Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

klachten over Hauptwerk

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 132

Geregistreerd: 21 feb 2011 22:21

Woonplaats: Giessenburg

Bericht 09 jun 2011 20:19

klachten over Hauptwerk

Ik krijg van veel mensen de klacht dat Hauptwerk 3.30 niet meer is te downloaden sinds de komst van HW 4.Ik kan dat goed begrijpen,ik heb het zelfde probleem gehad,ik heb een betaalde versie van Hauptwerk aangeschaft in 2009,en er zit wel een cd-rom bij,alleen van Hauptwerk 3.22,dus daar heb je geen klap aan voor veel samplesets.Dus,stel,je hebt €500,00 uitgegeven aan de advanced uitgave van HW3 en je pc begeeft het,kun je dus verplicht upgraden naar HW4,anders heb je niks meer,behalve de free versie,daar zit je dan met je dure sample sets. Slechte zaak dus,je word op deze manier verplicht om er weer eens een boel geld er aan uit te geven,terwijl veel mensen ook dik tevreden zijn met HW 3.Dus als je geen gebrande versie heeft van HW 3.30 en je pc geeft een keer de geest heb je een groot probleem.Mensen die hier mee te maken hebben/krijgen wil ik daarom helpen.Kijk op onze site in de rubriek,(nieuws) hoe.
http://www.123website.nl/familievogel
Laatst bijgewerkt door Janv op 09 jun 2011 23:21, in totaal 2 keer bewerkt.

Berichten: 129

Geregistreerd: 19 maart 2011 23:51

Bericht 09 jun 2011 21:07

Re: klachten over Hauptwerk

Wat is de reactie van de makers hierop eigenlijk? Waarom bieden ze het niet gewoon zelf aan?

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 10 jun 2011 10:56

Re: klachten over Hauptwerk

Ik vermoed, dat als je MDA zou vragen om een nieuw exemplaar van HW3.30, je gewoon een persoonlijke downloadlink krijgt. Je hebt er tenslotte voor betaald. Maar het is volgens mij heel logisch dat ze HW3 niet langer aanbieden als download voor iedereen.

En verder is het natuurlijk altijd een beetje dom om zelf geen kopie/backup van de laatste versie te bewaren. Voor eigen gebruik dan, want delen met anderen is (als je het heel strikt bekijkt) illegaal. Muziek ed mag je wel gratis delen, software niet. En tegen kostprijs wordt het helemaal problematisch. Dan gaat het al snel op een soort handeltje lijken. (Ik ben overigens geen jurist, dus ik kan er ook naast zitten.)
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 129

Geregistreerd: 19 maart 2011 23:51

Bericht 10 jun 2011 12:29

Re: klachten over Hauptwerk

Off-topic:

Muziek mag je absoluut niet zomaar delen. Alleen kopieën voor eigen (persoonlijk) gebruik zijn toegestaan.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 10 jun 2011 13:36

Re: klachten over Hauptwerk

Maar onder persoonlijk gebruik valt ook een gekopieerd cd'tje aan een vriend of kennis geven. Dat is wel degelijk toegestaan. Je hebt daar ook al een toeslag voor betaald toen je een lege cd kocht. Met software mag dit echter niet. Hetzelfde geldt voor downloaden. Muziek mag je downloaden, zelfs als het illegaal wordt aangeboden. Software mag je niet downloaden als het illegaal wordt aangeboden. Overigens zijn de regels in beweging. Er zijn in Den Haag plannen in de maak om ook het downloaden van illegaal aangeboden muziek te verbieden.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 132

Geregistreerd: 21 feb 2011 22:21

Woonplaats: Giessenburg

Bericht 10 jun 2011 15:58

Re: klachten over Hauptwerk

Gerrit schreef:Ik vermoed, dat als je MDA zou vragen om een nieuw exemplaar van HW3.30, je gewoon een persoonlijke downloadlink krijgt. Je hebt er tenslotte voor betaald. Maar het is volgens mij heel logisch dat ze HW3 niet langer aanbieden als download voor iedereen.

En verder is het natuurlijk altijd een beetje dom om zelf geen kopie/backup van de laatste versie te bewaren. Voor eigen gebruik dan, want delen met anderen is (als je het heel strikt bekijkt) illegaal. Muziek ed mag je wel gratis delen, software niet. En tegen kostprijs wordt het helemaal problematisch. Dan gaat het al snel op een soort handeltje lijken. (Ik ben overigens geen jurist, dus ik kan er ook naast zitten.)

Het is niet de bedoeling om een handeltje te hebben,er zijn dus inderdaad genoeg mensen die geen kopie hebben van HW3.30,dus die mogen toch wel gewoon geholpen worden?Ik vindt dat HW3.30 gewoon nog op de HW site behoord te staan,maar dat is mijn idee.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 10 jun 2011 17:30

Re: klachten over Hauptwerk

Janv schreef:
Gerrit schreef:Ik vermoed, dat als je MDA zou vragen om een nieuw exemplaar van HW3.30, je gewoon een persoonlijke downloadlink krijgt. Je hebt er tenslotte voor betaald. Maar het is volgens mij heel logisch dat ze HW3 niet langer aanbieden als download voor iedereen.

En verder is het natuurlijk altijd een beetje dom om zelf geen kopie/backup van de laatste versie te bewaren. Voor eigen gebruik dan, want delen met anderen is (als je het heel strikt bekijkt) illegaal. Muziek ed mag je wel gratis delen, software niet. En tegen kostprijs wordt het helemaal problematisch. Dan gaat het al snel op een soort handeltje lijken. (Ik ben overigens geen jurist, dus ik kan er ook naast zitten.)

Het is niet de bedoeling om een handeltje te hebben,er zijn dus inderdaad genoeg mensen die geen kopie hebben van HW3.30,dus die mogen toch wel gewoon geholpen worden?Ik vindt dat HW3.30 gewoon nog op de HW site behoord te staan,maar dat is mijn idee.

Inderdaad mogen mensen die geen HW3.30 meer hebben gewoon geholpen worden. Maar dan wel door MDA. Ik heb nog niet gehoord dat ze dat weigeren. En natuurlijk zal niemand moeilijk doen over een onderhandse vriendendienst, al is het strikt genomen illegaal. Maar wanneer je een dergelijke dienst op internet gaat aanbieden, ga je dan niet te ver?
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 132

Geregistreerd: 21 feb 2011 22:21

Woonplaats: Giessenburg

Bericht 10 jun 2011 17:44

Re: klachten over Hauptwerk

Hallo Gerrit,
ik weet het niet,ik vind het alleen sneu voor degenen die zonder Hauptwerk 3.30 komen te zitten,ik ken ook mensen die wel Hauptwerk gebruiken maar zelf geen internet hebben/willen.Dus is het voor hen helemaal moeilijk.Ik snap ook niet waarom bij de betaalde versies van Hauptwerk een 3.22 versie(cd-rom) word geleverd,terwijl de gratis download versie al 3.30 was.Bij mij zat er ook een 3.22 versie bij,en daar draaien dus niet alle samplesets op.En handel is het zeker niet,een cd-rom+bubbeltjes enveloppe+postzegel,kom je al dik boven het gevraagde bedrag.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 10 jun 2011 18:30

Re: klachten over Hauptwerk

Jan,

Ik snap best dat jij dit met goede bedoelingen doet. Maar jij doet net alsof dit de enige oplossing is, terwijl ik blijf zitten met de vraag: waarom laat je dit niet gewoon aan MDA over? Heb je hun gevraagd om een nieuwe download en hebben ze dat geweigerd? Of heb je het niet gevraagd?
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 129

Geregistreerd: 19 maart 2011 23:51

Bericht 10 jun 2011 18:43

Re: klachten over Hauptwerk

Dat zijn exact de vragen waar ik ook mee begon, en ook nog steeds mee zit.

Berichten: 132

Geregistreerd: 21 feb 2011 22:21

Woonplaats: Giessenburg

Bericht 10 jun 2011 19:49

Re: klachten over Hauptwerk

zoals ik al zei,er zijn nog genoeg mensen zonder internet!!!,om wat voor redenen dan ook,dus valt er weinig te regelen met MDA.Dus wat is het probleem?,laat MDA gewoon de 3.30 download weer op hun site plaatsen,dan is het probleem opgelost,en deze discussie ook.Dan kunnen de mensen zonder internet verbinding bij b.v de buren of zo ff de 3.30 versie downloaden.
Laatst bijgewerkt door Janv op 10 jun 2011 19:57, in totaal 2 keer bewerkt.

Berichten: 129

Geregistreerd: 19 maart 2011 23:51

Bericht 10 jun 2011 19:53

Re: klachten over Hauptwerk

Janv schreef:zoals ik al zij,er zijn nog genoeg mensen zonder internet!!!,dus valt er weinig te regelen mer AMD.


Maar het hele punt was toch juist dat het op internet is gezet nu door jou? Nu ben ik dus compleet de weg kwijt, aangezien je reactie is dat het blijkbaar bedoelt is voor mensen zonder internet :S.

Berichten: 132

Geregistreerd: 21 feb 2011 22:21

Woonplaats: Giessenburg

Bericht 10 jun 2011 21:45

Re: klachten over Hauptwerk

Dit is van mijn kant de laatste reactie op dit onderwerp,ik probeer gewoon mensen te helpen die hun HW 3,30 versie kwijt zijn,om wat voor reden dan ook.Als mensen daar problemen mee hebben,sorry,dat is dan hun probleem.We zijn er om elkaar te helpen.En als er bij een gekochte Hauptwerk versie een cd-rom geleverd word met een 3.22 versie vind ik dat van hun kant fout.Lever gewoon een up to date cd-rom en geen oude versie,die niet op ieder sampleset is te gebruiken, en laat de 3.30 versie ook buiten HW 4 om gewoon op de Hauptwerksite staan.Dat scheelt een hoop ergenis.

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com