Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 29 sep 2015 17:19

Re: Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

Ha André,

Dus ongeveer zo'n opstelling als ik gehoord heb. Jij vindt de interne speakers beter en ik juist de externe. Zo zie je maar weer dat smaken verschillen.

Ik zou de interne speakers nog wel een keer willen horen als het instrument tegen een muur staat. Dit is denk ik in de meeste huiskamers zo. De baspoort aan de achterzijde komt op die manier slechts zo'n 2 centimeter van de wand af. Dit moet een andere weergave geven dan bij een opstelling zonder een wand op korte afstand.

Volgens Content heeft dit geen invloed op de weergave, maar ik ben absoluut niet overtuigd.

Binnenkort hoop ik een opstelling gereed te hebben met de rondstralers geplaatst in het meubel. Met de proeven en metingen die nu gedaan zijn geeft dit goede verwachting voor een perfect resultaat.
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 30 sep 2015 08:41

Re: Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

Peter schreef:Ha André,

Dus ongeveer zo'n opstelling als ik gehoord heb. Jij vindt de interne speakers beter en ik juist de externe. Zo zie je maar weer dat smaken verschillen.



Het viel mij ook erg tegen, had verwacht dat de externe speakers beter zouden klinken, maar ik denk ook dat het komt door de set (weet niet welke) en de bijbehorende galm (veel te lang en te electronisch)
Hierdoor hoor je de individuele pijp niet meer en word het zo'n brij...

Interne speakers zitten dan op een betere positie en geven veel meer detail, maar ook die vond ik tegenvallen hoor.

Wat mij vaak opvalt als ik in een orgelzaak ben (of op een speeldag in een kerk) dat er veel mensen zijn die meteen alles opentrekken, de galm op max draaien en dan gaan zitten spelen met grote grepen en gejotter ..... zo hoor je toch geen enkel detail??
Denk dat er met de juiste instellingen een hoop winst te behalen valt, maar ik vond het erg tegenvallen voor een 1e kennismaking.
Geen dag zonder Bach!

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 30 sep 2015 09:50

Re: Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

Andre_Kaptein schreef:….. maar ik denk ook dat het komt door de set (weet niet welke) en de bijbehorende galm (veel te lang en te electronisch)
Hierdoor hoor je de individuele pijp niet meer en word het zo'n brij...


Maakt Content dan gebruik van een DRY set (of truncated releases?) en wordt een galm toegevoegd?
Dat zou ik echt als een verlies beschouwen.

Verder, speakes zijn 1 ding apart - misschien wel het moeilijkste van de hele keten.
Heb je ook de mogelijkheid gehad om met hoofdtelefoon te spelen? Hoe klinkt dat dan?

Berichten: 35

Geregistreerd: 13 dec 2011 15:02

Bericht 04 okt 2015 14:44

Re: Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

Ik heb gisteren de Cambiare mogen bespelen en horen.
Mijn indruk: een prachtig concept. Via internet kunnen alle updates en storingen verholpen worden.
Ook nieuwe sets kunnen door Content via internet geplaatst worden.
Erg gebruikersvriendelijk voor de leek. Keurige simpele bediening. Gemakkelijk verwisselen van orgels.

Het geluid viel mij tegen (twee losstaande luidspreker van Vayne). Vooral de set van Freiberg klonk met volle werk metaalachtig/blikkerig.
Smecno kwam beter uit de verf.
Het verwisselen van orgels gaat erg snel. Sneller dan bij mij thuis. Terwijl ik ook snel geheugen heb. (Heet dat geen DDR geheugen?)

Ik vermoed dat de sets droog ingeladen worden en dat de nagalm elektronisch toegevoegd wordt. Vandaar misschien de snellere wisseling van sets. Let wel: dit is een vermoeden van mij, mede gebaseerd omdat ook de hoofdtelefoon geen veel betere geluidskwaliteit gaf.

Anne

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 04 okt 2015 17:04

Re: Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

Anne schreef:Ik vermoed dat de sets droog ingeladen worden en dat de nagalm elektronisch toegevoegd wordt. Vandaar misschien de snellere wisseling van sets. Let wel: dit is een vermoeden van mij, mede gebaseerd omdat ook de hoofdtelefoon geen veel betere geluidskwaliteit gaf.
Dat mag ik toch niet hopen. Juist het hebben van de bijbehorende nagalm uit de kerk vind ik een plus voor hauptwerk!

Mvg,
Paul.

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 04 okt 2015 20:28

Re: Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

Anne schreef:Ik heb gisteren de Cambiare mogen bespelen en horen.
Mijn indruk: een prachtig concept. Via internet kunnen alle updates en storingen verholpen worden.
Ook nieuwe sets kunnen door Content via internet geplaatst worden.
Erg gebruikersvriendelijk voor de leek. Keurige simpele bediening. Gemakkelijk verwisselen van orgels.

Het geluid viel mij tegen (twee losstaande luidspreker van Vayne). Vooral de set van Freiberg klonk met volle werk metaalachtig/blikkerig.
Smecno kwam beter uit de verf.
Het verwisselen van orgels gaat erg snel. Sneller dan bij mij thuis. Terwijl ik ook snel geheugen heb. (Heet dat geen DDR geheugen?)

Ik vermoed dat de sets droog ingeladen worden en dat de nagalm elektronisch toegevoegd wordt. Vandaar misschien de snellere wisseling van sets. Let wel: dit is een vermoeden van mij, mede gebaseerd omdat ook de hoofdtelefoon geen veel betere geluidskwaliteit gaf.

Anne


Dank je wel Anne, voor het delen van je ervaring. Heel nuttige info.

Het verschil in snelheid van het verwisselen van de orgels kan verschillende oorzaken hebben:
- met name de omvang van de sampleset-cache (aantal GB). Dit wordt voornamelijk bepaald door de laadinstellingen (bits, compressie, aantal loops etc) en natuurlijk het afknippen van de galmstaart. Want ik begrijp dat de galm bij Content dus wordt toegevoegd.
- de hardware kenmerken zoals processor en geheugensnelheid.

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 04 okt 2015 20:30

Re: Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

En mogelijk SSD's in RAID0. Twee SSD's in RAID0 kan 800-1000 MB/s opleveren. Dan laad je een orgel van 30 Gb dus in 30 seconden.

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 04 okt 2015 20:55

Re: Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

MrNhanduc schreef:En mogelijk SSD's in RAID0. Twee SSD's in RAID0 kan 800-1000 MB/s opleveren. Dan laad je een orgel van 30 Gb dus in 30 seconden.


Maar natuurlijk, en er is nog meer te bedenken, maar ik betwijfel of Content een dergelijk intelligente en kostbare configuratie levert.
Avatar gebruiker

Berichten: 326

Geregistreerd: 05 aug 2011 16:03

Woonplaats: Rijsenhout

Bericht 06 okt 2015 06:48

Re: Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

Tsja, je moet zo'n orgel natuurlijk ook niet in één klap tè mooi maken.
Dan koopt niemand nog de andere modellen van Content ;)
En heb je ook niet zo veel meer te innoveren (lees: geef je klanten geen reden om in de toekomst iets nieuws te kopen :mrgreen:)

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 06 okt 2015 17:27

Re: Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

Op 9 en 10 oktober kun je bij Oostendorp in Wezep deze orgels beluisteren. Ze worden bespeeld doorJan Vayne en Gert van Hoef.
http://link.marktplaats.nl/a1036767587

Jan

Berichten: 154

Geregistreerd: 12 maart 2011 16:27

Woonplaats: Hattem

Bericht 09 okt 2015 18:46

Re: Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

Vandaag bij Oosterdorp geweest in Wezep, Wat een afgang na twee minuten ging het al vervelen
na mijn gevoel ging ik 30 jaar terug in de tijd, zo vervormd als alles was hij speelde het orgel van Freiberg
is toch één van de mooiste orgels maar kwam zeker niet tot zijn recht.

Ton

Berichten: 22

Geregistreerd: 01 maart 2012 15:03

Bericht 09 okt 2015 18:59

Re: Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

Vervorming Freiberg .........?

Als de 'vervorming' een jankend geluid betreft, kan dat zijn ontstaan door een verkeerd ingesteld windmodel. Bij een instelling van100% heeft het virtuele orgel voortdurend gebrek aan wind. een bekend verschijnsel bij Freiberg! :oops:

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 09 okt 2015 20:58

Re: Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

Ton schreef:Vervorming Freiberg .........?

Als de 'vervorming' een jankend geluid betreft, kan dat zijn ontstaan door een verkeerd ingesteld windmodel. Bij een instelling van100% heeft het virtuele orgel voortdurend gebrek aan wind. een bekend verschijnsel bij Freiberg! :oops:


Ik heb het windmodel gewoon op 100% staan en het gebeurt maar zelden dat er hoorbaar windgebrek optreedt. Alleen eigenlijk bij teveel registers en gekoppeld.

Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 326

Geregistreerd: 05 aug 2011 16:03

Woonplaats: Rijsenhout

Bericht 09 okt 2015 21:48

Re: Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

Omdat de auto bij de garage vandaan moest komen ben ik niet zo lang wezen luisteren als ik eigenlijk zou willen.
Toch heb ik - denk ik - een redelijk beeld kunnen krijgen.

Een uitspraak als
Wat een afgang na twee minuten ging het al vervelen, na mijn gevoel ging ik 30 jaar terug in de tijd

kan ik niet meebeleven, die ervaar ik als te kort door de bocht.

Een paar ervaringen:
1. Optisch.
Subjectief gesproken: ik vind het meubel er mooi uitzien. Ik houd wel van dit wat strakkere, moderne ontwerp.
De computer is (uiteraard) netjes weggewerkt.
De tablet staat op een standaard die nu was vastgeschroefd, maar normaal 'in ruste' achter de lessenaar is op te bergen.

2. Grafisch.
De interface is niet uniek (ook Mixtuur heeft iets soortgelijks), maar wel functioneel.
Het geheel ziet er netjes en overzichtelijk uit.
Voor wie zou willen is ook gewoon de volledige Hauptwerk-functionaliteit beschikbaar (maar deze meubels zijn ontworpen voor mensen die juist net niet alle hoeken en gaten van het programma opzoeken...)

3. Audio.
Tsja, dat is eigenlijk het meest tegenvallend in mijn ogen.
Wat wel op orde is is de bas: ondanks de afwezigheid van een subwoofer is de bas gewoon goed.
Maar het midden- en hoogbereik valt me toch wel tegen.
Op een gegeven moment trok Gert van Hoef een Cymbel van het Rotterdamse Laurens-hoofdorgel open als klankkroon. Toen deed zich het merkwaardige verschijnsel voor dat deze in het pedaal wel te horen was, maar in de tenor en discant praktisch niet.
Een Franse 'musette' van het Dom Bedos-orgel werd meer een romantische klarinet dan een Renaissance-tongwerk.
Kortom: de helderheid, de helderheid...
Nu zou je kunnen zeggen: dat ligt aan de ruimte (veel vloerbedekking, laag, etc.). Maar opvallend is dat ik precies dezelfde luisterervaring had bij Vayne Audio in de Annakapel, een ruimte met hoogte en een goede akoestiek. Dus dit is blijkbaar inherent aan dit geluidssysteem.
Waar het aan ligt? Geen idee, ik ben geen techneut. Misschien dat het afspelen van de bas over dezelfde speakers als de overige tonen tot dichtslibben leidt, en dat een apart baskanaal met subwoofer dit ondervangt? Misschien de apparatuur tussen software en speaker. Ik weet het niet. Maar de ontbrekende brilliantie is voor mij echt het grootste minpunt.
Oneerbiedig gezegd: mijn EMU1820 en 2x KRK RP6 produceren een geluid dat niet veel onderdoet voor deze configuratie, maar voor heel wat minder centjes.

4. Hardware.
Voor vertrek nog even gauw een brochuretje meegenomen. De configuratie valt me ronduit tegen!
De eenvoudigste meubels hebben een i3-processor met 8GB RAM. Dat is toch niet meer van deze tijd voor Hauptwerk.
De zwaarste pc heeft een i7-processor met 32GB RAM. Ook dat is maar aan de krappe kant.
De directeur van Content gaf ook al aan dat er waarschijnlijk snel voor krachtiger systemen zal worden gekozen.

Samengevat: mooi product om te zien en te gebruiken, maar qua geluid valt het toch wel tegen - en dat zou nu net het unique selling point van Vayne moeten zijn.
Qua interface lijkt het orgel wel wat op de Intrada van Mixtuur, dat is zijn voornaamste concurrent denk ik (samen met mogelijk de nieuwe Avanti van Noorlander). Eigen aan de Cambiare ten opzichte van deze twee zijn de externe luidsprekers.

Toch denk ik dat dit instrument wel degelijk nieuwe markten kan openbreken, want de 'bereikbaarheid' van deze speeltafels is wel heel gunstig: ze staan in veel muziekwinkels naast de reguliere elektronische orgels. En dan is de keuze toch wel snel gemaakt...

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 okt 2015 12:34

Re: Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

In de folder staat ook dat het i3-processor met 8GB RAM systeem geleverd wordt met HW Basic. En dan is het wel in goede balans. Dit PC systeem wordt geleverd met bij de 2 klaviers versie van de speeltafel.
Maar als er vervolgens ook staat dat je het kunt upgraden, dan wordt dat een wel dure oplossing. Niet zo toekomstvast dus.

Wat me verder verbaast is dat zij (maar ook andere HW leveranciers in Nederland) de ZurekV meeleveren (met dank aan Anton dus; ze mogen wel eens auteursrecht gaan betalen ............)

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 11 okt 2015 21:51

Re: Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

jaco schreef:….
Samengevat: mooi product om te zien en te gebruiken, maar qua geluid valt het toch wel tegen - en dat zou nu net het unique selling point van Vayne moeten zijn.
Qua interface lijkt het orgel wel wat op de Intrada van Mixtuur, dat is zijn voornaamste concurrent denk ik (samen met mogelijk de nieuwe Avanti van Noorlander). Eigen aan de Cambiare ten opzichte van deze twee zijn de externe luidsprekers.

Toch denk ik dat dit instrument wel degelijk nieuwe markten kan openbreken, want de 'bereikbaarheid' van deze speeltafels is wel heel gunstig: ze staan in veel muziekwinkels naast de reguliere elektronische orgels. En dan is de keuze toch wel snel gemaakt...


In Wezep heb ik de voorstelling ook bijgewoond en de 3-klaviers uitvoering met externe speakers gehoord (type 323). Jaco biedt mijn inziens een helder en persoonlijk verslag van zijn waarnemingen. Ik kan hem daarin volgen, de conclusie eveneens. Ik zal dat niet herhalen.Verder wil ik nog een paar opmerkingen maken:
-Content is een van de eerste grotere leveranciers die Hauptwerk technologie gaat integreren in een product voor massa productie. Er zullen er meer gaan volgen, verwacht ik.
- De prijsstelling is behoorlijk fors en dat kan het instappen van de nieuwe doelgroep wellicht gaan belemmeren. Aan de andere kant: Content kan als grotere partij mogelijk makkelijker de productie opschalen met dito scherpere prijzen.
- In de folder wordt vermeld dat Hauptwerk basic versie 4.1 wordt gebruikt. Opvallend dat niet de advanced versie met bijv . windmodel en onbeperkte polyphonie wordt gebruikt. Dat maakt het spelen op Rotterdam hoofdorgel of Zwolle nu net tot een genot. Eveneens zou ik als aspirant koper de meest actuele versie wensen.
- Ik ben benieuwd op wiens naam de licentie van Hauptwerk en aan te kopen samplesets komen te staan.
- In de folder wordt eveneens melding gemaakt van Zurek- samengesteld sampleset. Leuk deze knutselset, maar nou niet een waardig representant van Hauptwerk-technologie en -standaard. Jammer. Standaard worden St Annes Mosely en Menesterol geboden als volledige sets. En een paar demo's.

Persoonlijk, ik ben al vele jaren met Hauptwerk bezig en heb vele investeringen in tijd en geld gepleegd. Het resultaat daarvan torent mijn inziens ver uit boven wat Content nu te bieden heeft. Toch is wat Content bied daarom niet slecht en ik gun een ieder de nodige leercurve te doorlopen. Ik vind het ook niet gepast om configuraties hier tegen elkaar uit te spelen. Budget, tijd, kennis zijn belangrijke factoren.
Ik juich het toe dat een grotere partij een belangrijke doelgroep kan benaderen met een standaard product en serviceverlening.
Avatar gebruiker

Berichten: 238

Geregistreerd: 13 feb 2011 13:44

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 11 okt 2015 22:10

Re: Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

- In de folder wordt vermeld dat Hauptwerk basic versie 4.1 wordt gebruikt. Opvallend dat niet de advanced versie met bijv . windmodel en onbeperkte polyphonie wordt gebruikt. Dat maakt het spelen op Rotterdam hoofdorgel of Zwolle nu net tot een genot. Eveneens zou ik als aspirant koper de meest actuele versie wensen.


Ik ben vrijdagavond geweest, en kwam Jaco daar ook tegen.
En volgens de directeur is dit een foutje in de brochure.

Jochum
Avatar gebruiker

Berichten: 336

Geregistreerd: 14 okt 2013 13:37

Woonplaats: Scherpenisse (ZLD)

Bericht 17 okt 2015 19:29

Re: Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

Ik wordt niet echt enthousiast van het meubel hoor. Dat kan toch wel wat fraaier? Ik vraag me af waarom veel Hauptwerk-orgels uitgevoerd worden als een tafelmodel, zoals bij de 3 klaviers Cambiare. En anderen maken er weer een variant op. Uiteraard gaat het om de klank (ten principale), maar het oog wil toch ook wat?

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 02 nov 2015 13:17

Re: Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

Inmiddels ook even in een gerenommeerde orgelzaak op de Content gespeeld. Mooie kasten, goed uitgevoerd allemaal.

Het betrof een 2-klaviers instrument met externe speakers. Ook de aldaar reeds jaren aanwezige verantwoordelijke verkoper voor de orgel-afdeling, vond het geluid niet goed. Veel teveel galm, en totaal geen presence in de toon-aanspraak. Het inspireerde totaal neit voor verder spelen.

Ook de aanwezige samplesets was niet echt bijzonder; Laurens-DEMO ( hier had ik liever Laurens Transept gehoord), Menesterol, en nog zo wat.
Maar dat kan je wellicht zelf aangeven, wat je erop wilt hebben??

Ik moet er wel bij zeggen, dat de verkoper nog niet in de gelegenheid was geweest, om te onderzoeken of je dus instellingen ( galm bv) gemakkelijk kunt aanpassen. Wellicht als je er wat meer tijd voor neemt, dat het dan toch allemaal nog goed kan komen; ze hebben daar bij Content ( en natuurlijk ook bij Johannus etc) toch ook gewoon goede orgel-oortjes.

Ik geloof trouwens, dat het niet zoveel zin heeft, als je al ervaren bent met de technische ins en outs van een HW-installatie, om deze instrumenten te bekijken en beoordelen, want het is toch bedoeld voor mensen die niet zelf willen rommelen met een muis en een toetsenbord.......en het kan dus nooit beter worden louter omdat een bekende orgelfabrikant ook eens een console met HW gaat maken.....

Wel gek overigens, herinner ik mij nu; dat toendertijd bij die Bavo-dag in Haarlem de aldaar aanwezige ( Mixtuur) consoles gewoon WEL goed klonken..ik heb er met plezier op gespeeld toen.

Hopelijk dat nu niet weer commercieel verbonden mensen hierop negatief gaan reageren; ik heb toch aangegeven dat het wellicht een nog niet goed afgestelde installatie betrof.....

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 119

Geregistreerd: 04 sep 2012 22:46

Bericht 02 nov 2015 14:40

Re: Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

Geert01,

Je geeft duidelijk weer zoals jij het hebt ervaren.
Je snijdt een oud ( en nog steeds geldend) verbeterpunt aan: als de verkopers zich ECHT gaan interesseren in wat ze in huis hebben om te verkopen, dan gaat het goed komen. Orgels verkopen is een vak...... Orgels goed laten klinken ook trouwens.....
De praktijk wijst te vaak uit ( en dit zal de verkopende zaken die nu om welke reden dan ook HW niet (meer) links laten liggen zeker ook nu parten gaan spelen...) dat ondeskundigheid en vooroordelen de klant dermate be-invloeden en/of teleurstellen omdat ze geen objectieve voorlichting krijgen.
Volgens mij licht en ligt er een schone taak voor de "orgelboer'n".....


Gr. Huib
"Met het oog op de jeugd, moeten wij, zingen,verzen componeren en telkens wanneer het nuttig en heilzaam is, zou ik alle klokken maar laten luiden, alle orgel laten dreunen en alles geluid laten maken waar geluid in zit." (Luther)

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 02 nov 2015 22:00

Re: Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

Wat me verder verbaast is dat zij (maar ook andere HW leveranciers in Nederland) de ZurekV meeleveren (met dank aan Anton dus; ze mogen wel eens auteursrecht gaan betalen ............)

Ik was verrast inderdaad!
Het spel wordt niet eerlijk gespeeld: er staat een meubel, met een computer, Hauptwerk, diverse samplesets enzovoort. En er staat een prijs op. En WAT voor een prijs: 5 cijfers voor de komma.

Wat er stáát is een orgel met de Advanced versie van HW op een PC met een flinke hoeveelheid geheugen, diverse samplesets, enzovoort.
Wat je kóópt voor dat enorme bedrag is een orgel de Basic versie van HW (!) op een kale PC, géén sampleset (behalve dan mijn Zurek..)...
Kortom; wat er gedemonstreerd is, is ABSOLUUT niet te koop voor de prijs op de kaartjes.
Ik heb dus een wat vervelend gevoel in mijn maagstreek...

Daar komt bij: ik heb tegenwoordig mijn Hauptwerk aangesloten op twee Backustic zuiltjes (de 30W versie) zonder surround, dus. Dat klinkt fantastisch en heel veel beter dan de opstelling in de winkel.
Heel verrassend was dat de verkoper van Content aangaf dat die Compound 30's (zie www.compoundsound.nl) goedkoper waren dan het audiosysteem van Vayne dat zij moeten inkopen.
Zijn ze toch met de verkeerde in zee gegaan :roll:
Jammer hoor. Het had zo mooi kunnen zijn.

PS: ik heb deze zaken uitgebreid met de verkoper besproken. Hij heeft alle mogelijkheiden gekregen om verder te praten, te luisteren, te beoordelen, enzovoort. Ik heb er niets meer van vernomen. Ik voel me dus vrij om mijn ervaringen hier te delen.
Laatst bijgewerkt door Anton Heger op 02 nov 2015 22:44, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker

Berichten: 326

Geregistreerd: 05 aug 2011 16:03

Woonplaats: Rijsenhout

Bericht 03 nov 2015 08:15

Re: Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

Wellicht als je er wat meer tijd voor neemt, dat het dan toch allemaal nog goed kan komen

Nou dat is wel een dingetje... Ik gun Content de beste zaken...
Maar ze werken v.w.b. Hauptwerk samen met Vayne Audio. En eigenlijk vind ik gewoon dat dit bedrijfje stilstaat in z'n ontwikkeling. Alle research en development ten spijt: mijn ervaringen een paar weken geleden bij de presentatie van de Cambiare waren niet anders dan die van een jaar geleden. Het wordt dus wel tijd dat er dan structureel wat verbetert, of je moet concluderen dat er gewoon betere alternatieven zijn, ook voor mensen die 'geen gedoe' willen.

Wat er stáát is een orgel met de Advanced versie van HW op een PC met een flinke hoeveelheid geheugen, diverse samplesets, enzovoort.
Wat je kóópt voor dat enorme bedrag is een orgel de Basic versie van HW (!) op een kale PC, géén sampleset (behalve dan mijn Zurek..)...

Ja dat vind ik inderdaad ook niet helemaal eerlijk. Je verwacht dan ook een 'all in one catalogusprijs', maar je moet in feite nog een persoonlijke offerte laten maken o.b.v. de samplesets die jij wilt hebben...

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 03 nov 2015 16:30

Re: Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

Hier kan ik onmogelijk in het openbaar op reageren, want ben een btje bang geworden na heel vervelende reakties vanuit die hoek door een meneer van dat bedrijfje. Daarom zal ik die bedrijfsnaam nooit meer noemen.


Geert (01.......)
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 03 nov 2015 16:57

Re: Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

kom op zeg....je mag toch gewoon zeggen wat je er van vind en je laat je toch niet de mond snoeren door iemand die niet tegen kritiek kan ???

Ik zit zelf in de handel, en als er iemand kritiek/klachten heeft op de producten of de service van ons bedrijf, dan hoor ik die persoon aan, bedank hem voor zijn feedback, trek er lessen uit en ga aan de slag om de boel te verbeteren. Ik meld dat dan ook netjes terug aan de desbetreffende persoon.
Is een klacht niet gegrond dan zal ik dat ook netjes vermelden en ook onderbouwen waarom dat zo is.
Geen dag zonder Bach!
Avatar gebruiker

Berichten: 119

Geregistreerd: 04 sep 2012 22:46

Bericht 03 nov 2015 18:28

Re: Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

Geert (01),

Als je oprecht zaken aankaart, mag niemand dat je kwalijk nemen. Als iedereen op dit forum en in de orgelcultuur op de bal speelt hebben we een "begaanbare piste".
Het schijnt dat zelfs een bepaalDe kRant zich laakbaar opstelt in het publiceren van redactionele artikelen betreffende (Hauptwerk)orgels die op een niet-transparante manier een eigen leven gaan leiden en waarin zelfs de adverteerders invloed uitoefenen op een zgn. onpartijdig medium... hoezo belangenverstrengeling?

Is het een idee dat een aantal Forumleden zich als een soort "Mistery-guest" beschikbaar stellen bij het bezoeken van orgelzaken en een objectief oordeel daarover kunnen geven en delen obv vooraf vastgestelde en ECHTE criteria en dat dit op een apart gedeelte van dit Forum gedeeld wordt? Bij restaurants gebeurt dit ook, dit werkt zuiverend....


Gr.

Huib
"Met het oog op de jeugd, moeten wij, zingen,verzen componeren en telkens wanneer het nuttig en heilzaam is, zou ik alle klokken maar laten luiden, alle orgel laten dreunen en alles geluid laten maken waar geluid in zit." (Luther)
VorigeVolgende

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com