Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

hauptwerk advanced gekocht

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 335

Geregistreerd: 23 feb 2011 22:54

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 30 jul 2011 13:11

hauptwerk advanced gekocht

Ik heb zojuist bij Milan HW4 advanced besteld. Na ruim een half jaar de free versie geprobeerd te hebben nu dus definitief naar HW. Ik heb het rechtstreeks bij Milan besteld omdat hij daar nu goedkoper is. Hij staat daar te koop voor een aanbiedingsprijs van €431.00 (verzendkosten €25.00) Bij aanbieders als mixtuur voor €513.00
orgelspelen is meer dan alleen maar noten lezen

Berichten: 49

Geregistreerd: 12 mei 2011 19:04

Bericht 30 jul 2011 16:18

Re: hauptwerk advanced gekocht

Dat ziet er aantrekkelijk uit maar is dat inclusief BTW en de invoerrechten?
Avatar gebruiker

Berichten: 54

Geregistreerd: 12 feb 2011 13:42

Bericht 30 jul 2011 17:48

Re: hauptwerk advanced gekocht

Ik heb ooit weleens gelezen of gehoord dat een Amerikaanse Hauptwerk versie geen windmodel ondersteund.

Of hier wat van waar is weet ik niet, maar het is wel wat om even naar te kijken misschien.

Ik denk zelf van niet, maar je weet maar nooit..

Berichten: 49

Geregistreerd: 12 mei 2011 19:04

Bericht 30 jul 2011 18:19

Re: hauptwerk advanced gekocht

Klopt, heb ik ook gehoord. Schijnt met patenten te maken te hebben die wel voor US gelden maar niet in EU.

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 30 jul 2011 19:03

Re: hauptwerk advanced gekocht

Dag Martijn,

Dat is een enorme stap vooruit!
Jammer voor jouw, maar bij aflevering dien je nog ongeveer 50 euro invoer/douanerechten te betalen. Per saldo ben je even duur uit, en je hebt het product waarschijnlijk later.

In ieder geval veel succes met HW4 als je het straks binnen hebt.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 30 jul 2011 20:07

Re: hauptwerk advanced gekocht

GertB schreef:Ik heb ooit weleens gelezen of gehoord dat een Amerikaanse Hauptwerk versie geen windmodel ondersteund.

Of hier wat van waar is weet ik niet, maar het is wel wat om even naar te kijken misschien.

Ik denk zelf van niet, maar je weet maar nooit..

Dit wordt geregeld via de licentie op de dongle. Als je buiten de VS woont, heb je gewoon het windmodel, ook al heb je rechtstreeks bij MDA bestelt. Woon je in de VS, dan wordt het windmodel inderdaad via de dongle uitgeschakeld ivm een patent. Er zijn echter geruchten dat dit patent over een paar jaar afloopt. Maar MDA wil hier niets over zeggen, omdat alleen dat al juridische problemen zou kunnen veroorzaken.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 30 jul 2011 20:25

Re: hauptwerk advanced gekocht

Dag Jaap,

Dat is een enorme stap vooruit!
Jammer voor jouw, maar bij aflevering dien je nog ongeveer 50 euro invoer/douanerechten te betalen. Per saldo ben je even duur uit, en je hebt het product waarschijnlijk later.

In ieder geval veel succes met HW4 als je het straks binnen hebt.


Eej Peter! 't Was Jaap niet die HW kocht maar mbouwheer :-) (maar misschien heet hij ook Jaap ??)

Ik moet nog zien of je echt die 50 euro moet betalen. Ik heb in de achterliggende jaren zeker drie keer een pakketje van Milan thuisbezorgd gekregen maar nog nooit iets van douane gemerkt.

HG,
Anton

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 30 jul 2011 21:49

Re: hauptwerk advanced gekocht

Ha Anton,

Weer terug in het land?

Ik heb inderdaad niet goed gelezen, maar inmiddels de fout herstelt.

Afgelopen week moest ik wel degelijk 50 euro afrekenen aan de bezorger, maar dat was in gecalculeerd. Als je er niet op rekend toch wel vervelend denk ik.
Avatar gebruiker

Berichten: 335

Geregistreerd: 23 feb 2011 22:54

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 05 aug 2011 23:12

Re: hauptwerk advanced gekocht

Ik heb nu dus HW 4 free op mijn pc. Als ik de bestelde HW 4 advanced ontvangen heb is het dan verstandig om de oude te verwijderen en de nieuwe vanaf dvd te installeren of kan ik de free versie upgraden met de USB key?

groeten,

Martijn
orgelspelen is meer dan alleen maar noten lezen

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 06 aug 2011 07:10

Re: hauptwerk advanced gekocht

Ha Martijn,

Je moet in HW een license file aanmaken (Menubalk File, Create a license update request file),deze per mail naar Milan sturen (Via de site van HW).Vervolgens krijg je per mail een file terug om HW4 te activeren (Menubalk File, apply a license update file). Succes en geniet ervan!

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 06 aug 2011 10:54

Re: hauptwerk advanced gekocht

Na het antwoord van Peter wellicht ten overvloede: de versie op de dvd is exact gelijk aan de gedownloade versie. Er is tussen Free, Basic en Advanced geen enkel verschil in software. Het enige verschil is welke onderdelen je wel en niet gebruiken kunt. Dat wordt bepaald door de licentie op de USB-dongel (of het ontbreken daarvan). Opnieuw installeren is dus niet nodig.

Het is zelfs waarschijnlijk dat als straks versie 4.0.1 uitkomt, op de dvd nog steeds 4.0.0 staat, zodat voor klanten die dan een licentie kopen de dvd die ze krijgen eigenlijk waardeloos is. De enige reden dat je een dvd krijgt, is dat MDA op die manier gemakkelijk aan de BTW-verplichting kan voldoen, die in de EU geldt voor digitale producten. Door een dvd te versturen kunnen ze het innen van de BTW aan de douane overlaten en hoeven ze dat niet zelf te doen.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 10 sep 2011 08:27

Re: hauptwerk advanced gekocht

Die € 50 wordt wel zeker door de bezorger in rekening gebracht.
In USA kopen heeft geen zin, tenzij je b.v een upgrade download.

Tammo
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Berichten: 217

Geregistreerd: 09 feb 2011 20:30

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 10 sep 2011 10:32

Re: hauptwerk advanced gekocht

Tammoschut schreef:Die € 50 wordt wel zeker door de bezorger in rekening gebracht.
In USA kopen heeft geen zin, tenzij je b.v een upgrade download.

Tammo



Ook dan krijg je een CD opgestuurd, vaak met rekening van de douane.
Die kun je weigeren aan te nemen. Dan hoef je ook niet te betalen.
Maar dan heb je de leverancier er mee.
En die kan er niet zo veel aan doen. Het is de Nederlandse wetgeving die bepaalt dat je bij aanschaf in het buitenland BTW en inklaringskosten moet betalen.
Terecht schreef Brett Milan eens: als je het er niet mee eens bent, dan moet je klagen bij je eigen regering en niet bij ons.

Een jaar terug heb ik wel eens een rekeningsommetje gemaakt waaruit bleek dat met al die extra kosten import uit het buitenland wel goedkoper is dan kopen bij een dealer in Nederland. 't Licht ook een beetje aan de koers van de dollar.


gr. hans

Berichten: 194

Geregistreerd: 05 maart 2011 18:31

Bericht 10 sep 2011 18:25

Re: hauptwerk advanced gekocht

Jaap schreef:Dat ziet er aantrekkelijk uit maar is dat inclusief BTW en de invoerrechten?


:roll: Neen..

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 12 sep 2011 18:36

Re: hauptwerk advanced gekocht

Hans,

Ik heb een upgrade van HW3 naar HW4 kunnen downloaden.
Had me niet gerealiseerd dat ik HW3 tijdens winteraanbieding had gekocht.
Dus ik heb netjes betaald. Later door een kennis getipt dat de winteraanbieding inclusief een gratis upgrade
van de nog uit te komen HW4 was.
De upgrade heb ik kunnen downloaden en de centjes netjes teruggekregen.
Dus verder geen Cd.

Tammo
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com