Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 17

Geregistreerd: 18 feb 2011 20:33

Bericht 09 sep 2015 21:34

Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

Ik ben afgelopen zaterdag bij Content orgels geweest. Het nieuwe model Cambiare werd gedemonstreerd. Dit is een model wat gebaseerd is op Hauptwerk. Ik moet eerlijk zeggen dat ik erg onder de indruk was van de klankweergave. Ook in de hogere tonen bleef het mooi helder en transparant. Eigenlijk heb ik een hauptwerk orgel nog nooit zo draagkrachtig horen klinken. Totdat ik dit hoorde, was ik van mening dat je hauptwerk niet in een kerk moet zetten. Maar nu ik dit gehoord heb ben ik wel van mening veranderd. Een Content Hauptwerkorgel is draagkrachtig genoeg!

Ik hoorde ook nog van hun toekomstplannen met hauptwerk. Heb zo maar de indruk dat we hier nog veel van gaan horen op Hauptwerkgebied. Ik ben benieuwd of er ook nog anderen zijn die eenzelfde ervaring hebben met het Content Hauptwerkorgel.

Hierbij een link naar de overige presentaties: http://www.contentorgels.nl/nl/nieuws/c ... erkorgels/. Een bezoek is de moeite waard!

Groeten Arjan van den Hoorn
Avatar gebruiker

Berichten: 205

Geregistreerd: 22 okt 2012 14:15

Woonplaats: Hardinxveld Giessendam

Bericht 09 sep 2015 22:27

Re: Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

Aanstaande vrijdag en zaterdag is er een show van deze serie bij Johan de Hee rin Sliedrecht ( met Jan Vayne )

ik ben van plan even te gaan kijken en luisteren , zal mijn bevindingen later mededelen ;)

groetjes

Hans
Het belangrijkste in de muziek staat niet in de noten.
Gustav Mahler

Berichten: 25

Geregistreerd: 14 nov 2014 11:07

Bericht 11 sep 2015 16:58

Re: Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

Het Audio Systeem in de Content is gemaakt door Pink Faun (http://www.pinkfaun.nl) c.q. Triple M Audioshop.
Pink Faun maakt al jaren audio apparatuur, waaronder versterkers en D/A Converters.

Vayne Audio heeft in samenwerking met Pink Faun de audio opzet voor Hauptwerk gemaakt en doet voorkomen alsof dit het neusje van de zalm is. Dat klopt ook wel als je het vergelijkt met de standaard Audio die nog wel eens vanaf een PC wordt gebruikt in combinatie met actieve luidspreker sets in een Hauptwerk opstelling.

Investeer zelf eens in een behoorlijke geluidsoplossing zoals de bekende RME oplossingen met echt goede actieve luidsprekers (of passieve luidsprekers met ditto versterking zoals bijvoorbeeld Mixtuur toepast in zijn orgels). Dan weet je dat er voor veel minder geld heel veel mogelijk is.

Ik heb ooit de mogelijkheid gehad om de Mixtuur Hauptwerk audio oplossing 1:1 te kunnen vergelijken met de Vayne Audio oplossing.... Doe het zelf ook eens en laat je eigen oren beslissen. Van het verschil in prijs kan je echt heel veel muziek aanschaffen...
Avatar gebruiker

Berichten: 336

Geregistreerd: 14 okt 2013 13:37

Woonplaats: Scherpenisse (ZLD)

Bericht 11 sep 2015 19:32

Re: Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

Het zal vast goed klinken, zeker als je niet meer dan een eenvoudige zelfbouw Hauptwerkopstelling hebt gehoord. Maar ga eens luisteren naar de orgels van Mixtuur. Die klinken veel evenwichtiger. Bij Content/Vayne vindt ik de bas erg overdreven doorklinken. Bij Mixtuur ervaar je de bas zoals in een kerk. De klank bij Mixtuur is puur en zuiver, zoals het in het echt klinkt. En over het prijsverschil nog maar niet gesproken.

ADVIES: Ga niet impulsief over tot de aankoop van een Hauptwerk orgel. Maar neem de tijd om de diverse leveranciers zelf te beluisteren en neem altijd nog een stel kritische oren mee. Laat je niet ompraten door mooie verkooppraatjes, maar luister!!!

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 11 sep 2015 21:21

Re: Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

voor elk wat wils lieve mensen. maak er toch niet zo'n punt van

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 11 sep 2015 22:59

Re: Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

En vergis je niet in hoe subjectief onze ervaringen zijn. De ene dag vind ik mijn orgel/sample sets beter klinken dan de andere, zonder dat ik me bewust ben van enige verandering in opstelling of configuratie.

Daarnaast is er heel objectief nog de invloed van de ruimte waarin het orgel zich bevind.

Eigenlijk zijn het allemaal factoren waarvan je je bewust moet zijn: prijs/kwaliteitverhouding, objectieve indicaties van wat er met de apparatuur mogelijk is, de invloed van je opstelling, je ruimte en van allerlei (software-)instellingen, je persoonlijke ideaalbeeld van hoe een orgel moet klinken, en de uiteindelijke subjectieve beleving, al dan niet beinvloed door zaken als een verkoudheid of je leeftijd.

Berichten: 17

Geregistreerd: 08 dec 2012 18:28

Woonplaats: Nijkerk

Bericht 15 sep 2015 13:03

Re: Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

Komende zaterdag is er een presentatie in Nijkerk:
http://www.verhoogmuziek.nl/orgels/haup ... rgel-kopen
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 15 sep 2015 15:08

Re: Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

Is er nog iemand bij Joh. de Heer in Sliedrecht geweest afgelopen vrijdag/zaterdag?
Ben wel benieuwd naar verslagen :-)
Geen dag zonder Bach!
Avatar gebruiker

Berichten: 205

Geregistreerd: 22 okt 2012 14:15

Woonplaats: Hardinxveld Giessendam

Bericht 15 sep 2015 15:15

Re: Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

[quote=
ik ben van plan even te gaan kijken en luisteren , zal mijn bevindingen later mededelen ;)
[/quote]


Belofte maakt schuld, afgelopen vrijdagmiddag langs geweest , was ( toen ) niet druk , kon er rustig op spelen , op de 323 gespeeld - op dit moment het meest uitgebreide model , met 2 vrijstaande speakers ( geen SUbwoofer )

Het geluid viel me niet tegen , maar ik miste de Subwoofer voor de lage pedaaltonen.

over het programma Hauptwerk heen is een interface gezet waarmee je snel kunt schakelen tussen de samples en kunt registreren.

Goed , ik vond het leuk om even te zien wat de ontwikkelingen zijn , maar mijn orgel inruilen ....? EGGG niet :)
Het belangrijkste in de muziek staat niet in de noten.
Gustav Mahler

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 15 sep 2015 15:30

Re: Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

Een interface/softwarelaag over Hauptwerk heen? Hmm, ben benieuwd hoe vaak dat problemen gaat geven. Want die laag zal wel heel gesloten zijn zodat alleen zij ondersteuning kunnen bieden..
Avatar gebruiker

Berichten: 205

Geregistreerd: 22 okt 2012 14:15

Woonplaats: Hardinxveld Giessendam

Bericht 15 sep 2015 15:47

Re: Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

Geen probleem , rekenen ze € 30,00 per maand voor , misschien dat een paar wizzkids van dit forum het voor minder willen doen ,kun je leuk voor nieuwe Hauptwerk sampples sparen ;) :D
Het belangrijkste in de muziek staat niet in de noten.
Gustav Mahler
Avatar gebruiker

Berichten: 96

Geregistreerd: 20 jan 2014 11:33

Woonplaats: Montfoort

Bericht 15 sep 2015 17:18

Re: Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

Is dat serieus? €30 als service contract oid?

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 15 sep 2015 18:32

Re: Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

MrNhanduc schreef:Een interface/softwarelaag over Hauptwerk heen? Hmm, ben benieuwd hoe vaak dat problemen gaat geven. Want die laag zal wel heel gesloten zijn zodat alleen zij ondersteuning kunnen bieden..

Ik denk dat het alleen een bediening van het e.e.a. is en dat je het Hauptwerkscherm niet te zien krijgt. Zoiets als Domidi (zie http://www.pcorgel.nl/viewtopic.php?f=8&t=1315).

Hans heeft het gezien, misschien kan hij dit bevestigen. Of is het toch iets anders??

Nadeel: je kunt niet zomaar een nieuwe (gratis) sampleset installeren, want er moet altijd een bijbehorend schermpje gemaakt worden.

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 15 sep 2015 19:13

Re: Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

Orgel duppies schreef:Geen probleem , rekenen ze € 30,00 per maand voor , misschien dat een paar wizzkids van dit forum het voor minder willen doen ,kun je leuk voor nieuwe Hauptwerk sampples sparen ;) :D


Dat is 360 euro per jaar...in twee jaar een volledige Advanced licensie :o
Avatar gebruiker

Berichten: 326

Geregistreerd: 05 aug 2011 16:03

Woonplaats: Rijsenhout

Bericht 16 sep 2015 15:55

Re: Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

Geen probleem , rekenen ze € 30,00 per maand voor


Serieus?!
Wat een idioterie...

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 16 sep 2015 18:09

Re: Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

jaco schreef:
Geen probleem , rekenen ze € 30,00 per maand voor


Serieus?!
Wat een idioterie...


Waarom? Ik vind t een strak plan! Hauptwerk met samples van je eigen persoonlijke voorkeur zijn fantastisch. Stel je voor dat je het nog moet doen met een digitaal orgel en je volgt met argusogen alle (pc-) problemen die op dit forum worden beschreven: dat lijkt me voor vele orgelliefhebbers toch echt een afschrikwekkende en onneembare hobbel.
Kant en klare consoles met hauptwerk en dito servicecontracten zijn voor deze groep niet-knutselaars gewoon een geweldige uitkomst, denk ik. Bovendien juich ik toe: hoe groter de groep hautpwerkgebruikers, des te meer potentie er blijft bestaan om Hauptwerk in de lucht te houden en nieuwe samplesets ontwikkeld kunnen worden. Want gratis betekent uiteindelijk exit. En overweeg: doneer als dank mensen als Pjotr en Jiri voor het gebruik van de mooie spullen die ze maken.
Avatar gebruiker

Berichten: 326

Geregistreerd: 05 aug 2011 16:03

Woonplaats: Rijsenhout

Bericht 16 sep 2015 19:36

Re: Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

Het gaat me er niet om dat je als digibeet service kunt krijgen, het gaat me erom dat je daarvoor zou extra moeten betalen.
Als je bijv. kijkt naar de Mixtuur Intrada, waar ook een bedieningsinterface over HW heengaat, dan zit de service erbij in.
En ik meen dat Noorlander ook onlangs een all-in-one met bedieningsinterface heeft gelanceerd. Daar hoef je toch ook niets extra's voor te betalen?!

Bovendien wordt door het in mijn ogen nogal hoge bedrag de indruk gewekt dat HW een instabiel zootje zou zijn, waar je om de haverklap service voor nodig zou hebben. Dat is m.i. nogal overdreven.

Daarnaast: wat zijn precies de grenzen van zo'n contract. Wat als je computer crasht, zit de vervanging dan bij het pakket in, of moet je dan alsnog fors in de buidel tasten? Er zijn vast weer kleine lettertjes over wat wel en wat niet onder zo'n contract valt en dat maakt de zaak niet echt transparanter...

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 16 sep 2015 19:56

Re: Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

jaco schreef:Het gaat me er niet om dat je als digibeet service kunt krijgen, het gaat me erom dat je daarvoor zou extra moeten betalen.


Nou dat lijkt me logisch. Bij de overige leveranciers betaal je ook fors, dacht ik zo. De exacte leveringsvoorwaarden van content zijn mij niet bekend, het concept en de informatie zoals dat hier is gepost, vind ik niet meer dan voor de hand liggend. En een succesvolle implementatie zal de markt aanzienlijk vergroten ten behoevee van Hauptwerk en samplesetproducenten. Dat is zonder meer goed nieuws, denk ik.

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 26 sep 2015 17:50

Re: Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

Heeft iemand nog een demonstratie van de Content Cambiare gehoord met de interne en of de externe speakers?

Wat was de ervaring?
Avatar gebruiker

Berichten: 326

Geregistreerd: 05 aug 2011 16:03

Woonplaats: Rijsenhout

Bericht 27 sep 2015 14:05

Re: Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

9 en 10 oktober is een demonstratie in Wezep - dat is van de plaatsen voor mij het dichtste bij.
Misschien dat ik dan nog gelegenheid zie om langs te gaan.

Berichten: 102

Geregistreerd: 04 maart 2011 13:13

Bericht 28 sep 2015 12:48

Re: Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

Heeft iemand nog een demonstratie van de Content Cambiare gehoord met de interne en of de externe speakers?

Wat was de ervaring?

Groet,

Peter


Hallo Peter,

Ik heb gehoord dat jij zaterdag bij Stolk in Krabbendijke ben geweest. hoe was jouw ervaring.

Met vriendelijke groet,

Klaas Twigt

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 28 sep 2015 18:36

Re: Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

Ha Klaas,

Ik ben inderdaad geweest. Iets zelf horen, zien of beleven is eigenlijk altijd het beste om een indruk te krijgen van dat wat men presenteert!

Je vraagt naar mijn ervaring, en je begrijpt dat ik kritisch geluisterd en gekeken heb. Ik hoorde Smecno op het instrument met interne speakers. Zelf ken ik dat set niet.
Laurenskerk groot orgel hoorde ik via de externe speakers. Dit set was niet origineel geladen, de reden is mij niet bekend.

Het meubel: seriematig exemplaar, met enkele details die ik graag beter zou zien. :)

Het interne geluidssysteem: te elektronisch :o

Het externe geluidsysteem: ik wil niet ruilen! :D
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 28 sep 2015 20:30

Re: Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

Hallo,

Ben onlangs in Sliedrecht geweest om wat bladmuziek te kopen, heb toen ook even op beide uitvoeringen gespeeld, de 2 klaviers met interne speakers en de 3 klaviers met externe speakers.
Vond ze beiden niet overtuigend, maar de uitvoering met interne speakers vond ik dan nog het beste klinken (minst slecht is beter uitgedrukt).

Wil ze beide niet inruilen voor mijn eigen opstelling thuis.... ;)
Nu is dat echt geen high-end opstelling, maar klinkt wel vele malen beter.
Denk dat er door aanpassen van instellingen nog wel winst is te behalen, maar ja als je je handel in een showroom zet
zorg je m.i. dat er een optimaal geluid uitkomt.

Denk dat er met de ingeslagen weg een nieuw marktsegment is/kan worden bereikt, maar dat ze er nog lang niet zijn.

André
Geen dag zonder Bach!

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 28 sep 2015 20:46

Re: Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

Ha André,

Stond het instrument met interne speakers bij jouw tegen een wand? Bij mij namelijk niet.
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 29 sep 2015 16:17

Re: Content Cambiare: orgel gebaseerd op Hauptwerk

Nee, stond wel een schot achter op een meter of anderhalf, maar was meer kamerscheidingsscherm.
Geen dag zonder Bach!
Volgende

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com