Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Content ook met Hauptwerk aan de slag

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 20 mei 2015 11:55

Content ook met Hauptwerk aan de slag

Op zaterdag 16 mei heb ik met onze kleinzoon en zijn vriend, de klavarorganistendag weer eens bezocht. Traditie getrouw, wordt deze gehouden bij Content in Ermelo.
Ik was wel verrast, dat er voornamelijk op de “Hauptwerk” orgels gespeeld werd.

In de “huiskamer showroom” stond een Content 3 klaviers, waaraan HW was toegevoegd met een Vayne “huiskamer” audio-set.
Daar zag ik voor het eerst, hoe eenvoudig het is, om via een tablet te registreren. Deze was ingesteld door Gert-Jan Schipper. “Zwolle” stond daar speelklaar op, zonder zichtbare HW instelmogelijkheden zoals dat gebruikelijk is op het standaard HW scherm.
Over de audio-set wil ik geen gedetailleerde mening geven, ben geen kenner op dat gebied. Het klonk in elk geval wél beter dan mijn eigen MFB boxen!

In de grote zaal stond een Content speeltafel, speciaal voor Hauptwerk en een Cathedral-set van Vayne audio. Deze stond op héél laag vermogen afgesteld, en eigenlijk soms nog iets te veel voor de toch ruime zaal.
Mijn indruk: Wat een DRAAGKACHT uit die set!
Minne Veltman gaf ’s middags een Bach lezing en verzorgde het slotconcert.
Al was de zaal 2 of 3 maal groter geweest, én Minne (behalve zijn eigen enthousiasme) ook pakweg 500 Urker zangers meegebracht had, dan had die audio het prima gered is mijn indruk.

Ook bij Content heeft Hauptwerk dus een vaste plaats gekregen naast het traditionele elektronische orgel.
Bij de dealers komt er daardoor ook een breder aanbod van Hauptwerk orgelmerken. Kopers krijgen steeds meer keus in kant en klare HW orgels.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
HGroet, Gerrit uit Gouda
Avatar gebruiker

Berichten: 326

Geregistreerd: 05 aug 2011 16:03

Woonplaats: Rijsenhout

Bericht 20 mei 2015 19:41

Re: Content ook met Hauptwerk aan de slag

Mijn indruk: Wat een DRAAGKACHT uit die set!


Hallo Gerrit,
Klinkt alsof je een goede dag hebt gehad :)

Mag ik vragen: hoe was in jouw oren de onderlinge balans in de grote set, en dan m.n. de boventonen?
Enige tijd terug in Kampen vond ik juist die verhoudingsgewijs zwak overkomen. Dat was destijds een ontwikkelpunt.
Zijn daar in jouw oren al vorderingen gemaakt?

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 20 mei 2015 20:25

Re: Content ook met Hauptwerk aan de slag

GerrGouw schreef:Minne Veltman

Minne Veldman ;)
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 21 mei 2015 20:48

Re: Content ook met Hauptwerk aan de slag

Gerrit, die d en t daar struikel ik weleens over ja!

Jaco schreef:
Klinkt alsof je een goede dag hebt gehad

Dat kun je wel stellen !!
En zeker ook voor onze kleinzoon en zijn vriend (beiden 12 j.).
Tijdens de Bach sessie zat iedereen behalve die twee in de grote zaal.
Alles wat maar bespeelbaar was in het gebouw, hebben ze toen onder de vingers gehad.
Op de terugweg kreeg ik de opdracht van hen mee, om de datum van de volgende bijeenkomst in de gaten te houden!!

hoe was in jouw oren de onderlinge balans in de grote set, en dan m.n. de boventonen?

Mijn oren vonden de boventonen iets te zwak en het laag soms iets te sterk.
Op je 64e is dat voor de boventonen niet zo vreemd én ik zat nogal buiten het directe straalbereik van de boxen. Maar juist wel weer dicht bij die grote woofer.
M’n luisterbeleving lijkt op die van jou, maar door de plaats waar ik zat, ook wel meer verklaarbaar. Wat het laag betreft, moet zo’n cathedralset denk echt een flink stuk bij je vandaan staan.
HGroet, Gerrit uit Gouda

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com