Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

orgelexcursie Rouen

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 335

Geregistreerd: 23 feb 2011 22:54

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 21 jun 2015 13:52

orgelexcursie Rouen

Net terug van twee dagen orgelexcursie met VoxHumana.
6 concerten op fantastische Cavaille Coll orgels met de saint. Ouen als klapstuk. Arjen Leistra en Ben van Oosten stegen daar boven zichzelf uit.
Volgend jaar is er een driedaagse reis naar Londen. Ook een aanrader.

Afbeelding
orgelspelen is meer dan alleen maar noten lezen

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 21 jun 2015 14:53

Re: orgelexcursie Rouen

Hoi,

Alleen wel jammer dat bij laatste concert van Ben de tongwerken van het hoofdwerk niet meer functioneerden. Verder een zeer geslaagde excursie; heerlijk genoten van mooi orgelspel, prachtige orgels en een goede organisatie.

Mvg,
Paul.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 22 jun 2015 00:01

Re: orgelexcursie Rouen

De concertgevers op zaterdag: Lara Schaffner, Ben van Oosten en Arjen Leistra. Zij nemen het applaus in ontvangst.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 22 jun 2015 09:37

Re: orgelexcursie Rouen

Tsjonge, ik hoop ooit nog eens met zo'n mooie reis mee te gaan. Rouen, dat klinkt op CD al buitenaards, hoe moet dat wel niet in het echt zijn. Ook mooi om te zien hoe vol het is!
Avatar gebruiker

Berichten: 335

Geregistreerd: 23 feb 2011 22:54

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 22 jun 2015 18:31

Re: orgelexcursie Rouen

MrNhanduc schreef:Tsjonge, ik hoop ooit nog eens met zo'n mooie reis mee te gaan. Rouen, dat klinkt op CD al buitenaards, hoe moet dat wel niet in het echt zijn. Ook mooi om te zien hoe vol het is!


Voor mij één van de mooiste orgels in zijn soort. Als je de kans hebt ook dit orgel in het echt te beluisteren moet je het zeker doen.
orgelspelen is meer dan alleen maar noten lezen

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 22 jun 2015 19:53

Re: orgelexcursie Rouen

mbouwheer schreef:
MrNhanduc schreef:Tsjonge, ik hoop ooit nog eens met zo'n mooie reis mee te gaan. Rouen, dat klinkt op CD al buitenaards, hoe moet dat wel niet in het echt zijn. Ook mooi om te zien hoe vol het is!


Voor mij één van de mooiste orgels in zijn soort. Als je de kans hebt ook dit orgel in het echt te beluisteren moet je het zeker doen.



ik ken het orgel niet live, maar zou dit gesampeld nog iets toevoegen? t.o.v. bv Caen


gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 22 jun 2015 20:48

Re: orgelexcursie Rouen

Is het niet al eens door iemand 'nagebouwd' met een aangepaste ODF, waarbij de dispositie van Rouen als uitgangspunt is genomen? Kan me een topic van het wereldwijde Hauptwerk forum herinneren.

Berichten: 164

Geregistreerd: 09 nov 2012 23:04

Bericht 22 jun 2015 21:32

Re: orgelexcursie Rouen

Dat klopt, Geert heeft destijds hier nog aandacht aan geschonken.
Het is een mix van Metz, st Max en Santanyi .

Ikzelf heb gepoogd deze ODF te verkrijgen alleen helaas zonder resultaat .

De maker heeft een website alleen reageerde niet op mijn verzoek.
In aanvang stond er een aanschaf prijs bij, kort daarna zijn deze prijzen weer verwijderd ?.

Heb overigens nog wel interesse !

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 22 jun 2015 21:42

Re: orgelexcursie Rouen

De website van "Rouen": https://sites.google.com/site/bonoldilorenzo/hauptwerk/hauptwerk-1.
Deze combinatieset gebruikt nog de "oude" Caen V2 en dus niet de laatste versie.

Berichten: 164

Geregistreerd: 09 nov 2012 23:04

Bericht 22 jun 2015 21:50

Re: orgelexcursie Rouen

Evert Jan bedankt ik was aan het zoeken.
Dit onderwerp staat bij,


Samplesets pag 3 rouen

Je bent sneller !,
Avatar gebruiker

Berichten: 74

Geregistreerd: 03 maart 2011 01:05

Woonplaats: Haaksbergen

Bericht 22 jun 2015 23:13

Re: orgelexcursie Rouen

De website van "Rouen": https://sites.google.com/site/bonoldilo ... auptwerk-1.
Deze combinatieset gebruikt nog de "oude" Caen V2 en dus niet de laatste versie.


Deze combinatieset is leuk geprobeerd maar benaderd bij lange na niet het origineel. In Rouen zei iemand me dat Jiri Zurek een paar jaar geleden contact had met de vertegenwooordigers van de St.Ouen om het op te mogen nemen voor Hauptwerk. Die opname zou zijn toegestaan, maar onhaalbaar gezien het omgevingsgeluid van buiten (dat je binnen goed kan horen, het verkeer gaat dag en nacht door).
Dat is een broodje-aap-verhaal ! Ik heb van meerdere insiders gehoord dat er helaas nooit en te nimmer toestemming zal komen om dit orgel op te nemen. De huidige organiste van de kerk (mw. Morisset-Balier) is tegen evenals de rechthebbenden. Dit orgel staat hoog op de monumentenlijst van beschermde Cavaillé-Coll orgels evenals de St.Denis en St.Sulpice.
Erg jammer, want dat was pas een mooi project geweest om uit te voeren !
Avatar gebruiker

Berichten: 335

Geregistreerd: 23 feb 2011 22:54

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 22 jun 2015 23:27

Re: orgelexcursie Rouen

Hele klus om dit goed op te nemen met deze enorme akoestiek.
Caen ken ik niet live dus ik weet niet of dit wat toe zou voegen.
orgelspelen is meer dan alleen maar noten lezen

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 23 jun 2015 07:00

Re: orgelexcursie Rouen

Twee jaar geleden heb ik Caen kort live gehoord. Afgelopen weekend het orgel in Rouen ook live gehoord. Voor mij steekt Rouen ver uit boven Caen. De sampleset van Caen heb ik niet en kan daar dus niet over oordelen.

Mvg,
Paul.
Avatar gebruiker

Berichten: 97

Geregistreerd: 20 nov 2011 13:17

Woonplaats: Haaksbergen

Bericht 23 jun 2015 11:52

Re: orgelexcursie Rouen

mbouwheer schreef:Hele klus om dit goed op te nemen met deze enorme akoestiek.
Caen ken ik niet live dus ik weet niet of dit wat toe zou voegen.


Ik heb in Caen het orgel live gehoord en heb ook de sampleset: de sampleset (vs. 2.1) komt behoorlijk dicht in de buurt van het origineel (behalve de tongwerken van het pedaal, die vind ik minder).

Berichten: 296

Geregistreerd: 08 maart 2011 22:05

Woonplaats: Elspeet

Bericht 24 jun 2015 09:58

Re: orgelexcursie Rouen

Ik heb van meerdere insiders gehoord dat er helaas nooit en te nimmer toestemming zal komen om dit orgel op te nemen. De huidige organiste van de kerk (mw. Morisset-Balier) is tegen evenals de rechthebbenden. Dit orgel staat hoog op de monumentenlijst van beschermde Cavaillé-Coll orgels evenals de St.Denis en St.Sulpice.
Erg jammer, want dat was pas een mooi project geweest om uit te voeren !


Goedemorgen,
Off-topic natuurlijk, maar welke argumenten tegen een hauptwerk-opname zijn nu in feite terecht?
Een instortende verkoop van cd's ? Nep-cd's op de markt ? Ik kan het niet geloven.

Één ongelukje a-la 'Nantes', en er is helemaal niets meer ...

http://nos.nl/artikel/2041503-grote-bra ... antes.html
Of deze: https://vine.co/v/eeXvnTEQ1VL


WiBo

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 24 jun 2015 10:07

Re: orgelexcursie Rouen

Goedemorgen,
Off-topic natuurlijk, maar welke argumenten tegen een hauptwerk-opname zijn nu in feite terecht?
Een instortende verkoop van cd's ? Nep-cd's op de markt ? Ik kan het niet geloven.

Één ongelukje a-la 'Nantes', en er is helemaal niets meer ...

http://nos.nl/artikel/2041503-grote-bra ... antes.html
Of deze: https://vine.co/v/eeXvnTEQ1VL


WiBo


Aan dat scenario moet je toch niet denken, al zou het verlies niet veel kleiner zijn als er wel een Hauptwerk-opname was.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 24 jun 2015 15:55

Re: orgelexcursie Rouen

WiBo schreef:
Ik heb van meerdere insiders gehoord dat er helaas nooit en te nimmer toestemming zal komen om dit orgel op te nemen. De huidige organiste van de kerk (mw. Morisset-Balier) is tegen evenals de rechthebbenden. Dit orgel staat hoog op de monumentenlijst van beschermde Cavaillé-Coll orgels evenals de St.Denis en St.Sulpice.
Erg jammer, want dat was pas een mooi project geweest om uit te voeren !


Goedemorgen,
Off-topic natuurlijk, maar welke argumenten tegen een hauptwerk-opname zijn nu in feite terecht?
Een instortende verkoop van cd's ? Nep-cd's op de markt ? Ik kan het niet geloven.

Één ongelukje a-la 'Nantes', en er is helemaal niets meer ...

http://nos.nl/artikel/2041503-grote-bra ... antes.html
Of deze: https://vine.co/v/eeXvnTEQ1VL


WiBo


juist een sampleset zou de cd verkoop omhoog stuwen lijkt me!!!

ik zelf koop juist een cd, als ik er ook een sampleset van in mijn bezit heb.

door een sampleset komt juist het orgel opnieuw onder de aandacht lijkt mij.

maar goed de ware reden zal wel veel ingewikkelder zijn, een doolhof van regels en het verkrijgen van toestemming.


gr
JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 1

Geregistreerd: 06 aug 2015 18:46

Bericht 07 aug 2015 23:07

Re: orgelexcursie Rouen

Wat leuk, :D , om mezelf in de St. Ouen van achteren te zien.

Voor iedereen die ooit een keer naar Rouen wil om een concert bij te wonen raad ik aan om in de maand mei te gaan.
In die maand is er namelijk ieder jaar een cultureel festival, genaamd "Curieux Printemps". (Eerder "Printemps de Rouen") Dan worden in het weekend rond 15/16 mei verschillende orgelconcerten gegeven, ook in de St Ouen. Je kunt dan ook een workshop orgelpijp maken volgen.
Hierbij de link naar het programma van afgelopen mei 2015: http://en.calameo.com/read/000036083ba525046b1f1

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com