Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

digitaal muziek lezen

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 20 nov 2014 17:17

digitaal muziek lezen

Ik weet, dat dit ergens op het forum al eens aan de orde is geweest, maar kan het niet meer vinden.

Wie heeft de meestaktuele info hieromtrent?? Dus zowel software als hulpmiddelen voor het omslaan van de blz, en natuurlijk de keuze tussen iPad of gewoon in Windows.

Ik overweeg, om dit in eerste instantie voor de piano te gaan invoeren, daar heb je toch al een voet over, en bovendien heb ik een monitor recht voor mn neus.....

Alvast bedankt voor evt reakties!

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 307

Geregistreerd: 14 sep 2012 16:45

Woonplaats: Huizen

Bericht 20 nov 2014 17:51

Re: digitaal muziek lezen

AirTurn moet je even kijken voor een brokje hardware
en musicreader voor de software http://www.musicreader.net/
Heb ik zelf ook, werkt prima

Bartmans :D

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 20 nov 2014 19:36

Re: digitaal muziek lezen

Voor ipad bestaan PDF readers, die langzaam (omhoog) scrollen. Dus je hoeft nooit een blz om te slaan maar de notenbalken trekken langzaam aan je voorbij. Ik heb het wel eens gezien tijdens een concert.
Even gegoolged; bijv. https://itunes.apple.com/nl/app/eye-reader-pro-smart-scroll/id637479182?mt=8

Zelf geen ervaring daarin.

En is ook bij HW toepasbaar :lol: :lol:

Berichten: 75

Geregistreerd: 22 aug 2012 09:45

Bericht 04 dec 2014 12:43

Re: digitaal muziek lezen

Point of View 13 inch (= a4)Android tablet.
Incl Acrobat PDF.
Omslaan met een veeg.

VrGr

Johan
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 04 dec 2014 15:51

Re: digitaal muziek lezen

Bedankt voor de reuzegoeie tips....

Ik werk nu tijdelijk even met PDF-Annotator; das ook wel handig, dat je even ergens in de score een aantekening kunt zetten. Bij mij is dat, als een noot, vooral als er ook een voorteken is, vele lijntjes buiten de balk valt; dan zet ik er soms even bij welke noot het is.....erg he??

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 04 dec 2014 18:24

Re: digitaal muziek lezen

Geert schreef:Bedankt voor de reuzegoeie tips....

Ik werk nu tijdelijk even met PDF-Annotator; das ook wel handig, dat je even ergens in de score een aantekening kunt zetten. Bij mij is dat, als een noot, vooral als er ook een voorteken is, vele lijntjes buiten de balk valt; dan zet ik er soms even bij welke noot het is.....erg he??


Ha Geert,

Herkenbaar! Vooral bij piano muziek is het soms moeilijk lezen vindt ik. Erg? Lijkt me niet. Je hoeft dan niet meer na te denken waardoor je je meer kunt concentreren op muziek maken.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 04 dec 2014 20:59

Re: digitaal muziek lezen

Leuk dat je die link legt met de piano..!! Die ik sinds kort heb her-ontdekt. En dan valt mij op, dat 9 van de 10 keer die HELE lage basnoot, gewoon een oktaaf lager is dan de noot die daarop aansluit. Dus ik gok ook vaak!
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 05 dec 2014 00:09

Re: digitaal muziek lezen

Geert schreef:....das ook wel handig, dat je even ergens in de score een aantekening kunt zetten. Bij mij is dat, als een noot, vooral als er ook een voorteken is, vele lijntjes buiten de balk valt; dan zet ik er soms even bij welke noot het is.....erg he??


Ik zet er soms zelfs bij met welk vingertje ik die noot moet aanslaan.... :lol:
Het mooiste orgel maak je zelf.

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 75 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com