400 luisteraars! Heel goed concert met leuke demonstraties wat het orgel allemaal kan.
's Avonds naar concert van fransman Christian Robert geweest. Ondanks het mooie orgel was dit echt vreselijk. Wat speelt die man slordig en onritmisch. Je zou toch zeggen dat als ze iemand uit Frankrijk laten overkomen, dat deze toch wel moet kunnen spelen. Hij schijnt dit jaar ergens ook in Gent te spelen. Mijn advies: niet naar toegaan zonde van het geld.

Verder kwamen we heel toevallig in Bamberg ook 's avonds bij een orgelconcert met bijbel lezing over Pinksteren. Leuk concert en prima modern orgel.

Hierna doorgereden naar Eisenach en hebben daar in de kerk waar J.S. Bach is gedoopt ook een orgelconcert bijgewoond. Zeer verrassend leuk concert door Jens Goldhardt uit Gotha. Ook het orgel verraste ons zeer qua klank.

Het gewone leven gaat weer beginnen. Het heeft 1 voordeel: ik kan weer orgelspelen op mijn hauptwerk orgel.

Mvg,
Paul.
Avatar gebruiker

Berichten: 317

Geregistreerd: 21 sep 2012 13:59

Woonplaats: Hulshorst

Bericht 25 mei 2013 08:16

Re: Balen....daar sta je dan...

Je hebt je dus weer best vermaakt, Paul, maarre is je vrouw ook zo´n orgelliefhebber ? Mijn vrouw zou er niet aan moeten denken al die orgelconcerten mee te maken!!
Groet,
Teun van Unen
Hulshorst
(tvanu47@gmail.com)

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 25 mei 2013 09:29

Re: Balen....daar sta je dan...

Hoi Teun,

Ik heb mijn vrouw leren kennen op studiedag voor amateurorganisten.

Het is trouwens nog erger: bij drie concerten is onze hond (een chihuahua) ook mee gesmokkeld in een speciale rugtas. Onze hond is wel wat orgelmuziek gewend :D

Mvg,
Paul
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 25 mei 2013 14:30

Re: Balen....daar sta je dan...

Gaaf verhaal, Paul.......Je bent best wel aan je orgeltrekken gekomen zou ik zo zeggen.

Ik vind het altijd best lastig om er in het btl achter te komen war en wanneer er orgelconcerten zijn; is sowieso meestal veel minder frekwent dan in ons kleine landje. Maar dat is jou dus goed gelukt!

Wou dat ik mijn Heidewachtel ook zo eventjes in de tas kon meesmokkelen.....

HG

Geert

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 72 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com