Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Estafette-Excursie bij Forumleden

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 119

Geregistreerd: 04 sep 2012 22:46

Bericht 22 jun 2015 09:58

Estafette-Excursie bij Forumleden

Beste mensen,

Ik lanceer hierbij een geste: is het een idee dat wij als forumleden bij toerbeurt kennismaken met elkaars instrument en dat ter welwillende bespeling beschikbaar stellen aan onze forumleden die daar interesse in hebben?

Schiet maar eens op dit idee.
Wellicht kan de beheerder een overzichtskaartje maken waar de forumleden wonen?


Gr. Huib van der Geer
(ik woon in Oene, Gelderland)
"Met het oog op de jeugd, moeten wij, zingen,verzen componeren en telkens wanneer het nuttig en heilzaam is, zou ik alle klokken maar laten luiden, alle orgel laten dreunen en alles geluid laten maken waar geluid in zit." (Luther)

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 22 jun 2015 10:35

Re: Estafette-Excursie bij Forumleden

Dat lijkt me zeker leuk ja, eens per maand ofzo een 'open dag' bij een forumlid. Lijkt mij mooi om op die manier verschillende typen klavieren (Fatar, UHT, gemidifceerd Heyligers etc.), audio en samplesets te horen.

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 22 jun 2015 17:25

Re: Estafette-Excursie bij Forumleden

huib schreef:

Wellicht kan de beheerder een overzichtskaartje maken waar de forumleden wonen?


Gr. Huib van der Geer
(ik woon in Oene, Gelderland)



Lijkt me niet zo'n goed idee als ik zie hoe weinig leden hun woonplaats vermelden.
Avatar gebruiker

Berichten: 335

Geregistreerd: 23 feb 2011 22:54

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 22 jun 2015 18:27

Re: Estafette-Excursie bij Forumleden

Geen probleem. Welkom in Apeldoorn.
Kan eventueel gecombineerd worden met spelen op het Steendam orgel in de Eben- Haëzerkerk.
orgelspelen is meer dan alleen maar noten lezen

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 22 jun 2015 19:49

Re: Estafette-Excursie bij Forumleden

Geen probleem; ook hier welkom. Een open dag 1x per maand bij een forumlid (natuurlijk steeds wisselend). Leuk idee; vooral om een andere samplesets te kunnen horen en te bespelen.

Mvg,
Paul.

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 22 jun 2015 20:51

Re: Estafette-Excursie bij Forumleden

Ik noteer al:

- Oene
- Apeldoorn
- Weesp (wellicht gecombineerd met een bespeling van het Bätz orgel? 8-) )

Jullie zijn ook zeker welkom in Zetten, maar HW free is niet erg uitdagend, dus ik denk dat er leukere opties zijn ;)
Avatar gebruiker

Berichten: 119

Geregistreerd: 04 sep 2012 22:46

Bericht 22 jun 2015 22:04

Re: Estafette-Excursie bij Forumleden

Durven we onze NAW gegevens met elkaar te delen?
"Met het oog op de jeugd, moeten wij, zingen,verzen componeren en telkens wanneer het nuttig en heilzaam is, zou ik alle klokken maar laten luiden, alle orgel laten dreunen en alles geluid laten maken waar geluid in zit." (Luther)
Avatar gebruiker

Berichten: 335

Geregistreerd: 23 feb 2011 22:54

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 22 jun 2015 23:13

Re: Estafette-Excursie bij Forumleden

Als je alleen een datum, tijdstip en woonplaats in dit topic plaatst kan iedereen die wil komen zich per pb aanmelden en op die manier het adres terug gestuurd krijgen.

Wel goed om de samplesets waarover je beschikt erbij te plaatsen. En het gaat niet alleen om deelnemers met hele dikke opstellingen want ook het onderling contact is op zichzelf denk ik erg leuk.

Ooit zelfs eens op deze manier bij Gert, de forumbeheerder geweest en dat was erg leuk.
orgelspelen is meer dan alleen maar noten lezen
Avatar gebruiker

Berichten: 119

Geregistreerd: 04 sep 2012 22:46

Bericht 23 jun 2015 08:17

Re: Estafette-Excursie bij Forumleden

Inderdaad, belangrijkste is het orgel (speel)plezier om met elkaar te beleven, dikke/dunne samplesets en installaties en HW zijn de "slechts" de aanleiding daartoe, sets/installaties/met aangehangen pedaal mogen ook natuurlijk.....

Op welke dag/avond past het beste?


Gr.

Huib
"Met het oog op de jeugd, moeten wij, zingen,verzen componeren en telkens wanneer het nuttig en heilzaam is, zou ik alle klokken maar laten luiden, alle orgel laten dreunen en alles geluid laten maken waar geluid in zit." (Luther)

Berichten: 546

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 23 jun 2015 09:32

Re: Estafette-Excursie bij Forumleden

Heel leuk, maar vooral ook leerzaam idee.

Kan je niet alleen kennismaken met verschillende klavieren, maar ook zien hoe anderen het opgelost hebben.

Wat zeker niet onbelangrijk is dat je ook verschillen kunt horen in audiosystemen.
Al die (semi) handelaren :oops: roepen dat ze het het beste in huis hebben, maar dan kan je de verschillen ook horen, bij particuliere initiatieven zijn vaak erg mooie doordachte oplossingen te vinden.

Mooier zou zijn alles naast elkaar te zetten, maar dat is ondoenlijk.

mvg

André

Berichten: 47

Geregistreerd: 26 jul 2012 15:06

Woonplaats: Spijkenisse

Bericht 23 jun 2015 09:34

Re: Estafette-Excursie bij Forumleden

Leuk!

Binnenkort ook welkom in Spijkenisse!
Avatar gebruiker

Berichten: 132

Geregistreerd: 16 jun 2014 14:29

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 23 jun 2015 10:04

Re: Estafette-Excursie bij Forumleden

Heel leuk idee. Als mijn console klaar is ook hartelijk welkom in Sliedrecht.

mvg
Bram

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 23 jun 2015 12:33

Re: Estafette-Excursie bij Forumleden

MrNhanduc schreef:Ik noteer al:

- Oene
- Apeldoorn
- Weesp (wellicht gecombineerd met een bespeling van het Bätz orgel? 8-) )

Jullie zijn ook zeker welkom in Zetten, maar HW free is niet erg uitdagend, dus ik denk dat er leukere opties zijn ;)
Waar jij Weesp leest weet ik niet. Ik zie het in ieder geval nergens staan. Ik ben het namelijk niet.

Mvg,
Paul.

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 23 jun 2015 13:16

Re: Estafette-Excursie bij Forumleden

O ik dacht dat je daar woonde ;)

Berichten: 546

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 23 jun 2015 14:26

Re: Estafette-Excursie bij Forumleden

Is het niet een idee om als er meerdere HW systemen in 1 plaats /regio zijn de openstelling te combineren?


mvg

André

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 23 jun 2015 16:05

Re: Estafette-Excursie bij Forumleden

Op een nader te bepalen vrijdagavond ben je in klein gezelschap welkom in ZuidWest Drenthe.
Ik bezit Anloo, Freiberg, Tholen en Gapinge als commerciële sets, daarnaast nog enkele demo's.
Ik heb al wel vaker op uitnodiging gasten ontvangen die mijn orgel zijn komen bespelen, ook vind ik het zelf leuk om uit te leggen hoe de installatie hardwaretechnisch in elkaar steekt (midi /display's ) en hoe en waarom ik de audioweergave heb gemaakt zoals deze nu is. Deze mensen waren echter niet echt bekend met Hauptwerk, dus de verrassing is dan des te groter. Je loopt nu het risico van vergelijken en daarop beoordelen.
Details en afspraken via PM. Vanzelfsprekend staat de koffie klaar.

Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 332

Geregistreerd: 14 okt 2013 13:37

Woonplaats: Scherpenisse (ZLD)

Bericht 23 jun 2015 16:34

Re: Estafette-Excursie bij Forumleden

Mooi idee. Ik hoop in het najaar 2015 mijn nieuw Hauptwerk-orgel klaar te hebben. Ik praat af en toe al een beetje mee op het forum, maar als mijn orgel klaar is hoop ik mijzelf voor te stellen en hoor je meer van mij. En uiteraard nodig ik dan iedereen graag uit om hier te komen spelen. Ik heb Tholen, Dom-Bédos, Utrecht, Hoofdorgel in de Laurens te Rotterdam en nog een aantal oudere stereo-sets. Heusden staat op mijn verlanglijstje.

Berichten: 39

Geregistreerd: 15 jun 2015 21:20

Bericht 24 jun 2015 10:22

Re: Estafette-Excursie bij Forumleden

Lijkt me ontzettend leuk!
Over een aantal weken is mijn orgel klaar met de samplesets Caen, Doesburg, de gratis set Dluga Koscielcna en een uitgebreide demo van het hoofdorgel van Rotterdam.

Berichten: 18

Geregistreerd: 14 feb 2011 15:50

Bericht 24 jun 2015 22:52

Estafette-Excursie bij Forumleden

Lijkt mij een goed plan. Stel mijn orgel dan ook graag ter beschikking om eens wat orgels uit te proberen en leuke contacten op te doen en waar mogelijk elkaar tips te geven voor eventuele verbeteringen.
Wij hebben de volgende orgels geinstalleerd: Rotterdam-Utrecht-Kampen- Cean-Metz-Arlsheim-Salisbury-Velosovo-Zwolle-Doesburg- Rieti Dom Bedos.Contacten om andere Hauptwerk orgels in het Oosten en Noorden te bekijken en te bespelen zien wij dan ook gaarne tegemoet.
Gerrit en Hermien Teunis Elzenlaan 34 Wierden tel 0619432897 of 0546572303
Avatar gebruiker

Berichten: 298

Geregistreerd: 13 nov 2013 21:59

Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Bericht 25 jun 2015 10:21

Re: Estafette-Excursie bij Forumleden

Dit forum is bedoeld om kennis en ervaring uit te wisselen. En dat voorziet meer dan in een behoefte!

Maar kennelijk is bij diverse forumleden ook behoefte aan ontmoeting. Liefst natuurlijk rondom een Hauptwerkorgel.

In feite zag je dat al bevestigd in de opkomst bij de Hauptwerkdag in Dordrecht, en de presentatie van de Bavo in Haarlem. Maar deze bijeenkomsten werden georganiseerd door commerciële aanbieders.

Je zou kunnen overwegen een soort Hauptwerk vereniging te starten, van waaruit bepaalde activiteiten kunnen worden georganiseerd. Een hauptwerk-dag, een instrument bezoeken, een workshop klavieren maken bij een orgelbouwer, enz, enz. bedenk het maar, ideeën en mogelijkheden genoeg.

Maar voor een goed draaiende vereniging heb je een (naast leden) een bestuur, en commissies nodig die er tijd en energie in willen steken. (Je kan niet verwachten dat de forum beheerders dat wel even op zich zullen nemen)
Dus je hebt minstens 12 mensen nodig om dit te trekken! Liefst ook nog met een geografische spreiding.

Zou er draagvlak zijn voor zo'n initiatief?
Avatar gebruiker

Berichten: 119

Geregistreerd: 04 sep 2012 22:46

Bericht 25 jun 2015 17:03

Re: Estafette-Excursie bij Forumleden

Ik denk dat het vormen van een vereniging op zich sympathiek is, maar dood zal bloeden. Mijn geste was en is een "spontane", periodieke ontmoeting rondom verschillende Hauptwerk-installaties.
Als blijkt dat er voldoende respons is op deze geste ( en daar begint het voorzichtig op te lijken is mijn mening) kan er worden bezien hoe en zo ja "op te schalen" en te verbreden.

Ik wil best bijvoorbeeld met het adres in Apeldoorn en mijn buurman in Oene, ja daar zelfs 2 installaties op ca 400 m1 van elkaar... een dag in de komende zomervakantie beschikbaar zijn als bezoekadres. We hebben een grote tuin met vrij uitzicht, je kunt daar prima je meegenomen consumpties soldaat maken, en ruime parkeergelegenheid .
Tevens bij restaurant Dorpszicht de beste biefstuk van Nederland wegkauwen ( niet open op woensdag)... van de beste slager Ter Wheele.
of loop ik na deze regel het risico verbannen te worden naar de culinair-commerciele afdeling van het forum....

Gr. Huib van der Geer
Kruisstraat 5,
8167 NB Oene
"Met het oog op de jeugd, moeten wij, zingen,verzen componeren en telkens wanneer het nuttig en heilzaam is, zou ik alle klokken maar laten luiden, alle orgel laten dreunen en alles geluid laten maken waar geluid in zit." (Luther)
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 26 jun 2015 08:44

Re: Estafette-Excursie bij Forumleden

David Peekstok schreef:Dit forum is bedoeld om kennis en ervaring uit te wisselen. En dat voorziet meer dan in een behoefte!

Maar kennelijk is bij diverse forumleden ook behoefte aan ontmoeting. Liefst natuurlijk rondom een Hauptwerkorgel.

In feite zag je dat al bevestigd in de opkomst bij de Hauptwerkdag in Dordrecht, en de presentatie van de Bavo in Haarlem. Maar deze bijeenkomsten werden georganiseerd door commerciële aanbieders.

Je zou kunnen overwegen een soort Hauptwerk vereniging te starten, van waaruit bepaalde activiteiten kunnen worden georganiseerd. Een hauptwerk-dag, een instrument bezoeken, een workshop klavieren maken bij een orgelbouwer, enz, enz. bedenk het maar, ideeën en mogelijkheden genoeg.

Maar voor een goed draaiende vereniging heb je een (naast leden) een bestuur, en commissies nodig die er tijd en energie in willen steken. (Je kan niet verwachten dat de forum beheerders dat wel even op zich zullen nemen)
Dus je hebt minstens 12 mensen nodig om dit te trekken! Liefst ook nog met een geografische spreiding.

Zou er draagvlak zijn voor zo'n initiatief?



Ik wil wel even opmerken dat de HW-dag in Dordrecht is georganiseerd door Reinier en ondergetekende, beiden forumlid zonder commerciele belang!
Dat CMO zich meldde met de mededeling dat zij graag een paar zaken zou willen presenteren op deze dag was voor ons een kadootje. 2 opstellingen waren een feit en de kosten van kerkhuur waren gedekt.
Geen dag zonder Bach!
Avatar gebruiker

Berichten: 298

Geregistreerd: 13 nov 2013 21:59

Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Bericht 26 jun 2015 10:41

Re: Estafette-Excursie bij Forumleden

Andre_Kaptein schreef:
David Peekstok schreef:
In feite zag je dat al bevestigd in de opkomst bij de Hauptwerkdag in Dordrecht, en de presentatie van de Bavo in Haarlem. Maar deze bijeenkomsten werden georganiseerd door commerciële aanbieders.


Ik wil wel even opmerken dat de HW-dag in Dordrecht is georganiseerd door Reinier en ondergetekende, beiden forumlid zonder commerciele belang!
Dat CMO zich meldde met de mededeling dat zij graag een paar zaken zou willen presenteren op deze dag was voor ons een kadootje. 2 opstellingen waren een feit en de kosten van kerkhuur waren gedekt.


Sorry André!
Ik had op dat moment nog nauwelijks van Hauptwerk gehoord. Ik liep die zaterdag met mijn dochter te winkelen in Dordt, en liepen 'toevallig' deze kapel binnen. Het klopt dat toen bij mij (als leek) de indruk ontstaan is dat dit een commerciële bijeenkomst was. Het heeft me wel verder op het spoor van Hauptwerk gezet. Nu weet ik dus dat ik jou daar voor moet bedanken! ;)

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 26 jun 2015 17:46

Re: Estafette-Excursie bij Forumleden

Het regent nog niet bepaald reacties uit het noorden. Vanuit mijn woonplaats gezien zie ik Wierden en Oene op acceptabele afstand, globaal half uur, resp 45 minuten. Ik weet dat er Hauptwerkers dichter bij wonen; misschien geen belangstelling? Ik heb ook nog geen reacties per PB ontvangen. Iemand anders wel concreet?

Jan

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 26 jun 2015 20:18

Re: Estafette-Excursie bij Forumleden

Ik denk dat het beter is dat iemand een datum prikt en dan zijn huis/orgel open stelt. Het is leuk om bij iemand langs te gaan, het is nog leuker als nog 3 anderen dat ook doen.
Volgende

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com