Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Open dag content Ermelo

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 07 nov 2016 19:27

Open dag content Ermelo

Afglopen zaterdag 5 november ben ik bij content orgelbouw geweest. Traditie getrouw, wordt deze gehouden bij Content in Ermelo.
Net zoals vorig jaar was het een leerzame dag, alleen het aantal bezoekers was een stuk minder. En het Hw orgelgebeuren komt daar zo langzamer hand op gang, dus compleet geïntrigeerd. Ik kon het allemaal goed bekijken hoe de opbouw was met de nodige onderdelen en de aansluitingen en de eindversterkers met de mooie klavieren. wel dan of niet met hout ingelegd .

Het was prachtig om te zien, en om bekende organisten te horen spelen, waaronder Gert van Hoef, Martin mans , Wim en margre, Jan vayne, en Dirk out.

En de nodige gasten die hun steentje bijdroegen om mooie stukken te spelen.
Alles kon je daar vragen op het gebied van software intoneren audio enz.

Ik wil dan ook Gerrit Gouw bedanken voor het registreren toen ik Psalm 84 probeerde te spelen op het grote kathedraalorgel in de grote zaal.

(ps wat ik niet wist dat ondertussen de zaal was volgelopen met mensen die te wachten zaten op jan vayne)
haha
dus ik kreeg ook nog een applaus voor mijn orgelspel, :lol:
Dus volgend jaar ben ik weer van de partij, en als Gerrit er ook is, mag hij weer registreren. :)
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 07 nov 2016 23:11

Re: Open dag content Ermelo

Bucanier schreef:Afglopen zaterdag 5 november ben ik bij content orgelbouw geweest. Traditie getrouw, wordt deze gehouden bij Content in Ermelo.
Net zoals vorig jaar was het een leerzame dag,

Dus volgend jaar ben ik weer van de partij, en als Gerrit er ook is, mag hij weer registreren. :)


Misschien is het een idee om volgend jaar de open dag hier aan te kondigen. Ik had dit best willen bezoeken.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 08 nov 2016 07:45

Re: Open dag content Ermelo

Jan schreef:
Bucanier schreef:Afglopen zaterdag 5 november ben ik bij content orgelbouw geweest. Traditie getrouw, wordt deze gehouden bij Content in Ermelo.
Net zoals vorig jaar was het een leerzame dag,

Dus volgend jaar ben ik weer van de partij, en als Gerrit er ook is, mag hij weer registreren. :)


Misschien is het een idee om volgend jaar de open dag hier aan te kondigen. Ik had dit best willen bezoeken.


Het is elke jaar de eerste zaterdag van november, het was al diverse malen langsgekomen op het internet, Maar niet getreurd.
aanstaande zaterdag is er een opendag bij Noorlander orgelbouw in Lunteren. daar zal Minne veldman de gehele dag demonstraties geven http://www.noorlanderorgels.com/orgelsh ... e-veldman/
Ik ga daar een zaterdag ook naar toe.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 09 nov 2016 21:19

Re: Open dag content Ermelo

Henk schreef:
Dus volgend jaar ben ik weer van de partij, en als Gerrit er ook is, mag hij weer registreren.

Ik hoop er volgend jaar ook weer te zijn Henk.
Moeten we jou bijdrage wel goed timen, de luisteraars komen dan vanzelf!

Bij het spelen op de Cambiare viel me op, dat het geluid uit mijn eigen Sennheizer HD595 daar beter was, dan met m’n Focusrite Saffire uit 2009. Die waren toen toch 400 euro.

Jammer dat met de standaard Content koptelefoons de HW kwaliteiten niet tot z’n recht komen.

Ook viel me op, de laagdrempeligheid voor mensen zonder HW ervaring, en de trefzekerheid van de eenvoudige registerbedieningsschermen.
HGroet, Gerrit uit Gouda

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com