Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

opgelost: toets-detection werkt niet

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 98

Geregistreerd: 24 jul 2015 15:12

Bericht 31 aug 2015 10:20

opgelost: toets-detection werkt niet

Een upload van st Romer moest ik halfweg stoppen om goede redenen. Later hersteld maar de eerste halve uploads toch maar verwijderd en alles opnieuw gedaan. (30 min. dus te doen) Romer is nu binnen incl. de laatste van dropbox. (De andere demo's had ik al)
Toen alles binnen was heb ik de boel afgesloten vanwege de extreme bliksem, dus na netjes pc afsluiten stekker eruit.
Maar omdat mijn pc niet hoorbaar is en ook geen lamp die aangeeft of die aan staat (...) is de lichtnet-stekker er misschien toch te snel uitgehaald. (er zijn geen andere kabels losgenomen) Mogelijk is dit een aanwijzing voor het probleem dat nu geen enkel orgel het meer doet; de toetsen reageren niet meer op auto-detect. Bij opstarten gaf HW wel aan dat er iets miste met de geluidskaart en adviseert te cancellen. Maar dan sta je dus op een buroblad..
Toch maar verder gezocht en audio weer aangezet (hoop ik) de melding blijft nu wel weg maar nóg geen geluid.
Voor ik nu allerlei instellingen onkundig "aanpas" (en de weg kwijt raak?) graag raad gevraagd want misschien stelt het probleem niets voor. Als ik op een virtuele toets druk (tab console) dan beweegt die, evenals de registers.
Alle 6 demo's zijn (op advies) in een aparte map gezet (behalve Omer). Vreemd vind ik dat ze er in "load organ" allemaal staan maar in de map samples niet meer; alleen Zurck 5 en Doesburg... Ik kan me niet herinneren dat ik ze allemaal zelf verwijderd heb. (alle demo-orgels worden ook geladen maar doen niets)
Ik had div. demo's en Zureck 5 die daar gebruik van maakt. Ik zie nu in de map Zur.5 dat alle nodige samples daar staan en verder nergens meer. is er iets fout gegaan? Moet ik alle samples apart houden voor individueel gebruik en vindt een samengestelde die "vanzelf" of toch twee (of meer keer) downloaden?
En wat betekent midioexe en tcmd851ax64 die er ook staan? Moeten die daar of ergens anders?
Ik weet niet wat ik nu anders/fout heb gedaan dan met Zureck 5 (ging alles goed) maar de laagste en hoogste toets drukken werkt dus niet en het orgel Romer meldt: pack 1711 is not installed (code 4771) maar staat in downl. met 4.029.371 kb. (bij 1710) met de ODF 2.781 kb.
Iemand een idee hoe verder? bvd!
Laatst bijgewerkt door bruce op 31 aug 2015 21:22, in totaal 4 keer bewerkt.

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 31 aug 2015 11:29

Re: hoe veilig resetten?

De pc is in een paar seconden uit, dus dan moet je wel heel snel zijn geweest hoor. Als ik het zo lees is om de een of andere reden de verbinding met de geluidskaart verdwenen. Hoe dat kan weet ik niet precies, het van de stroom halen van de hele set-up zou dat niet moeten veroorzaken.

De midiox.exe en tcmd kunnen weg uit de downloads map.

Berichten: 98

Geregistreerd: 24 jul 2015 15:12

Bericht 31 aug 2015 12:10

Re: hoe veilig resetten?

nee, een paar sec zijn er wel 30... en de geluidskaart heeft (weer) verbinding denk ik; als ik op de test knop de toets druk hoor ik iets van een klik.
Ik denk dat het grootste probleem in elk geval is dat de toetsen niet herkend worden met laagste in en dan hoogste; dan gebeurt er niets. Wat ik daar aan kan doen; geen idee...

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 31 aug 2015 13:50

Re: hoe veilig resetten?

dan moet je eerst nagaan of er midi signalen binnenkomen of niet. In Hauptwerk is een paneeltje dat dat laat zien. Anders even de midi kabels nalopen of ze nog goed zitten. Met de muis een toets indrukken geeft dus wel geluid? (uiteraard met een getrokken register).

Berichten: 98

Geregistreerd: 24 jul 2015 15:12

Bericht 31 aug 2015 19:26

Re: hoe veilig resetten?

waar zit dat paneeltje dan? Maar los daarvan vlg mij komen de midi-signalen binnen want de registers etc. kan ik gewoon aanklikken, alle schermen "doen" het. tenzij een midisgnaal alleen van een toets komt maar dat weet ik niet.
Met de test-toets (organsetting/key/play virt.) hoorde ik geen pijpgeluid alleen een zachte klik oid maar nu ook niet meer.
Hoofdprobleem lijkt me nu dat de toets niet getriggerd kan worden. (laag/hoog) nadat ik de laagste heb ik gedrukt en dan de hoogste gebeurt er niets, geen o.k. Misschien ergens een vinkje los of driver zoek?
Het zou wel fijn zijn als het weer gaat werken...
Laatst bijgewerkt door bruce op 31 aug 2015 19:50, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 31 aug 2015 19:49

Re: toets-detection werkt niet

Rechtsonder in het Hauptwerk scherm staan 4 ledjes naast het woord MIDI.

Bij het indrukken van een toets moet het groene ledje oplichten.

Als dat niet het geval is, staat in het Hauptwerkscherm onder General settings en MIDI ports de midicontroller aangevinkt bij Console MIDI IN?

Berichten: 98

Geregistreerd: 24 jul 2015 15:12

Bericht 31 aug 2015 20:07

Re: toets-detection werkt niet

aha, daar. fijn.
inderdaad stond dat uit en ik heb nu beide aangevinkt; profire 610 midi en VST link. of beide nodig zijn weet ik niet maar er is weer geluid; Zureck en zwolle doen het weer.
blijft Romer die meldt dat een deel niet geladen is terwijl het er wel staat. hoe los ik dat nog op?
bvd!

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 31 aug 2015 20:19

Re: toets-detection werkt niet

Waarschijnlijk niet alle delen geïnstalleerd! Het ontbrekende deel wordt aangegeven.
Avatar gebruiker

Berichten: 132

Geregistreerd: 16 jun 2014 14:29

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 31 aug 2015 20:57

Re: toets-detection werkt niet

je moet alle stappen doorlopen om een orgel te kunnen gebruiken:
1. Bestand(en) downloaden
2. Orgel installeren via het hauptwerk menu
3. Orgel laden

HW geeft aan welke download nog niet geïnstalleerd is als je een orgel wilt laden.

Mvg
Bram

Berichten: 98

Geregistreerd: 24 jul 2015 15:12

Bericht 31 aug 2015 21:20

Re: toets-detection werkt niet

inderdaad, opgelost, alles doet het nu.
dank voor de hulp!

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com