Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

tevredenheid?

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 132

Geregistreerd: 21 feb 2011 22:21

Woonplaats: Giessenburg

Bericht 11 jul 2011 18:31

tevredenheid?

Als ik dit forum zoeens volg val mij op dat we als Nederlander de lat gigantisch hoog leggen voor wat betreft onze eisen aan iets of wat.Ik ben momenteel aan het werk op een scheepswerf waarvan 25 mensen Nederlander zijn van de 150 mensen die er werken.Hongaren,Polen Tsjechen,noem maar op werken daar en daarom lopen er plantie Nederlanders in de ww of in de SOOS!Ook samplemakers uit het vorige Oostblok maken gebruik van studenten,om vervolgens voor een sample set de hoofdprijs te vragen,dit komt bij mij op het zelfde neer als kleding en dergelijke dingen kopen uit landen waar men het met de arbeidsomstandigheden niet zo nauw neemt.En waarom moeten we onze hobby zo perfectioneren dat het duizende Euro,s kost terwijl er zoveel ellende in Nederland heerst en in de rest van de wereld????Ik denk dat een mens eens tevreden moet zijn met het geen hij heeft,en niet wil proberen om altijd boven een ander uit te komen.Want de minder bedeelde mensen onder ons komen op alle forums beroerd uit de verf moet ik zeggen.Denk hier met z,n alle eens over na.

vr.gr:Jan.
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 11 jul 2011 19:11

Re: tevredenheid?

Zo Jan,
wat een diepzinnig onderwerp opeens. ;)
En na het enkele keren gelezen te hebben kwamen er bij mij 2 gevoelens naar boven.
Enerzijds, met de achterliggende strekking ben ik het (deels) wel eens, maar anderzijds met diverse punten en conclusies, die je lijkt te trekken totaal niet.
Maar het lijkt me te serieus om nu gelijk een gedetailleerd antwoord te geven, dus ik ga er eerst eens op "zitten broeden".
Ook zal hier wel weer gelden, zoveel mensen, zoveel meningen.
Muzikale groet, Ron

Berichten: 132

Geregistreerd: 21 feb 2011 22:21

Woonplaats: Giessenburg

Bericht 11 jul 2011 19:26

Re: tevredenheid?

RonD schreef:Zo Jan,
wat een diepzinnig onderwerp opeens. ;)
En na het enkele keren gelezen te hebben kwamen er bij mij 2 gevoelens naar boven.
Enerzijds, met de achterliggende strekking ben ik het (deels) wel eens, maar anderzijds met diverse punten en conclusies, die je lijkt te trekken totaal niet.
Maar het lijkt me te serieus om nu gelijk een gedetailleerd antwoord te geven, dus ik ga er eerst eens op "zitten broeden".
Ook zal hier wel weer gelden, zoveel mensen, zoveel meningen.
Muzikale groet, Ron

Ha die Ron,
diepzinnig mag ook weleens een keer,ik bedoel er niks kwaads mee,maar er zijn ook minder bedeelde mensen onder ons,die deze forums eens door spitten,en tegen een muur van vragen/problemen oplopen,en die mensen zijn mischien zeer tevreden over sample sets van €50,00 euro,of gewoon niet meer kunnen betalen omdat het gezin zowiezo altijd voor gaat.Kijk we zijn allemaal zeer in ons nopjes met buitenlandse sample set makers,omdat die met goedkope krachten werken kunnen ze hier in Nederland de hoofdprijs rekenen,waarom geven we de Nederlandse sample set makers eens niet meer vertrouwen?Moeten we in Nederland nou alles verkwanselen.We zijn Daf al kwijt,Fokker,Stork-Werkspoor,allemaal geliefde Nederlandse bedrijven,die nu bijna allemaal in Amerikaanse of Chinenese handen zijn.Waarom moeten de casco,s van Nederlandse schepen in het voormalig Oostblok en China worden gebouwd,terwijl wij hier de vakmanschap in huis hebben?En dat geldt ook op orgel gebied,we zijn het mooiste orgelland ter wereld,we hebben goede tot zeer goede orgelbouwers binnen onze landsgrenzen.
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 11 jul 2011 20:15

Re: tevredenheid?

Hey Jan.
Je topickop gaat over "tevredenheid".
En verder haal je allerlei misstanden en scheefgroei aan (buitenlandse werknemers/mensen in de ww/verkwanselen van Ned. bedrijven).
Nou, ik kan je garanderen, dat ik hier (ook vanuit m'n beroep) nog wel een lijst aan toe kan voegen. Scheefgroei en misstanden genoeg.

Ik zie alleen niet wat dat met (mijn) tevredenheid te maken heeft. Tevredenheid zit IN de persoon zelf en heeft met het aardje van 't beestje en met levenservaring te maken.
Je zegt, dat Nederlanders de lat zo hoog leggen. Lijkt me logisch gevolg in een zo hoog ontwikkeld land (met alle problemen van dien). Als een 3e wereldland hetzelfde welvaartsniveau zal bereiken, zul je dezelfde problemen (ontevredenheid?) zien ontstaan.
Maar waarom mag ik geen hoge eisen stellen aan b.v. mijn Hauptwerksysteem, als ik daar de middelen voor heb. Misschien maak ik wel de keuze in een oude bak te rijden en in plaats daarvan een mooi orgel te kopen. Heeft volgens mij niets met tevredenheid te maken. Ik heb maanden in Zuid-Amerika geleefd en heb daar verschrikkelijke armoe gezien. DAARDOOR ben ik meer tevreden geworden met kleine dingen zoals m'n bloemetjes in de tuin, m'n zaterdagse gebakken visje op de markt etc. Nogmaals het zit in de mens zelf.

Het gaat mij niet zoals jij schrijft om "boven een ander uit te komen". Ik ben een perfectionist, ik heb de middelen (misschien ten koste van andere keuzes), en ik ben daarbij ook nog tevreden met de kleine dingen des levens EN (!) ik heb respect voor vrienden die het met een low-budgetinstalatie moeten doen en daar tevreden mee zijn!

En bij het aanschaffen van samplesets kijk ik eerlijk gezegd niet naar waar dit gemaakt wordt of welke "verhalen daarachter zitten", maar of het orgel me bevalt. Als "Kampen"door een nederlands bedrijf was gesampeld had ik het daar gekocht. Ik denk, dat een ieder hier vrij in is.
En nogmaals, laat "een Nederlander" maar eens komen met een schitterend sampleset van een mooi orgel (Haarlem, Amsterdam, Den Haag etc etc), dan koop ik het.

Had ik dan "een Nederlandse Volvo" moeten kopen i.p.v. mijn "Tjechische Skoda"? ;) Had ik een Volvo gekocht, dan handen veel onderdelen weer uit andere landen gekomen. :roll:

En of "lowbudget"hauptwerkers (waar ik respect voor heb, want ik ben digibeet) er op dit Forum "bekaaid' van afkomen geloof ik niet. Er wordt legio technische uitleg gegeven, foto's van lowbudgetinstalaties worden op sites gezet etc etc.
[b]Maar misschien heb je hier wat meer argumenten voor om dit aan te tonen.


Ja, en de afweging betreffende je eigen bestedingspatroon en de eisen die je stelt, afgezet tegen ellende in de wereld, zal bij een ieder anders liggen. dat is zeer persoonlijk. Maar dat heeft bij mij niets met (on)tevredenheid te maken.
Ik heb voor die ellende oog, heb er diepgaande ervaringen mee (want ikzelf heb ook een periode meegemaakt, dat ik nog geen registerwipper kon kopen), maar dat wil nog niet zeggen, dat ik nu "op derde wereldniveau" moet leven in een land met een hoge levensstandaard.
Wel onderschrijf ik de tendens in jou verhaal, dat des te hoger de levensstandaard is, des te luxer we leven, des te ontevrederen mensen over het algemeen zijn.

Overigens wel een interessante discussie, waarbij we het naar mijn mening op DIT forum wel over muziek en orgels moeten blijven hebben.
Gr. Ron

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 11 jul 2011 20:47

Re: tevredenheid?

Op zich vind ik een discussie over het dilemma tussen aan de ene kant de armoede in de wereld en aan de andere kant het leven in luxe (waar Hauptwerk inderdaad een voorbeeld van kan zijn) best interessant. Ik vind het zelf wel elke keer weer lastig als ik een groot bedrag uitgeef voor mijn HW-hobby, terwijl mijn middelen best beperkt zijn. Ik probeer daarom ook zeker maat te houden.

Maar ik krijg het idee dat hier de discussie een beetje vervuild is. Volgens mij spelen er in het openingsbericht al een aantal dingen door elkaar heen:
1. Onvrede over de hoge prijzen van HW en samplesets.
2. Onvrede over het feit dat Oost-Europeanen 'ons werk' inpikken.
3. Iets waar ik de vinger niet goed op kan leggen, maar het klinkt een beetje als jaloezie richting diegenen die wel voldoende te besteden hebben om perfectionistisch te kunnen zijn mbt HW.

Zolang dit soort dingen meespelen, leiden dit soort discussie tot niets, vrees ik. En ik ben bang dat dat eigenlijk onvermijdelijk is. Uiteindelijk zit de hebzucht in ons allen ingebakken en de belangrijkste reden waarom we HW te duur vinden is toch dat we onszelf niet kunnen veroorloven wat we willen. Dus wat mij betreft: laat de markt gewoon z'n werk doen en laat ieder zijn eigen afweging maken.

Tot slot nog dit:
Janv schreef:Ook samplemakers uit het vorige Oostblok maken gebruik van studenten,om vervolgens voor een sample set de hoofdprijs te vragen,dit komt bij mij op het zelfde neer als kleding en dergelijke dingen kopen uit landen waar men het met de arbeidsomstandigheden niet zo nauw neemt.

Dit kan alleen maar op Jiri Zurek van Sonus Paradisi slaan. Laat Jiri nu net iemand zijn die (1) veel gratis samplesets aanbiedt, (2) relatief lage prijzen vraagt en (3) ook nog eens royale kortingen geeft. Kortom, als we deze discussie moeten voeren, dan wel graag op basis van feiten en niet op basis van vooroordelen.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 11 jul 2011 20:53

Re: tevredenheid?

Beste Jan,
Ik snap wat je bedoeld.
Ik reageer ook even omdat ik me hoofdverantwoordelijke voel voor deze site, bovendien behoor ik bij de ‘rijkbedeelden’, maar ik kan er ook niets aan doen dat er in mijn beroep gewoon goed betaald wordt. Als Christen vind ik, dat je ‘sober’ moet leven, als ik met deze site het tegendeel bereik ben ik niet goed bezig.

Een aantal opmerkingen:
- Het verschil tussen rijk en arm is iets waar we ons allemaal niet prettig bij voelen. We kunnen er alleen zo weinig aan doen. Waarom verdient een programmeur (met relatief zeer 'licht' werk) 3 keer zoveel dan een stratenmaker die zich enorm moet inspannen? Met het communisme is geprobeerd om dit op te lossen, theoretisch 'klinkt het goed', in de praktijk blijkt het niet te werken.

- Iemand die in Nederland E 100.000,- verdiend betaalt (gelukkig) ongeveer E 40.000,- aan belasting (dat is dus goed voor ons allemaal). Iemand die E 20.000,- verdient betaald (gelukkig) maar een paar duizend euro belasting. Met andere woorden: Een rijke draagt financieel meer bij aan de staat dan een arme. Als een rijke veel uitgeeft stimuleert hij hiermee ook de economie en werkgelegenheid.

- Als je veel verdiend heb je ook een grote verantwoordelijkheid ten opzichte van mensen die veel minder hebben. Giften (boven een bepaalde drempel) zijn belasting aftrekbaar, ik vind het een slecht teken als mensen onder die drempel blijven…

- Als iemand (veel) geld op een eerlijke (o.a. niet ’zwart’) heeft verdiend, is er niets mis mee, om het aan een hobby te besteden. Dat is nog goed voor economie ook. Een voorbeeld: Stel iemand verdient E 100.000,-, hij betaalt ongeveer E 40.000,- belasting, dan geeft hij nog E 9.000,- (15% van 60.000) aan goede doelen, verder besteed hij van de overige E 51.000,- nog E 2000,- per jaar aan Hauptwerk. Is dat onverantwoord?

- Voor Christenen moet ‘sober’-leven een streven zijn (ik vind dit moeilijk).

- We moeten proberen om niet jaloers op een ander te zijn.

- Wat betreft Hauptwerk: Dit is bereikbaar voor arm (Hauptwerk Free) en rijk (dure audio).

- Deze PCorgan.com site (en forum) kunnen inderdaad je ‘begeerte’ opwekken naar meer, meer, meer samplesets, audio enz. Mensen die zich wat dat betreft niet kunnen beheersen, kunnen er beter geen gebruik van maken.

- Ik doe m'n best om met deze site alle doelgroepen te ondersteunen, door o.a. de lijst met gratis downloads en bespreking van samplesets als Anloo en Mijdrecht.

“Ook samplemakers uit het vorige Oostblok maken gebruik van studenten, om vervolgens voor een sample set de hoofdprijs te vragen, dit komt bij mij op het zelfde neer als kleding en dergelijke dingen kopen uit landen waar men het met de arbeidsomstandigheden niet zo nauw neemt.”

Dit vind ik zeer ‘kort door de bocht’: In vergelijking met ‘Milan’ en ‘OrganArt’ is Sonus Paradisi goedkoper. Als je de prijzen vergelijkt met elektronische orgels, kun je het ook niet duur noemen.

‘arbeidsomstandigheden niet zo nauw neemt’

Dit vind ik gewoon ‘laster’, dit mag je niet zo zeggen als je het niet kan bewijzen.

Zomaar wat persoonlijke opmerkingen over dit onderwerp...

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 11 jul 2011 22:32

Re: tevredenheid?

Beste Jan,

moet even van me hart!!!!
Maare in nederland zijn er ook echt wel goedkope sampleset makers hoor , denk maar aan Fred de Jong

Maar wat ik totaal niet begrijp, je hebt ooit eens een goedkoop Nederlands sampleset gekocht en wel van de Boezemkerk in Bolnes als ik me niet vergis
1 van NEDERLANDSE bodem.
2 voor een spot prijs op de markt ( in jouw geval een ruil) :oops:
3 niet gemaakt door studenten, maar door een eerlijk gepensioneerde.

Maar wat gebeurt vervolgens biedt Jan genoemde sample set te koop aan op marktplaats!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
met als reden het valt tegen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

snap je dat ik je nu niet meer kan(snappen)
En de oostblokers waar je op doelt hanteren gewoon europese prijzen en zijn gezien de omvang van de werk zaamheden echt niet duur.

Weet je dat er gemiddeld 6 man bezig zijn een week lang om de laurens te recorden?
en dan moet je nog eens maanden werken om een sample set te maken.

ik snap echt niet, wat je bedoelt??


met vriendelijke groet

Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 132

Geregistreerd: 21 feb 2011 22:21

Woonplaats: Giessenburg

Bericht 11 jul 2011 23:39

Re: tevredenheid?

Jan Wim schreef:Beste Jan,

moet even van me hart!!!!
Maare in nederland zijn er ook echt wel goedkope sampleset makers hoor , denk maar aan Fred de Jong

Maar wat ik totaal niet begrijp, je hebt ooit eens een goedkoop Nederlands sampleset gekocht en wel van de Boezemkerk in Bolnes als ik me niet vergis
1 van NEDERLANDSE bodem.
2 voor een spot prijs op de markt ( in jouw geval een ruil) :oops:
3 niet gemaakt door studenten, maar door een eerlijk gepensioneerde.

Maar wat gebeurt vervolgens biedt Jan genoemde sample set te koop aan op marktplaats!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
met als reden het valt tegen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Als jij degene bent die bij mij het Boezemkerk set heeft gekocht,ben je ook schuldig aan mijn mistand,ik heb voor dat geld bij Fred de Jong een ander sample set gekocht,wat mijn pc,tje op dat moment wel aan kon,vraag maar na bij Fred.Dus wat is het probleem?

snap je dat ik je nu niet meer kan(snappen)
En de oostblokers waar je op doelt hanteren gewoon europese prijzen en zijn gezien de omvang van de werk zaamheden echt niet duur.

Weet je dat er gemiddeld 6 man bezig zijn een week lang om de laurens te recorden?
en dan moet je nog eens maanden werken om een sample set te maken.

ik snap echt niet, wat je bedoelt??


met vriendelijke groet

Jan Wim

Berichten: 132

Geregistreerd: 21 feb 2011 22:21

Woonplaats: Giessenburg

Bericht 11 jul 2011 23:46

Re: tevredenheid?

Gert schreef:Beste Jan,
Ik snap wat je bedoeld.
Ik reageer ook even omdat ik me hoofdverantwoordelijke voel voor deze site, bovendien behoor ik bij de ‘rijkbedeelden’, maar ik kan er ook niets aan doen dat er in mijn beroep gewoon goed betaald wordt. Als Christen vind ik, dat je ‘sober’ moet leven, als ik met deze site het tegendeel bereik ben ik niet goed bezig.

Een aantal opmerkingen:
- Het verschil tussen rijk en arm is iets waar we ons allemaal niet prettig bij voelen. We kunnen er alleen zo weinig aan doen. Waarom verdient een programmeur (met relatief zeer 'licht' werk) 3 keer zoveel dan een stratenmaker die zich enorm moet inspannen? Met het communisme is geprobeerd om dit op te lossen, theoretisch 'klinkt het goed', in de praktijk blijkt het niet te werken.

- Iemand die in Nederland E 100.000,- verdiend betaalt (gelukkig) ongeveer E 40.000,- aan belasting (dat is dus goed voor ons allemaal). Iemand die E 20.000,- verdient betaald (gelukkig) maar een paar duizend euro belasting. Met andere woorden: Een rijke draagt financieel meer bij aan de staat dan een arme. Als een rijke veel uitgeeft stimuleert hij hiermee ook de economie en werkgelegenheid.

- Als je veel verdiend heb je ook een grote verantwoordelijkheid ten opzichte van mensen die veel minder hebben. Giften (boven een bepaalde drempel) zijn belasting aftrekbaar, ik vind het een slecht teken als mensen onder die drempel blijven…

- Als iemand (veel) geld op een eerlijke (o.a. niet ’zwart’) heeft verdiend, is er niets mis mee, om het aan een hobby te besteden. Dat is nog goed voor economie ook. Een voorbeeld: Stel iemand verdient E 100.000,-, hij betaalt ongeveer E 40.000,- belasting, dan geeft hij nog E 9.000,- (15% van 60.000) aan goede doelen, verder besteed hij van de overige E 51.000,- nog E 2000,- per jaar aan Hauptwerk. Is dat onverantwoord?

- Voor Christenen moet ‘sober’-leven een streven zijn (ik vind dit moeilijk).

- We moeten proberen om niet jaloers op een ander te zijn.

- Wat betreft Hauptwerk: Dit is bereikbaar voor arm (Hauptwerk Free) en rijk (dure audio).

- Deze PCorgan.com site (en forum) kunnen inderdaad je ‘begeerte’ opwekken naar meer, meer, meer samplesets, audio enz. Mensen die zich wat dat betreft niet kunnen beheersen, kunnen er beter geen gebruik van maken.

- Ik doe m'n best om met deze site alle doelgroepen te ondersteunen, door o.a. de lijst met gratis downloads en bespreking van samplesets als Anloo en Mijdrecht.

“Ook samplemakers uit het vorige Oostblok maken gebruik van studenten, om vervolgens voor een sample set de hoofdprijs te vragen, dit komt bij mij op het zelfde neer als kleding en dergelijke dingen kopen uit landen waar men het met de arbeidsomstandigheden niet zo nauw neemt.”

Dit vind ik zeer ‘kort door de bocht’: In vergelijking met ‘Milan’ en ‘OrganArt’ is Sonus Paradisi goedkoper. Als je de prijzen vergelijkt met elektronische orgels, kun je het ook niet duur noemen.

‘arbeidsomstandigheden niet zo nauw neemt’

Dit vind ik gewoon ‘laster’, dit mag je niet zo zeggen als je het niet kan bewijzen.

Zomaar wat persoonlijke opmerkingen over dit onderwerp...

Als ik op tv ziet hoe kinderen van 7 a 8 jaar in China,in een put in de grond onbeschermd met de grootste rotzooi onze kleding zit te verven,lijkt me duidelijk toch?En ik moet op de werf veiligheids schoenen aan,en de oostblokkers lopen zonder helm of wat dan ook onder een kraan platen staal te lossen van een trailer,waar zijn dan de arbeidsomstandigheden?Maar dit wordt waarschijnlijk een eindeloze discussie ben ik bang voor.
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 12 jul 2011 00:28

Re: tevredenheid?

Hey die Jan,
iedereen zal het met dat laatste eens zijn!
Alleen ik denk wel dat het zinvol is om konkreet op de diverse opmerkingen en vragen van andere orgelvrienden te reageren. Eigenlijk en je het wel een beetje "verplicht" want jijzelf opent deze topic.
Gr. Ron.

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 12 jul 2011 06:07

Re: tevredenheid?

Als ik op tv ziet hoe kinderen van 7 a 8 jaar in China,in een put in de grond onbeschermd met de grootste rotzooi onze kleding zit te verven,lijkt me duidelijk toch?En ik moet op de werf veiligheids schoenen aan,en de oostblokkers lopen zonder helm of wat dan ook onder een kraan platen staal te lossen van een trailer,waar zijn dan de arbeidsomstandigheden?Maar dit wordt waarschijnlijk een eindeloze discussie ben ik bang voor.

Tuurlijk, dat is heel erg.
Maar jij vergelijkt de productie van Sonus Paradisi hiermee.
Ik vind het 'laster' dat je dat doet.

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 12 jul 2011 13:14

Re: tevredenheid?

Hallo Jan,

Het is een goede zaak als je oog krijgt voor de nood in de wereld.
Het is een goede zaak als je daar voor jezelf je conclusies aan verbindt.

Het is geen goede zaak als je oordeelt over anderen.
Rijkdom is geen schande en ook geen zonde.
Jij weet niet hoe een ander zijn doen en laten (ook met betrekking tot Hauptwerk) verantwoord.

Dit geschrijf klinkt mij een beetje ondoordacht in de oren, populistisch; een beetje ...-achtig ('k ik had een politieke partij in gedachten, maar dat durf ik hier niet te noteren :shock: )

HG,
Anton

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 12 jul 2011 14:19

Re: tevredenheid?

Anton Heger schreef:ik had een politieke partij in gedachten, maar dat durf ik hier niet te noteren :shock:

Hé, ik ook! Zou het om dezelfde partij gaan? :o
Gratis orgelmuziek op mijn website.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 12 jul 2011 15:56

Re: tevredenheid?

Gert of Peter,

zet hier s.v.p. snel een slot op.
Want inderdaad is het eind in deze discussie zoek.
Een ieder zij in zijn/haar eigen gemoede ten volle verzekerd...

Groet van een TEVREDEN LOW-BUDGET Hauptwerk speler.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 132

Geregistreerd: 21 feb 2011 22:21

Woonplaats: Giessenburg

Bericht 12 jul 2011 17:40

Re: tevredenheid?

Beste orgelvrienden,

Ik wil niemand zwart maken of in een negatief daglicht stellen,maar ik wilde alleen maar aandacht vragen voor inderdaad low-budget Hauptwerk gebruikers.Maar ik ben mischien iets te ver door geslagen,daarvoor mijn oprechte excuses,maar ik maak momenteel veel dingen mee waar ik als rechtgeaarde Nederlander veel moeite mee heb,het is een beetje oorlog in Jan zijn hoofd/hart,en dat is op zich niet verkeerd,maar ik had het anders moeten omschrijven.Dus nogmaals excuses.

vr.gr:Jan.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 12 jul 2011 17:47

Re: tevredenheid?

Beste Jan,

Excuses zijn richting mij niet nodig, ik voel me niet gekwetst!
Ook ik weet wel wat van crises af, dat is lastig en vergt tijd.
Maar zo'n discussie als welke nu op gang aan het komen was, kan tot doorslaan leiden, derhalve mijn eerste reactie: slot erop.

Verder, ik wens je sterkte met het weer op orde raken, neem de tijd ervoor, doch waak er ook voor, dat je niet in je onvrede blijft hangen. Zoek naar wat jij zelf kan doen, want op anderen heb je niet de invloed, welke je op jezelf hebt. Ook haal je meer vreugde uit wat je zelf tot stand weet te brengen, dan wat een ander doet.

Doe gewoon lekker mee op dit forum, maar ik denk dat we ons het best kunnen beperken tot de intentie van dit forum, het uitwisselen van kennis, promoten van HW, etc.

Groet,
Kees
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 132

Geregistreerd: 21 feb 2011 22:21

Woonplaats: Giessenburg

Bericht 12 jul 2011 17:59

Re: tevredenheid?

Kees Hoekman schreef:Beste Jan,

Excuses zijn richting mij niet nodig, ik voel me niet gekwetst!
Ook ik weet wel wat van crises af, dat is lastig en vergt tijd.
Maar zo'n discussie als welke nu op gang aan het komen was, kan tot doorslaan leiden, derhalve mijn eerste reactie: slot erop.

Verder, ik wens je sterkte met het weer op orde raken, neem de tijd ervoor, doch waak er ook voor, dat je niet in je onvrede blijft hangen. Zoek naar wat jij zelf kan doen, want op anderen heb je niet de invloed, welke je op jezelf hebt. Ook haal je meer vreugde uit wat je zelf tot stand weet te brengen, dan wat een ander doet.

Doe gewoon lekker mee op dit forum, maar ik denk dat we ons het best kunnen beperken tot de intentie van dit forum, het uitwisselen van kennis, promoten van HW, etc.

Groet,
Kees

Beste Kees,
Bedankt voor je fijne reactie,ik ben inderdaad met mijn/onze Hauptwerk opstelling zeker zeer tevreden,het is mijn portie medicijnen om momenteel op de been te blijven,voor wij als gezin weer echt op orde zijn zal er nog veel water door de Merwede moeten stromen.Maar hopelijk komt het ooit goed,met mijn lichaam niet meer,dat gaat alleen maar achteruit,maar als gezin met 3 opgroeiende kinderen hoop ik op betere tijden.

vr.gr:Jan.
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 12 jul 2011 18:18

Re: tevredenheid?

Hey Jan,
groots zoals je hierop terugkomt! Hoe ik over lowbudgetgebruikers denk heb ik hierboven al beschreven.
Maar als je vindt dat die er nogmaals op dit forum bekaaid afkomen, kunnen we daar (in de toekomst) in alle redelijkheid en objectiviteit wel over discusseren, want wellicht zijn er verbeterpunten.

Verder sterkte in je omstandigheden,
Ron.

Berichten: 132

Geregistreerd: 21 feb 2011 22:21

Woonplaats: Giessenburg

Bericht 12 jul 2011 18:40

Re: tevredenheid?

RonD schreef:Hey Jan,
groots zoals je hierop terugkomt! Hoe ik over lowbudgetgebruikers denk heb ik hierboven al beschreven.
Maar als je vindt dat die er nogmaals op dit forum bekaaid afkomen, kunnen we daar (in de toekomst) in alle redelijkheid en objectiviteit wel over discusseren, want wellicht zijn er verbeterpunten.

Verder sterkte in je omstandigheden,
Ron.

Hallo Ron,
Ook jij bedankt voor je mooie reactie,ik voel me wel een beetje de zondaar momenteel,maar ik wil nog een ding zeggen,als iemand een groot inkomen heeft gun ik die ook een grote auto,boot (heb ik zelf ook gehad,maar door lichamelijke slijtage is dit allemaal weg)of in dit geval een groot Hauptwerk orgel,maar er zijn ook heel veel orgelfreaks die dat niet hebben,dus laten we die mensen dan niet het gevoel geven dat ze er niet bij horen.En verder ben ik zeer benieuwd naar jou Hauptwerk orgel,de foto,s zien er veel belovend uit.

een vriendelijke groet uit Giessenburg.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 12 jul 2011 22:18

Re: tevredenheid?

Voor het slot er op komt, sluit ik me graag aan bij Ron en Kees. Jan, ik ben blij dat je terugkomt op sommige dingen die je in je openingsbericht zei en dat je een gezonde dosis zelfkritiek laat zien. En ik wil je veel sterkte wensen.
Gratis orgelmuziek op mijn website.
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 12 jul 2011 23:51

Re: tevredenheid?

Ik ben nooit zo voor een slot. ;)
Ik heb op andere forums ook wel eens meegemaakt dat daar om gevraagd werd. Maar altijd bleek de "zelfregulering" onder de gebruikers groot te zijn en was het "eind goed, al goed"! En zo hoort het ook!
En als het echt moet, kan onze beheerder altijd een grof bericht verwijderen.
Ron

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 13 jul 2011 09:49

Re: tevredenheid?

Geen slot maar toch een slot.
Want er zal toch wel een keer een bericht komen die de laatste is in deze serie.

(slot)


:P

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com