Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

HW Dag Urk uitgelicht

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 28 okt 2017 20:26

HW Dag Urk uitgelicht

Vandaag een geslaagde dag gehad met diverse leden van ons mooie leerzame orgelforum.

Deze dag begon vanmorgen om 10.30 De eerste Was Jan-Wim die binnenkwam met een vrolijke lach op zijn gezicht. Ik zei direct nu heb je een beeld van wat wie is, hij had een mooi programma, room correction bij zich (REW), en deze zou hij bij mij demonstreren , over het hoe en wt qua het klankbeeld van je opstelling van je diverse speakers in een bepaalde ruimte. (helaas is dit niet gelukt, omdat ik te veel had uitgeschakeld in W7.
:oops:
De Tweede die aan het deurtje stond dat was natuurlijk onze Gerrit gouw, nu deze kende ik al van diverse open dagen bij content.
En tja toen kwam Gerrit Pasterkamp, en Jaap, en dick. Mm of was het nu andersom, och maakt niet uit, deze waren er ook, En ja hoor daar was Evert -jan, even vriendelijk en behulpzaam als altijd. Waren er nu meer ? . Ja natuurlijk dat was Jos, nu was alles er

Toen was er koffie met een lekker stuk koek , en thee voor Jos.
Even lekker bijgepraat over alles en nog wat.
En toen zou de demonstratie komen, Nu Jan Wim had het 1 en ander al uitgelegd over het niet willen installeren van het programma.
Dit was een klusje mmmmm Klus voor Evert-jan, helaas dit is niet gelukt,omdat ik zoveel had uitgeschakeld en weg gedaan had in W7, dat dit niet te doen was vanwege tijdgebrek. Dus daar zijn we mee gestopt.

Vervolgens zijn we de sample sets aan het inladen van diverse orgels, Onze Jos heeft uitgelegd en bij mij uitgevoerd, hoe je kan schakelen door middel van floating divisies tussen de klavieren. Heel simpel :roll: :roll: :( . Maar daar staat ook een heel gedeelte van op het forum , in 30 stappen. Maar bij mij werkt het. :D

Toen was het tijd voor diverse registraties en hoe en wat je dat insteld, en daar is Jos heel handig in (later meer)
Ondertussen had ik de soep al klaar en de diverse broodjes, en de slaatjes en de karbonade, en de gehaktballen, ja ja die gene die er niet waren hebben wat gemist, Mmm lekker allemaal. Na de maaltijd Buikje vol, zin we naar de kerk gereden.

Alles stond al klaar, en het orgel was ondertussen al opgestart (met een startsleutel) en warm geblazen.
Jos was de eerste die er achter kroop, 1 woord helemaal top, de tweede was Dick, en jos deed de registratie, Ook helemaal top, de derde was de vrouw van Jan Barend, deze was gezellig met zijn hele gezin gekomen naar de kerk.

Nu en die speelde daar wat Psalmen weg schitterend, Vervolgens ging het wisselen gewoon door, onze jan wim die kan er ook wat van , ook helemaal top Psalm 25 met een prachtige voorbewerking. Nu was ik aan de beurt, voor het eerst achter dit orgel terwijl ik al jaren de kans heb gehad om dit te kunnen doen. ik speelde Psalm 23 met een voorbewerking van Nieuwkoop, het ging niet zoals ik gewild had, maar ja ik ben geen ster in noten, deze begrijp ik niet, Als laatste heb ik gespeeld , daar ruist langs de wolken, en Jos was de registrant. Ik dacht dat ik het derde complet al gespeeld had , toen jos in mijn oor fluisterde dat er nog een complet was omdat jos nog niet klaar was om het orgel op te bouwen naar het volle werk :shock:

Dus ik breide er weer een tussenstuk aan vast, en toe alles los, zowat de 16 voeter uit zijn windlade. :lol:
Ook weer geslaagd. Ondertussen waren er diverse leden naar huis gegaan met een tevreden gevoel, en een geslaagde dag. :D

Ik ben terug gegaan met Jos en gerrit gouw naar mijn huis om nog even na te praten en een kop koffie en thee, en nog een lekker broodje.
Als verassing, lag er een mooie cadeau voor mij klaar, deze heb ik gekregen van Evert-Jan voor de geslaagde dag. Evert Jan Super bedankt voor dit in 1 woord Super (wat heb je daar veel werk aan gehad).

Als laatste bleef ik over met Jos, Nu en nu komt het, Deze heeft tholen helemaal voorzien van een paar geweldige registraties , met uitkomende stemmen en tot vol werk aan toe, Jos ook super bedankt.
Nu dit was wel zo mijn verhaal van deze dag, (voor herhaling vatbaar)
Er zijn foto's gemaakt maar die zullen wel binnenkort verschijnen en worden toegevoegd bij dit onderwerp.

Ps Ik moest nog de lichten in de meterkast omzetten op of, nu wist ik niet helemaal zeker of dat is goed gegaan. Ik vermoed dat ik per abuis ook de stroom van de kerkklok heb uitgeschakeld voor het luiden, :oops: :oops: :oops:
:oops: :oops:
Hopen dat ik hier geen probleem mee krijg.

Bedankt voor alles, groetjes Henk
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 28 okt 2017 20:31

Re: HW Dag Urk uitgelicht

Bucanier schreef:Ps Ik moest nog de lichten in de meterkast omzetten op of, nu wist ik niet helemaal zeker of dat is goed gegaan. Ik vermoed dat ik per abuis ook de stroom van de kerkklok heb uitgeschakeld voor het luiden, :oops: :oops: :oops:
:oops: :oops:
Hopen dat ik hier geen probleem mee krijg.

Bedankt voor alles, groetjes Henk

Je kunt aangeven dat dat i.v.m. de wintertijd gedaan is. Anders had de klok een uur te vroeg geluid!!

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 28 okt 2017 20:44

Re: HW Dag Urk uitgelicht

Evert-Jan schreef:
Bucanier schreef:Ps Ik moest nog de lichten in de meterkast omzetten op of, nu wist ik niet helemaal zeker of dat is goed gegaan. Ik vermoed dat ik per abuis ook de stroom van de kerkklok heb uitgeschakeld voor het luiden, :oops: :oops: :oops:
:oops: :oops:
Hopen dat ik hier geen probleem mee krijg.

Bedankt voor alles, groetjes Henk

Je kunt aangeven dat dat i.v.m. de wintertijd gedaan is. Anders had de klok een uur te vroeg geluid!!


:lol: :lol: :lol: :lol:
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 28 okt 2017 20:48

Re: HW Dag Urk uitgelicht

Bericht 28 okt 2017 19:23 Henk ik had je al bedankt, maar nogmaals het was erg gezellig.

Bedankt voor de energie die je erin gestoken hebt, en de verzorging van de inwendige mens was zeker niet minder.

Het was leuk om diversen forum leden live te zien, dan krijg je er een gezicht bij.

En ze waren helemaal niet zo eng :lol:



Ook het orgel in de Kerk was prachtig, een instrument waar je toch heel divers op kan spelen.

@Jos bedankt voor het registreren, en ook voor jouw orgelspel wat ik toch wel van erg hoog niveau vond.
Daar kan ik ook echt van genieten.
Ik denk dat er voor ieder wat wils was.

@ het handboek wat Evert-Jan gemaakt heeft is echt een must voor elke hw-er hier is echt veel zorg en aandacht aan besteed, alles keurig overzichtelijk, en full color, echt mooi, ik heb mijn pre-order al uitstaan.


Wel jammer dat onze gastheer ;) zijn pc zo streng op dieet gezet had dat er geen software meer toegelaten werd.
En de voorgenomen correctie niet gelukt is.

Maar dat heeft geen afbreuk gedaan aan de dag.




@ Henk ik had nog 1kilo gerookte paling filet gekocht, maar kwam op de terug weg in de file, dus die kilo is nu wat minder geworden voor het thuisfront :lol: ;)
En ik heb toch met bewondering naar je orgelspel zitten luisteren, want ook al speel je geen noot, het is wel puur gevoel en emotie.


Mannen ik heb echt genoten............
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 28 okt 2017 21:01

Re: HW Dag Urk uitgelicht

Ja erg geslaagde dag! Met heerlijke soep en broodjes. De kat zat gebiologeerd naar mijn vingers te kijken, maar die rook ws de zalm in wrap :lol:
Helaas niet op het orgel in de kerk gespeeld, maar ze waren zo lekker bezig daar boven.Wel op het orgel van Henk. Inderdaad ook een prachtinstrument.
Leuk iedereen eens gezien te hebben en wat mij betreft voor herhaling vatbaar. Misschien iets centraler in het land....
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 28 okt 2017 22:04

Re: HW Dag Urk uitgelicht

Ik zit nu naar de opname te luisteren.

Staan mooie dingen op !

Is wel een avondje werk omdat te knippen en te plakken.
'k hoop dat het lukt om daar wat van te maken en toestemming krijg om een download te maken.

Kerk is aan de "droge" kant :cry: met het houten plafond.
HGroet, Gerrit uit Gouda
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 28 okt 2017 22:55

Re: HW Dag Urk uitgelicht

GerrGouw schreef:Ik zit nu naar de opname te luisteren.

Staan mooie dingen op

Kerk is aan de "droge" kant :cry: met het houten plafond.


Nu Dan had ik het nat moeten spuiten met de brandslang. :P

Bedankt voor de leuke reacties allemaal. en tja sorry van mijn uitgeklede computer, zo kaal mogelijk. misschien later met ARC 2. of dat lukt.

al met al, nu nog even wachten op de opnames, ik wil mijzelf wel even horen, :D En de kat die ligt nu zijn eigen koraal te snorren in zijn mandje. :lol:
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 29 okt 2017 08:11

Re: HW Dag Urk uitgelicht

Hoi,

Leuk om te lezen! Als ik dit lees vind ik het jammer dat ik er niet bij kon zijn. Wie weet ooit een volgende keer wel.
Bedankt voor het verslag.

Mvg,
Paul.

HJK

Berichten: 174

Geregistreerd: 05 okt 2015 19:50

Woonplaats: Leusden

Bericht 29 okt 2017 13:00

Re: HW Dag Urk uitgelicht

En Henk,

Is het goed gegaan met de klok of waren ze allemaal te laat of te vroeg in de kerk?
Met hartelijke groet,
Henk-Jan Kroeze
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 29 okt 2017 15:41

Re: HW Dag Urk uitgelicht

Ik zou het niet weten, ik heb er niks van gehoord, maar ik heb vanmorgen zoveel klokken gehoord op diverse tijden Haha, ook vanwege dat uur, Dus als er 1 kerk niet heeft geluid, hebben ze vast de rest wel gehoord van de overige klokken , wat een geluid vanmorgen en alles door elkaar, moest wel even lachen hoor.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 29 okt 2017 15:41

Re: HW Dag Urk uitgelicht

pahasoft schreef:Hoi,

Leuk om te lezen! Als ik dit lees vind ik het jammer dat ik er niet bij kon zijn. Wie weet ooit een volgende keer wel.
Bedankt voor het verslag.

Mvg,
Paul.


Graag gedaan
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 154

Geregistreerd: 12 maart 2011 16:27

Woonplaats: Hattem

Bericht 30 okt 2017 12:39

Re: HW Dag Urk uitgelicht

Hallo Henk en andere Urk gangers,

Het was zeker een prachtige dag en zeker voor herhaling vatbaar,
genoten van het orgelspel van anderen en stiekem afgekeken naar de registratie
is steeds weer boeiend hoe een ander dit doet.
Wat die gehakballen en karbonade betreft die zaten goed verwerkt in de soep van Henk
de thuisblijvers hebben veel gemist.

Vriendelijke groet,

Dick
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 30 okt 2017 12:46

Re: HW Dag Urk uitgelicht

dickgerda schreef:
Wat die gehakballen en karbonade betreft die zaten goed verwerkt in de soep van Henk
de thuisblijvers hebben veel gemist.


Haha dank je Dick, het was echt super, we hebben zo met elkaar een mooie dag gehad.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 30 okt 2017 15:32

Re: HW Dag Urk uitgelicht

Het Meere orgel (IMG_1554).jpg

Een veelzijdig juweel !!

Achter de speeltafel (IMG_1582).jpg


Interieur Bethelkerk Urk (IMG_1581).jpg


Interieur Bethelkerk Urk (IMG_1588).jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
HGroet, Gerrit uit Gouda

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 30 okt 2017 17:02

Re: HW Dag Urk uitgelicht

2017.10.28_Urk HWdag-bewerkt 2.zip


Nou, vooruit dan, een 12 sec. mp3
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
HGroet, Gerrit uit Gouda
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 30 okt 2017 17:05

Re: HW Dag Urk uitgelicht

GerrGouw schreef:
2017.10.28_Urk HWdag-bewerkt 2.zip


12 sec.


Sjongejonge, dat gaat nogal.... :lol:

Klinkt allemaal erg gezellig..
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 30 okt 2017 18:39

Re: HW Dag Urk uitgelicht

Nu ik hoop dat deze het ook doet, dit zijn de laatste 11 minuten, deze is bewerkt met meer dynamiek en acoustic. Henk achter de speeltafel (voor de eerste keer achter ons eigen orgel) en Jos als registrant, er volgt later wel meer

https://soundcloud.com/henk-pasterkamp/ ... e-deel_mp3

En Hier nog wat foto's :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 30 okt 2017 20:05

Re: HW Dag Urk uitgelicht

Bij mij doet hij het.
Doe de andere vier voorgaande delen ook maar effe.
Mooi zo, net iets natter nu.

De opnamen zijn gemaakt met een Phillips DVT6500
Ongelooflijk uit zo'n klein doosje.
HGroet, Gerrit uit Gouda
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 30 okt 2017 20:41

Re: HW Dag Urk uitgelicht

doe ik gerrit
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 353

Geregistreerd: 06 apr 2011 13:54

Bericht 30 okt 2017 21:01

Re: HW Dag Urk uitgelicht

Ik ben erg niewsgierig!!
Wie zijn de 4 mannen op de eerste foto van links naar rechts?
Wie speelt Klavar op het Meere orgel met donker blauw overhemd?
:D :D :D :D

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 30 okt 2017 21:07

Re: HW Dag Urk uitgelicht

Nou ik sta er maar mooi op mensen (met donkerblauwe trui).... :oops:

Maar wat was het een mooie, fijne dag! Geweldige sfeer, geweldige mensen, geweldig orgel! Echt voor herhaling vatbaar. Gezellig praten, elkaar enthousiasmeren, soms even rustig luisteren naar anderen, of juist jezelf een beetje uitleven achter het orgel...

Ik vond het orgel enorm veelzijdig. Er zit echt zowat alles op wat je van een Hollands orgel kunt wensen, en dan nog een paar dingen meer... Het orgel vond ik heel goed passen in de akoestiek van de (bijna) lege kerk. Niet groots, maar juist heel geschikt om ieder detail te laten horen. Een goede kandidaat voor een sample set...
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 30 okt 2017 21:33

Re: HW Dag Urk uitgelicht

pedro schreef:Ik ben erg niewsgierig!!
Wie zijn de 4 mannen op de eerste foto van links naar rechts?
Wie speelt Klavar op het Meere orgel met donker blauw overhemd?
:D :D :D :D


De staande dat is jawel Dick, daarnaast staat gerrit Gouw, achter de pc zit jos, en ik zit met de rug naar je toe diegene achter het orgel is jan barend zijn vrouw, en jan wim zit ook achter de speeltafel
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 30 okt 2017 21:51

Re: HW Dag Urk uitgelicht

De klavars waren met 3 man, goed vertegewoordigd Pedro !

Niet alleen J W klavart, maar Jos en ik kunnen ook prima klavar lezen.
HGroet, Gerrit uit Gouda
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 30 okt 2017 22:25

Re: HW Dag Urk uitgelicht

Zo deze is ook goed gelukt, met het mooie lied Psalm 43 Zend heer uw licht en waarheid neder, en , dan ik op tot Gods altaren. Met aansluitend psalm 42 Maar de heer zal uitkomst geven.
Deze zijn gespeeld door Jan barend zijn vrouw (zie foto) van een bewerking van Bert Kruis, geweldig mooi uitgevoerd. :P

https://soundcloud.com/henk-pasterkamp/ ... 3-ps43_mp3
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 353

Geregistreerd: 06 apr 2011 13:54

Bericht 31 okt 2017 16:09

Re: HW Dag Urk uitgelicht

Dank je,Bucanier
Mijn visie van jouw was:
Grote man met rood visser gezicht.
Grote wijde zwarte urker broek.
Witte klompen.
Maar dat klopt dus niet.
Het Meere orgel is erg mooie.
Is het zo geworden na de resturatie door Reil of was het van tevoren ook al zo?
Pete
Volgende

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com