Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

sample kopen of downloaden

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 98

Geregistreerd: 24 jul 2015 15:12

Bericht 01 aug 2015 00:00

sample kopen of downloaden

De uitleg bij aankoop van samples is:
"Als je een sampleset koopt, geeft de leverancier dit door aan 'hauptwerk.com' (Milan Digital Audio), deze vraagt via de mail een license-update-request-file".

1. de lev. gaat dus downloaden op usb en stuurt post. duurt alles enkele dagen. Niet meer van deze tijd lijkt me. Gaat dat echt zo?
2. hoe kan de lev. die requestfile aanvraag doen? Heeft hij mijn comp. met HW-dongle?
3. als ik nu zelf download (sneller, soms goedkoper) hoe kom ik dan aan de licentie?
4. En geldt dit proces van lic.aanvraag voor elke sample en leverancier? Is er dan één partij die dit regelt en administreert voor alle leveranciers/concurrenten? (zoiets als de stichting domeinnaam-org.)
5. wat gebeurt er als Milan of X op vakantie of ziek zijn of er mee stopt? Hoe krijg je dan de lic. want voor de download is al wel honderden E betaald maar je kan er nog niets mee en moet maar hopen dat de lic.aanvraag aankomt en koper de link ontvang. Begrijp ik dat goed?

Kortom, het aanschaffen van een licencie-sample is voor mij nog een mistig proces.
(en de gratis samples van hobbyisten eigenlijk ook maar dan betreffende de procedure en problemen ermee als ik alle vragen daarover lees)
Of zit het toch simpeler in elkaar?

mvg en bvd!

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 01 aug 2015 01:40

Re: sample kopen of downloaden

bruce schreef:De uitleg bij aankoop van samples is:
"Als je een sampleset koopt, geeft de leverancier dit door aan 'hauptwerk.com' (Milan Digital Audio), deze vraagt via de mail een license-update-request-file".dit geld enkel voor beveiligde sets

1. de lev. gaat dus downloaden op usb en stuurt post. duurt alles enkele dagen. Niet meer van deze tijd lijkt me. Gaat dat echt zo? bij veel lev. kan je kiezen opsturen of downloaden,als je dowload krijg je na ontvangst van de betaling een downloadlink waarmee je direct kan downloaden.
als je kiestvoor opsturen komt dit uiteraard op een fysiek medium bij je thuis.

2. hoe kan de lev. die requestfile aanvraag doen? Heeft hij mijn comp. met HW-dongle?
als je een set besteld dan geeft de setmaker dit door aan Milan, deze stuurt je een uitnodiging per mail om een dongle update request te doen, daarna krijg je een bewerkt bestandje terug wat jij vervolgens weer via HW op je dongle zet.
3. als ik nu zelf download (sneller, soms goedkoper) hoe kom ik dan aan de licentie?
is inderdaad sneller, maar als er een licentie nodig is gaat dit altijd via Milan.
4. En geldt dit proces van lic.aanvraag voor elke sample en leverancier? Is er dan één partij die dit regelt en administreert voor alle leveranciers/concurrenten? (zoiets als de stichting domeinnaam-org.)
alle nodige registratie en dongle update's lopen via Milan digital audio(hij is ook eigenaar van HW)
5. wat gebeurt er als Milan of X op vakantie of ziek zijn of er mee stopt? Hoe krijg je dan de lic. want voor de download is al wel honderden E betaald maar je kan er nog niets mee en moet maar hopen dat de lic.aanvraag aankomt en koper de link ontvang. Begrijp ik dat goed?
meestal als Milan er zelf niet is neemt een derde de aanvragen over, ik heb nog nooit meegemaakt dat er een licentie niet aankomt
over het algemeen heb je binnen 24 uur je licentie, dat is snel als je het tijds verschil meerekend


Kortom, het aanschaffen van een licencie-sample is voor mij nog een mistig proces.
(en de gratis samples van hobbyisten eigenlijk ook maar dan betreffende de procedure en problemen ermee als ik alle vragen daarover lees)
Of zit het toch simpeler in elkaar?
zoals alle dingen, door te doen leer je, ik weet niet waar je woont, misschien is er een wat ervaren HW-er in jouw buurt die je op weg kan helpen

mvg en bvd!
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 98

Geregistreerd: 24 jul 2015 15:12

Bericht 01 aug 2015 19:12

Re: sample kopen of downloaden

veel is duidelijk geworden. dank.
misschien iets om in de uitleg over dongle op te nemen?

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com