Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Allen orgel en Hauptwerk?

Toon actieve onderwerpen


Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 07 nov 2016 23:29

Allen orgel en Hauptwerk?

Dit lees ik net op Marktplaats: http://link.marktplaats.nl/m1105649291

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 07 nov 2016 23:41

Re: Allen orgel en Hauptwerk?

met 15 jaar gratis onderhoudsvrije garantie, zonder beperkingen.


Gratis update van HW en van een PC en Windows .....
Die durven ............

Berichten: 32

Geregistreerd: 30 nov 2012 21:19

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 08 nov 2016 00:37

Re: Allen orgel en Hauptwerk?

Volgens mij is die 15 jaar garantie op een Allen Orgel ( zo lees ik het tenminste)
Dit zegt in ieder geval genoeg van de kwaliteit.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 08 nov 2016 10:41

Re: Allen orgel en Hauptwerk?

Ze zullen vast niet bedoelen dat ze updates gaan geven. Ze garanderen alleen dat het in de toestand waarin ze het leveren 15 jaar blijft werken. Storingen zullen ze onbeperkt verhelpen. Dingen toevoegen hoort daar niet bij. Als extra service doen ze het misschien wel. Maar ze verplichten zicht daar niet toe. Dat kun je volgens mij niet uit de advertentie afleiden.

Bovendien: ze leveren geen Hauptwerk, maar Hauptwerk+ (let op het plusteken!). Er zal dus wel een soort schil om Hauptwerk heen zitten, waardoor het gemakkelijker te bedienen is, maar waardoor je eigenlijk Hauptwerk- krijgt, omdat je inlevert qua flexibiliteit. En de garantie zal dus zijn voor dat aangepaste geheel, niet voor Hauptwerk zoals wij dat kennen.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 08 nov 2016 10:42

Re: Allen orgel en Hauptwerk?

Overigens wel opmerkelijk dat nu dus zelfs Allen 'om' is. Zou je hiermee niet kunnen zeggen dat Hauptwerk hiermee definitief de slag gewonnen heeft?
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 08 nov 2016 18:03

Re: Allen orgel en Hauptwerk?

Bedankt Jan Wim voor de uitgebreide uitleg.
Datzelfde had ik ook in gedachte gisteravond toen ik het op Marktplaats las. En vandaar mijn opmerking.

Meer er komt nog een ding bij wat jij niet noemt: de software.
Dat betekent dat ook de software onder de garantie valt, dus ook Hauptwerk (ook als er een schil om heen zit).
Van Hauptwerk is bekend dat zijn geen support verlenen op voorgaande HW versies (nu is 4.2.1. uit; 4.2.0 wordt niet meer ondersteund).
En als Microsoft stopt met een operating systeem geeft HW ook geen support meer op HW draaiend op dat operatingsysteem.
Als er nu W10 geïnstalleerd wordt door Allen, dan is er Microsoft support voor W10 tot 14 okt. 2025.
En dan ........

15 jaar garantie op software is veel te veel. En dan is alles nog van derden en niet door Allen gemaakt.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 08 nov 2016 18:29

Re: Allen orgel en Hauptwerk?

Jan Wim schreef:mag HW en samplesets zomaar in een kerk??
volgens mij hoort daar weer een aparte licentie bij?
Hauptwerk Public license (is Advanced Edition, maar dan wat duurder)

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 08 nov 2016 18:42

Re: Allen orgel en Hauptwerk?

Als je deze advertentie en een andere op MP http://link.marktplaats.nl/m1072081275 naast elkaar legt dan staat dat Allen orgel er al.
ALLEN KERKORGEL met 4 x 27 stemmen, zojuist geplaatst in de St. Urbanus kerk te Bovenkerk, als Hoofd-en Koororgel

Er is maar 1 model Allen met 4x 27 stemmen:
ALLEN Kerkorgel type Bravura L 6, met 27 stemmen, 4 orgelstylen: Nederlands, English Cathedral, Cavaille-Col en Barok / Arp Schnitger, incl. audiosysteem HR 200, speelklaar opgesteld in uw kerk van 100 tot 700 volle zitplaatsen.
Prijs 14.750 euro incl. BTW. Onderhoudsvrij met 15 jaar garantie.


Naast demo's op dit orgel geeft men op 12 november een presentatie van het Allen Kerkorgel met New orgelstijl en Hauptwerk+
Dat is dus een ander orgel.
Met waarschijnlijk ook een ander prijskaartje en andere garantie termijn/voorwaarden.

De enige conclusie die getrokken kan worden verwoordt Gerrit al:
zelfs Allen is 'om'. Zou je hiermee niet kunnen zeggen dat Hauptwerk hiermee definitief de slag gewonnen heeft?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 08 nov 2016 19:27

Re: Allen orgel en Hauptwerk?

Nee, daar maak je een vergissing. Het was Rodgers die een patent had.
http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-Pars ... /5,508,472
Het was dus niet een directe blokkade maar indirecte via dat patent.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 08 nov 2016 19:36

Re: Allen orgel en Hauptwerk?

Evert-Jan schreef:Meer er komt nog een ding bij wat jij niet noemt: de software.
Dat betekent dat ook de software onder de garantie valt, dus ook Hauptwerk (ook als er een schil om heen zit).
Van Hauptwerk is bekend dat zijn geen support verlenen op voorgaande HW versies (nu is 4.2.1. uit; 4.2.0 wordt niet meer ondersteund).
En als Microsoft stopt met een operating systeem geeft HW ook geen support meer op HW draaiend op dat operatingsysteem.
Als er nu W10 geïnstalleerd wordt door Allen, dan is er Microsoft support voor W10 tot 14 okt. 2025.
En dan ........

15 jaar garantie op software is veel te veel. En dan is alles nog van derden en niet door Allen gemaakt.

Als je met Allen in zee gaat, heb je in principe niets met de support van MDA of Microsoft te maken. Dat loopt dan allemaal via Allen. En als Allen iets levert dat gewoon functioneert en niet ge-update hoeft te worden, hoeft dat voor Allen ook geen probleem te zijn. Zolang de PC niet aan internet hangt en de gebruiker er verder ook niet aan gaat sleutelen, is er immers niets aan de hand. Dan hoeft die 15 jaar geen probleem te zijn, lijkt me. Software gaat immers niet stuk.
Gratis orgelmuziek op mijn website.
Avatar gebruiker

Berichten: 298

Geregistreerd: 13 nov 2013 21:59

Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Bericht 08 nov 2016 20:11

Re: Allen orgel en Hauptwerk?

Los van al dan niet reëele (garantie) beloftes, vind ik het opmerkelijk dat ook een Allen mee gaat in de vaart der Hauptwerk-volkeren. Dat zal niet uit luxe zijn denk ik. Zeker niet in Nederland.

Is dit een ontwikkeling die ondersteund wordt door Alle(en)n Benelux, of is dit vanuit Allen USA zelf? Ik denk het eerste.
Toch knap van Hauptwerk om grote merken in beweging te laten komen!

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 08 nov 2016 22:39

Re: Allen orgel en Hauptwerk?

Gerrit schreef:Software gaat immers niet stuk.

Nee, software gaat niet stuk; die is al stuk al je die koopt :lol: :lol: .
Helaas zitten er altijd wel bugs in (zoals in HW 4.2.0 waarin de console kon bevriezen en waardoor HW crashte).
En die bug zou je toch graag opgelost willen hebben. Dus updaten van HW. Vereist misschien ook een Windows update. En voordat je het weet heb je een nieuwe PC staan omdat de oude niet meer door Windows ondersteund wordt.

Kijk bijv. even naar Windows XP waar diverse extra support contracten voor zijn afgesloten. En XP is nog geen 15 jaar oud.

Nogmaals 15 jaar garantie op software is als bedrijf niet te doen.
Tenzij Allen een LTS (Long Term Support) contract afsluit met HW en MS. En dan nog is dat voor beperkte periode.
Gezien de mankracht bij MDA zal deze dat niet kunnen uitvoeren.

Berichten: 9

Geregistreerd: 29 jan 2013 03:21

Bericht 09 nov 2016 17:20

Re: Allen orgel en Hauptwerk?

There is no word about Benelux "model" in allenorgan.com ?????

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 09 nov 2016 18:09

Re: Allen orgel en Hauptwerk?

Luis,
Neither on the Dutch Allen site, only in an announcement for the demo on Nov. 12th

Noch op de Nederlandse Allen site behalve in een aankondiging voor de demonstratie op 12 nov.

http://www.allenorganbenelux.com/

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 09 nov 2016 20:00

Re: Allen orgel en Hauptwerk?

Evert-Jan schreef:Luis,
Neither on the Dutch Allen site, only in an announcement for the demo on Nov. 12th

Noch op de Nederlandse Allen site behalve in een aankondiging voor de demonstratie op 12 nov.

http://www.allenorganbenelux.com/



Goed bezig Evert-Jan op dit Nederlandstalig Hauptwerk forum, heel fijn. ;)

Berichten: 9

Geregistreerd: 29 jan 2013 03:21

Bericht 10 nov 2016 06:37

Re: Allen orgel en Hauptwerk?

Evert-Jan & Peter
Laat het ons weten enige informatie over de gebeurtenis

Bedankt¡
Luis ;)
Avatar gebruiker

Berichten: 326

Geregistreerd: 05 aug 2011 16:03

Woonplaats: Rijsenhout

Bericht 10 nov 2016 08:56

Re: Allen orgel en Hauptwerk?

Noch op de Nederlandse Allen site behalve in een aankondiging voor de demonstratie op 12 nov.


Dat is grotendeels waar :mrgreen:

Als je de site opent, dan krijg je eerst een aantal introductieschermen onder het 'genot' van een Bach-muziekje.
In de eerste plaats een scherm waarin o.a. een sublieme klank, standaard houten klavieren, wrijvingsvrije contacten en een onovertroffen draagkracht worden beloofd (oké, daar kun je aan twijfelen, in elk geval herken ik me in het eerste en het laatste niet v.w.b. mijn eigen ervaringen met Allen orgels).

Dan volgt kort een scherm over de dag in Amstelveen.

Maar al snel komt dan het derde scherm, met een kaart van de Benelux.

Ik heb even een screenshot gemaakt van dat tweede scherm.
Niet dat ik interesse heb om erheen te gaan overigens.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 11 nov 2016 12:37

Re: Allen orgel en Hauptwerk?

Ja, dat viel mij ook al op, dat dit scherm dus heel snel weer verdwijnt. Foutje zeker....

Overigens heb ik dus de gelegenheid gehad om het te gebruiken Allen console eens te bevoelen en uitgebreid van binnen te bezien. Omdat er dus HW ingebouwd moest worden ( PC , audio device etc).

Die Am consoles hebben wel wat; moest nostalgisch terugdenken aan de tijd dat ik een Hammond had, die ook van de overkant afkomstig was.....Stevig gebouwd zeg maar. Geen drukpunt te voelen in de klavieren. Wel heel duidelijke en goed schakelende registerwippers met ingebouwde ledjes. En natuurlijk die fraaie zwelpedalen...etc etc.

Maar ja, HW in de kerk dat hebben we nu al wel vaker gehoord, daar ga ik niet direkt meer heen.

En ja, draagkracht, dat vind ik nou zo,n subjektieve kreet...alsof de gebruikte samples iets geheimzinnigs hebben meegekregen.......
Dat is toch meer iets van de luidsprekers, en DAT is dan weer vooral een kwestie van een geslaagde keuze, opstelling en aanpassing aan de ruimte.

HG

Geert

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com