Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Moet Sonus Paradisi sample sets beveiligen?

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 12 dec 2013 23:00

Re: Moet Sonus Paradisi sample sets beveiligen?

Gerrit schreef:
Maar hoe wil je bewijzen dat je iets NIET hebt? Je kunt alleen bewijzen dat je iets WEL hebt.

Mee eens, zelfs een procesverbaal is mogelijk geen bewijs voor MDA.
Ik ging er even vanuit, dat je nog wel de pc had, en alleen de dongle zoek was.
Maar ja, dan kun je inderdaad voor een vriendje nog alles kopieeren, en heb je weer je werkend geheel, wat echter alleen via dat vriendje dan geupdate kan worden.
HGroet, Gerrit uit Gouda

Berichten: 54

Geregistreerd: 29 mei 2012 10:36

Bericht 13 dec 2013 09:09

Re: Moet Sonus Paradisi sample sets beveiligen?

Fokko schreef:Ik heb vertrouwen in MDA, ik het vind de scepsis niet terecht gezien de verdienstelijke staat van MDA de afgelopen 10 jaar.

Sorry, ik wilde daar geen scepsis uitstralen tegenover MDA. Ik ga er ook volledig vanuit dat ze een evt. kapotte dongle zullen vervangen als je hun de kapotte opstuurd. Maar het blijft toch enkel een "Goodwill" van MDA of ze dat doen of niet. Recht heb je er helaas niet op.

Bij mij steekt de dongle dus in een Laptop. Gelukkig nog nooit een inbraak gehad...

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 13 dec 2013 10:24

Re: Moet Sonus Paradisi sample sets beveiligen?

Bij mij steekt de dongle dus in een Laptop. Gelukkig nog nooit een inbraak gehad...

Die zou ik er toch echt uithalen en op een vast plekje bewaren. Of weet je zo zeker dat "ze" niet bij je binnen kunnen komen?
HGroet, Gerrit uit Gouda

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 13 dec 2013 18:30

Re: Moet Sonus Paradisi sample sets beveiligen?

Erik schreef:
Fokko schreef:Ik heb vertrouwen in MDA, ik het vind de scepsis niet terecht gezien de verdienstelijke staat van MDA de afgelopen 10 jaar.

Sorry, ik wilde daar geen scepsis uitstralen tegenover MDA. Ik ga er ook volledig vanuit dat ze een evt. kapotte dongle zullen vervangen als je hun de kapotte opstuurd. Maar het blijft toch enkel een "Goodwill" van MDA of ze dat doen of niet. Recht heb je er helaas niet op.


Geen probleem ;) Beter bewezen "goodwill" dan een recht hebben en niet krijgen.
Tot op heden geeft MDA nog altijd blijk van de menselijk maat en daar ben ik blij mee. Bedenk een de stormachtige ontwikkeling de afgelopen 10 jaar van een paar pioniers met veel passie en liefde voor het orgel en zie nu een behoorlijke organisatie, prachtige producten, duizenden klanten wereldwijd en een perspectief waar menig bedrijf van droomt.
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 13 dec 2013 23:45

Re: Moet Sonus Paradisi sample sets beveiligen?

Zou in de toekomst een biometrische toegangscontrole een optie kunnen zijn voor toegang tot Hauptwerk.
Even een fingerprint scan tijdens het opstarten van Hauptwerk en spelen maar. Een fingerprint scanner is zo duur niet meer tegenwoordig.
Er zijn natuurlijk veel voor en nadelen te bedenken zoals privacy m.b.t vingerafdrukken en het feit dat alleen diegene met de license, Hauptwerk op kan starten.
Voordeel is weer dat bij diefstal van je computer Hauptwerk onbespeelbaar wordt door de dief en omdat bepaalde biometrische inlog gegevens bij MDA zijn opgeslagen dat je alleen weer even die gegevens hoeft te aan te vragen en al je samplesets opnieuw downloaden, een nieuwe fingerprintscanner aanschaffen en spelen maar weer.
Bij een nieuwe sampleset behoeft alleen even net als bij de dongle update deze set gekoppeld worden aan jou fingerprint.

Groet Jan

Berichten: 149

Geregistreerd: 07 okt 2012 16:57

Bericht 14 dec 2013 00:39

Re: Moet Sonus Paradisi sample sets beveiligen?

wat is de gemiddelde levensduur van zo dongle?

peter

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 14 dec 2013 01:05

Re: Moet Sonus Paradisi sample sets beveiligen?

Ik denk niet van belang, want als de dongle defect is, wordt deze door MDA vervangen.
Diefstal is een veel groter probleem, want dan heb jij het probleem.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 14 dec 2013 01:39

Re: Moet Sonus Paradisi sample sets beveiligen?

Lek idee, Jan, en bovendien, zonder btje behoorlijke vingers kan je toch al niet spelen......

Berichten: 76

Geregistreerd: 25 maart 2011 00:10

Woonplaats: Rotterdam

Bericht 14 dec 2013 01:44

Re: Moet Sonus Paradisi sample sets beveiligen?

Loosman schreef:Zou in de toekomst een biometrische toegangscontrole een optie kunnen zijn voor toegang tot Hauptwerk.
Even een fingerprint scan tijdens het opstarten van Hauptwerk en spelen maar. Een fingerprint scanner is zo duur niet meer tegenwoordig.
Er zijn natuurlijk veel voor en nadelen te bedenken zoals privacy m.b.t vingerafdrukken en het feit dat alleen diegene met de license, Hauptwerk op kan starten.
Voordeel is weer dat bij diefstal van je computer Hauptwerk onbespeelbaar wordt door de dief en omdat bepaalde biometrische inlog gegevens bij MDA zijn opgeslagen dat je alleen weer even die gegevens hoeft te aan te vragen en al je samplesets opnieuw downloaden, een nieuwe fingerprintscanner aanschaffen en spelen maar weer.
Bij een nieuwe sampleset behoeft alleen even net als bij de dongle update deze set gekoppeld worden aan jou fingerprint.

Groet Jan


Voor het paspoort heeft dit veel voeten in de aarde gehad, ik denk niet dat dit te verwezenlijken is. Zelfs dan is het zo dat de vingerafdrukken niet centraal opgeslagen mogen worden.
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 14 dec 2013 12:05

Re: Moet Sonus Paradisi sample sets beveiligen?

Evert-Jan schreef:Ik denk niet van belang, want als de dongle defect is, wordt deze door MDA vervangen.
Diefstal is een veel groter probleem, want dan heb jij het probleem.

Als je bang bent voor diefstal van je Hauptwerk pc dan kan je ook overwegen om je dongle op een mechanische manier te beveiligen door bijv. de dongle aan te sluiten via een usb verlengsnoer. Dit snoer kan je dan wegwerken en evt borgen in een holle plint o.i.d. en de dongle kan je dan bijv. achter een kast leggen. Ik denk niet dat dieven bij een snelle kraak het snoertje gaan volgen om de dongle te vinden. Ze rukken gewoon alle kabels eruit en gaan er met de pc vandoor.
Ik denk dat er op die manier best wel fysieke oplossingen zijn te verzinnen om je dure investering te beveiligen.

Groet Jan

Berichten: 355

Geregistreerd: 06 apr 2011 13:54

Bericht 14 dec 2013 23:06

Re: Moet Sonus Paradisi sample sets beveiligen?

Dag,Jan
Ik denk wat je het beste kunt doen is een hele lange USB kabel eraan.Dan boor je een gaatje in je vloer en dan ga je helemaal onder de vloer met de USB kabel naar je slaapkamer.Dan boor je onder je bed weer een gaatje in de vloer en dan kom weer met de USB kabel omhoog Dan kan je je dongle tusschen je matras verstoppen. 8-)
Dan hoef je in ieder geval niet wakker te liggen omdat je bang ben dat ze misschien met je dongle er vandoor gaan.
Pete
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 15 dec 2013 13:55

Re: Moet Sonus Paradisi sample sets beveiligen?

Hoi Pete

Goed idee :lol: :lol:
Je dongle in een holle print verstoppen is misschien een beetje te ver gezocht maar enige vorm van beveiliging is wel eenvoudig te realiseren. Zo'n dongle vertegenwoordigd toch wel een klein fortuin en als die achterin je computer zit en die computer wordt gestolen dan is hij zeker weg. Als je een usb verlengsnoertje koopt en als je die achter je orgel of achter je pc kast of op een houten plint met een paar kabelclips vastzet op een plek waarbij de dongle niet direct zichtbaar is, dan denk ik dat bij diefstal van je hauptwerk pc er een grote kans is dat je dongle niet meegenomen wordt.

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 05 jan 2014 16:34

Re: Moet Sonus Paradisi sample sets beveiligen?

Jiri heeft dus gekozen voor encryptie, cq. dongle beveiliging.
Als je naar de site van SP gaat en je kijkt op Zwolle dan kan je bij features lezen dat de update naar v2.5 wordt geleverd met encryptie.

Groet Jan

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 06 jan 2014 10:16

Re: Moet Sonus Paradisi sample sets beveiligen?

Al met al toch een verstandige keuze.
Vorige

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 56 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com