Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

voor Jan Zwart liefhebbers

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 370

Geregistreerd: 12 dec 2012 17:54

Woonplaats: Belgrado

Bericht 25 maart 2015 18:06

voor Jan Zwart liefhebbers

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 25 maart 2015 21:06

Re: voor Jan Zwart liefhebbers

Dat komt geweldig goed uit, ik had dit stuk ooit gekocht maar ben het boekje helaas kwijtgeraakt.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 25 maart 2015 21:15

Re: voor Jan Zwart liefhebbers

Hier staat nog meer bladmuziek: http://imslp.org/wiki/Category:Zwart,_Jan

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 25 maart 2015 23:25

Re: voor Jan Zwart liefhebbers

Dat is ook suf, ik kom toch regelmatig op imslp, en dat heb ik nooit gezien. Maar is zijn werk dan al rechtenvrij?
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 26 maart 2015 00:30

Re: voor Jan Zwart liefhebbers

MrNhanduc schreef:Dat is ook suf, ik kom toch regelmatig op imslp, en dat heb ik nooit gezien. Maar is zijn werk dan al rechtenvrij?

Wat maakt het uit? Geweldig toch dat iedereen nu van zijn muziek kan genieten?
Er zitten echt wel leuke stukken bij -vind ik. (zonder nu een discussie over de muzikaliteit te willen ontlokken).
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 26 maart 2015 00:37

Re: voor Jan Zwart liefhebbers

Het werk van componisten die langer dan 70 jaar zijn overleden valt onder het Publiek Domein. Dit houdt in dat de werken niet meer beschermd zijn en u ze vrij mag gebruiken. Op een bewerking of nieuwe bundeling kan wel auteursrecht berusten.
Jan Zwart (20 August 1877 — 13 July 1937)


Nog een leuke bij de Buma/Stemra:

Het kopiëren van bladmuziek, zonder commercieel oogmerk en voor eigen oefening, studie of gebruik, op een andere manier dan met een fotokopieerapparaat dus, is toegestaan in artikel 16 c van de Auteurswet, mits daarvoor een billijke vergoeding wordt betaald. In Nederland is dat geregeld met heffingen op voorwerpen (cd’s, dvd’s, harddisks, smartphones) op basis van de Thuiskopieregeling.
Bron: http://www.bumastemra.nl/gebruikers/muziekvastleggen/verschillende-soorten-muziek-kopieren/grafisch-reproductierecht/algemene-informatie/

Dus op een tablet mag, op papier niet
Avatar gebruiker

Berichten: 132

Geregistreerd: 16 jun 2014 14:29

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 26 maart 2015 00:43

Re: voor Jan Zwart liefhebbers

Evert-Jan schreef:Het werk van componisten die langer dan 70 jaar zijn overleden valt onder het Publiek Domein. Dit houdt in dat de werken niet meer beschermd zijn en u ze vrij mag gebruiken. Op een bewerking of nieuwe bundeling kan wel auteursrecht berusten.
Jan Zwart (20 August 1877 — 13 July 1937)


Nog een leuke bij de Buma/Stemra:

Het kopiëren van bladmuziek, zonder commercieel oogmerk en voor eigen oefening, studie of gebruik, op een andere manier dan met een fotokopieerapparaat dus, is toegestaan in artikel 16 c van de Auteurswet, mits daarvoor een billijke vergoeding wordt betaald. In Nederland is dat geregeld met heffingen op voorwerpen (cd’s, dvd’s, harddisks, smartphones) op basis van de Thuiskopieregeling.
Bron: http://www.bumastemra.nl/gebruikers/muziekvastleggen/verschillende-soorten-muziek-kopieren/grafisch-reproductierecht/algemene-informatie/

Dus op een tablet mag, op papier niet



Zondagmorgen Ipad maar meenemen dus....

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 26 maart 2015 08:08

Re: voor Jan Zwart liefhebbers

Die quote van Buma/Stemra is wel op meerdere manieren uit te leggen als je het mij vraagt...maar als ik nu al een Ipad heb, dan heb ik al betaald voor kopiëren, dan mag het toch ook op papier?

[offtopic[Er zou eigenlijk een e-reader moeten komen op het formaat van een opengeslagen orgelboek. Al had ik een Ipad, ik zou het veel te klein vinden.[/offtopic]

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 26 maart 2015 11:33

Re: voor Jan Zwart liefhebbers

Bram schreef:Zondagmorgen Ipad maar meenemen dus....

Om in de kerk te spelen, bedoel je? Dat is volgens mij geen eigen gebruik, dus is vrees dat dat niet mag, hoor! :oops:

Evert-Jan schreef:Dus op een tablet mag, op papier niet

Op papier mag ook, maar alleen gedeelten:

In artikel 16b van de Auteurswet staat dat het is toegestaan om als natuurlijk persoon een paar (2 of 3) fotokopieën van klein gedeelte van een partituur of van de partijen van een muziekwerk, en de in die werken opgenomen andere werken te maken. Hiervoor is dus geen toestemming van de rechthebbenden nodig. Tevens geldt dat dergelijke kopieën alléén gebruikt worden voor eigen oefening, zelfstudie of eigen gebruik; daar valt het gebruik binnen een (muziek-) vereniging/koor niet onder. De gehele bladmuziek kopiëren is niet toegestaan.

Dus een kopietje van een paar bladzijden, zodat je niet hoeft om te slaan, is geen probleem. Alleen bij een publieke uitvoering mag het dus weer niet. Al denk ik niet dat daar ooit moeilijk over gedaan zou worden als je het origineel erbij hebt.

Jaap380 schreef:Wat maakt het uit?

Zo'n reactie snap ik niet. :(
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com